Akty prawa miejscowego
Uchwały
II Kadencja Odrodzonego Samorządu Powiatowego
27.10.2002 - 27.10.2006
XXXIV sesja Rady Powiatu
Uchwała Rady Powiatu
nr XXXIV/442/2006 z dnia 2006-03-22
w sprawie zaciągnięcia kredytu inwestycyjnego
Na podstawie art. 12 pkt. 8 lit. c ustawy z dnia 8 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 zmiany: Dz.U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz.1806, Nr 153 poz 1271, Dz.U z 2003 r, Nr 162 poz. 156), art. 82 ust. 1, pkt. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104)
Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
Zaciągnąć kredyt inwestycyjny długoterminowy na okres kredytowania do 10 lat w wysokości do 4.000.000 zł na sfinansowanie:
- remontu internatu przy ul. Łużyckiej w Gryfinie na siedzibę dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Starostwo Powiatowe w Gryfinie - Wydział Komunikacji i Transportu.
- remontu budynków SOSW w Chojnie dla potrzeb relokacji Domu Dziecka z Binowa.
- Remontu pomieszczeń w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z przeznaczeniem na lokalizację Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
§ 2
Zaciągnięte zobowiązanie zabezpieczone może być między innymi:
- hipoteką na nieruchomościach zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność Powiatu Gryfińskiego,
- poręczeniem, gwarancją, cesją należności, poręczeniem wekslowym,
- zastawem lub przywłaszczeniem rzeczy ruchomych.
§ 3
Źródłem spłaty kredytu, o których mowa w § 1 uchwały będą mogły być:
- przypadające dla Powiatu udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych,
- wpływy ze sprzedaży mienia Powiatu,
- opłaty uiszczane na rzecz budżetu Powiatu.
§ 4
Do podpisywania umowy kredytowej upoważnia się Zarząd Powiatu w Gryfinie.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodnicząca Rady Powiatu
Lidia Pięta
UZASADNIENIE
Przygotowane w 2005 roku projekty adaptacji części internatu przy ZSP Nr 2 w Gryfinie
na potrzeby lokalizacji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Wydziału Komunikacji i Transportu i Zarządzania Kryzysowego oraz adaptacji części SOS-W w Chojnie na potrzeby Domu Dziecka, który obecnie mieści się w Binowie wymagają przystąpienia do realizacji inwestycji.
W 2005 roku nie powiodła się sprzedaż nieruchomości, które miały być źródłem pokrycia całości inwestycji. W styczniu 2006 roku sprzedano dotychczasową siedzibę Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Po doświadczeniach z lat ubiegłych, kiedy było brak ofert kupna nieruchomości w Binowie celowym jest przystąpienie do remontu i relokacji Domu Dziecka w Binowie do SOS - W
w Chojnie. Koniecznym jest spełnienie wymogów standaryzacji. W tym celu zostały podjęte już działania m.in. przygotowano kuchnię i stołówkę dla obsługi SOS-W i Domu Dziecka.
Koszt adaptacji całego kompleksu w Chojnie wyniesie ok. 6.000.000 zł. po remoncie kuchni, adaptacja budynku na potrzeby Domu Dziecka jest kolejnym etapem inwestycji. Trwają również poszukiwania źródeł sfinansowania tej inwestycji ze środków zewnętrznych m.in.
z programów UE.
Wstępne oszacowanie wartości inwestycji, na podstawie kosztorysów inwestorskich,
są następujące:
- remont internatu przy ul. Łużyckiej w Gryfinie na siedziby: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Starostwo Powiatowe w Gryfinie - Wydział Komunikacji i Transportu i Wydziału Zarządzania Kryzysowego - 1.100.000 zł,
- remont budynków SOSW w Chojnie dla potrzeb relokacji Domu Dziecka z Binowa
- 3.100.000 zł.,
- remont pomieszczeń w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
z przeznaczeniem na lokalizację Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
- 60.000 zł.
data opublikowania: 2006-03-24 09:29:29
data ostatniej aktualizacji: 2006-03-24 09:29:29
Strona odwiedzona 1755 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki