Akty prawa miejscowego
Uchwały
III Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
12.11.2006 - 12.11.2010
55 posiedzenie ZarzÄ…du Powiatu
Uchwała Zarządu Powiatu
nr 289/2007 z dnia 2007-11-08
w sprawie realizacji zadania pn.: "Wymiana dachu krytego eternitem - demontaż i utylizacja płyt azbestowych z obiektu DPS w Nowym Czarnowie" ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gryfinie w 2007 r.
Na podstawie art.32 ust. 2 pkt 2, art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz.1568 oraz z 2004 r. Nr 102 poz. 1055), art. 407 w związku z art. 406 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 21 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity - Dz.U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz.1832; M.P. z 2006 r. Nr 71, poz.714 i Nr 73, poz. 734 i Dz.U. Nr 169, poz. 1199; Dz.U z 2007 r. Nr 21, poz.124; Nr 75, poz.493 i Nr 88, poz.587), Uchwały Nr XII/141/2007 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 31.10.2007 r. w sprawie zmian planu przychodów i wydatków oraz zmian w zestawieniu przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gryfinie na 2007 r., Uchwała Nr XVIII/206/2004 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 29.09.2004 r. w sprawie w sprawie zasad i trybu przyznawania środków finansowych z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gryfinie Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala co następuje:
§ 1
Przeznacza się środki finansowe Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gryfinie w wysokości 20.000 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy), na realizację zadania pn.: "Wymiana dachu krytego eternitem - demontaż i utylizacja płyt azbestowych z obiektu Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie".
§ 2
Ustala się zasady, terminy i sposób realizacji zadania określonego w § 1:
- W ramach zadania zrealizowany zostanie wydatek wyszczególniony w harmonogramie rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
- Rozpoczęcie realizacji zadania następuje po uprzednim zwiększeniu planu finansowego i otrzymaniu informacji stosownie do art.186 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 z późn. zm.).
- Uruchomienie środków pieniężnych na realizację zadania może następować jednorazowo lub w transzach, zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym, z uwzględnieniem zapisów zawartych w punkcie 2.
- Termin realizacji zadania: rozpoczęcie zadania następuje z dniem otrzymania informacji, o której mowa w punkcie 2, a zakończenie upływa z dniem 31.12.2007 r.
- Termin całkowitego rozliczenia zadania: 15.01.2008 r.
§ 3
- Uchwała może być wypowiedziana, a przekazana kwota dotacji podlega zwrotowi w przypadku stwierdzenia:
- wykorzystania dotacji lub jej części niezgodnie z przeznaczeniem określonym w § 1 umowy,
- odstąpienia od realizacji zadania, na które dotacja została przeznaczona,
- nie zakończenia w terminie zadania.
- W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 1, zobowiązania wynikające z dokumentów wyszczególnionych w § 4, z powodu ich wad, błędów itp., ponosi Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie.
- Naruszenie postanowień określonych w § 4 stanowić będzie podstawę do zmniejszenia planu finansowego Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie oraz powodować zwrot środków pieniężnych wydatkowanych niezgodnie z przeznaczeniem na rachunek budżetu powiatu, w terminie 14 dni od zatwierdzenia rozliczenia rzeczowo-finansowego zdania.
- Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem lub niezgodnie z warunkami zawartymi w uchwale, wyklucza prawo ubiegania siÄ™ o przyznanie dotacji przez kolejne trzy lata.
- Przez dotację, o której mowa w niniejszej uchwale, należy rozumieć środki przekazane na realizację zadania określonego w § 1.
§ 4
Zobowiązuje się Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie do:
- Realizacji zadania zgodnie z harmonogramem rzeczowo- finansowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały i terminami ustalonymi w § 2.
- Wyboru bezpośrednich wykonawców zadania lub dostawców usług i towarów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
- Zwrotu kwoty pozostałej, w przypadku nie wykorzystania w całości kwoty przekazanej na zadanie, z chwilą powstania takiego obowiązku.
- Po zakończeniu realizacji zadania tj. w terminie określonym w § 2 pkt 5, przedłożenia do Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Gryfinie całkowitego rozliczenia zadania; rozliczenie to zawierać musi:
- uwierzytelnione kopie: umów, rachunków, faktur zatwierdzonych do wypłaty przez osoby uprawnione,
- dowody przyjęcia na stan inwentarzowy, protokoły odbioru,
- dokumenty potwierdzające realizację zadania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
- oświadczenie o ich zgodności z dokumentami źródłowymi podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli ze strony Jednostki,
- oświadczenie o wykonaniu zadania zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
- Specyfikację wszystkich poniesionych wydatków, związanych z realizacją zadania sporządza się na druku (w formie sprawozdania), wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
- Do dokumentów wyszczególnionych w pkt 4, w terminie określonym w § 2 pkt 5 dołącza się przedstawienie uzyskania efektu ekologicznego, sporządzone w formie opisowej.
§ 5
W wyniku realizacji zadania wymienionego w §1 zostanie osiągnięty efekt ekologiczny:
- spowodowanie oczyszczenia terytorium powiatu gryfińskiego z azbestu poprzez bezpieczne i właściwe jego usunięcie,
- wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych mieszkańców,
- właściwe postępowanie z odpadami zawierającymi azbest,
- spowodowanie sukcesywnej likwidacji oddziaływania azbestu na środowisko.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
- PrzewodniczÄ…cy ZarzÄ…du - Wojciech Konarski
- Członek Zarządu - Jerzy Miler
- Członek Zarządu - Maciej Racinowski
- Członek Zarządu - Jan Podleśny
- Członek Zarządu - Marek Hipsz
Załączniki do uchwały:
data opublikowania: 2007-11-09 11:58:51
data ostatniej aktualizacji: 2007-11-09 11:58:51
Strona odwiedzona 1313 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Małyszko
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga