Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Akty prawa miejscowego

Uchwały

V Kadencja Odrodzonego Samorządu Powiatowego
16.11.2014 - 16.11.2018

96 posiedzenie Zarządu Powiatu

Uchwała Zarządu Powiatu
nr 292/2016 z dnia 2016-11-10

o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814 i poz. 1579) Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr 126/2015 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 1 października 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 17 w pkt 8 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu: "9) Referat Informatyki w zakresie korzystania z systemów informatycznych.",
  2. w § 19 ust. 1 pkt 11 otrzymuje brzmienie: "11) podpisywanie aktów notarialnych w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa;",
  3. w § 45 w pkt 2 dodaje się lit. c w brzmieniu: "c) prowadzeniem spraw związanych z organizacją nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie gryfińskim;",
  4. w § 51:
    1. w pkt 1:
      • skreśla się lit. q-aa,
      • dodaje się lit. q-zh w brzmieniu:
        "q) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami: praw jazdy, pozwoleń na kierowanie tramwajem;
        r) generowanie profilów kandydatom na kierowców;
        s) wymiana pozwoleń wojskowych na prawo jazdy odpowiedniej kategorii;
        t) wydawanie międzynarodowych praw jazdy;
        u) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zamianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zawartych w prawach jazdy, pozwoleniach na kierowanie tramwajem oraz zawiadomień o utracie i zniszczeniu tych dokumentów celem wydania ich wtórnika;
        v) przedłużanie ważności prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem;
        w) dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego;
        x) dokonywanie wymiany zagranicznych praw jazdy na prawo jazdy krajowe;
        y) wydawanie zezwoleń na kierowania pojazdem uprzywilejowanym oraz zezwoleń na kierowanie pojazdem przewożącym wartości pieniężne;
        z) wydawanie decyzji kierującej na badania lekarskie kierującego pojazdem;
        za) wydawanie decyzji kierującej na badania psychologiczne, w zakresie psychologii transportu, kierującego pojazdem;
        zb) wydawanie decyzji kierującej na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji w formie państwowego egzaminy kontrolnego;
        zc) wydawanie decyzji administracyjnych o zatrzymaniu prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem;
        zd) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikom alimentacyjnym na wniosek organu właściwego dłużnika alimentacyjnego;
        ze) wydawanie decyzji administracyjnej o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami;
        zf) wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie;
        zg) prowadzenie ewidencji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi oraz osób bez uprawnień, wobec których sąd orzekł zakaz prowadzenia pojazdów;
        zh) sporządzanie rocznych sprawozdań dla wojewody z wykonywanych przez starostę zadań z zakresu praw jazdy.",
    2. pkt 3 otrzymuje brzmienie: "3) w zakresie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców:
      1. wpisywanie i skreślanie ośrodków szkolenia kierowców w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Starostę;
      2. sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców poprzez przeprowadzenie przynajmniej raz w roku kontroli;
      3. wydawanie zaleceń pokontrolnych;
      4. rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodków szkolenia kierowców;
      5. wpisywanie i skreślanie z ewidencji instruktorów i wykładowców;
      6. przyjmowanie zawiadomień o rozpoczęciu szkoleń, miejscu i dacie planowanego egzaminu wewnętrznego, zakończeniu szkoleń;
      7. sporządzanie analizy, przetwarzanie oraz podawanie do publicznej wiadomość wyników analizy statystycznej, w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych w danym ośrodku oraz liczby uwzględnionych skarg złożonych na dany ośrodek;
      8. zgłaszanie kandydatów instruktorów/wykładowców na egzamin do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie;
      9. opracowywanie rocznego planu kontroli ośrodków szkolenia kierowców.",
  5. w § 54:
    1. w pkt 1:
      • lit. r otrzymuje brzmienie: "r) prowadzenie elektronicznej bazy danych nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu,",
      • dodaje się lit. x w brzmieniu: "x) prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu.",
    2. w pkt 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie: "4) w zakresie spraw związanych z ochroną zdrowia:".

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Gryfińskiemu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Zarządu - Wojciech Konarski
Członek Zarządu Powiatu - Jerzy Miler
Członek Zarządu Powiatu - Jan Gładkow
Członek Zarządu Powiatu - Henryk Kaczmar
Członek Zarządu Powiatu - Tomasz Siergiej


UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814 z późn. zm.) organem właściwym do uchwalenia oraz zmiany Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego jest Zarząd Powiatu.

Wprowadzenie zmian do Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie wynika z potrzeby aktualizacji i uzupełnienia wykonywanych zadań przez komórki organizacyjne urzędu, która wystąpiła m.in. na skutek nowelizacji ustaw oraz wejścia w życie nowych aktów prawnych. O zmianę zapisów Regulaminu wystąpił Wydział Komunikacji i Transportu, Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego, Wydział Organizacji i Informacji oraz Referat Informatyki.

data opublikowania: 2016-11-15 12:05:28
data ostatniej aktualizacji: 2016-11-15 12:05:28

Strona odwiedzona 112 razy
Inf. przygotowana przez: Agnieszka Jackiewicz
Inf. wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.