Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-404-50-00

Wykreślenie z ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej

  1. PODSTAWA PRAWNA
    1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2261.);
    2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U z 2023 poz. 775);
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 2111);
    4. Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 243, poz. 1449);
    5. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2048).
  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek o wykreślenie stowarzyszenia z ewidencji ZIP;
    2. Protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z listą obecności;
    3. Uchwała o rozwiązaniu stowarzyszenia;
    4. Uchwała o wyznaczeniu likwidatorów;
    5. Uchwała o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego stowarzyszenia wraz z protokołem przekazania majątku;
    6. Sprawozdanie finansowe.
  3. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    W terminie do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wykreśleniu z ewidencji, w szczególnych przypadkach 60 dni (art. 35§ 3 Kpa). Jeżeli wniosek zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, wydawana jest decyzja o odmowie wykreślenia z ewidencji.
  4. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Zebraniu Członków Klubu:
    1. Podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu;
    2. Sporządzić protokół z zebrania;
    3. Sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu.
    Uchwała powinna określać datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji, określając cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu. Może także wskazać likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
    Następnie likwidator:
    1. Pisemnie zawiadamia Starostę Gryfińskiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności;
    2. Podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (można też złożyć z ww. dokumentami 3 szt. ogłoszenia o likwidacji do Starosty Gryfińskiego, które zostaną wywieszone na tablicach Starostwa Powiatowego na 3 tygodnie);
    W dalszej kolejności likwidator sporządza:
    1. Protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego);
    2. Listę wierzycieli i dłużników (o ile dotyczy);
    3. Sprawozdanie finansowe - stan rachunkowy na początek i koniec likwidacji;
    4. Wniosek do Starosty Gryfińskiego o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji.
  5. OPŁATY
    Opłata skarbowa: wydanie decyzji - 10 zł, opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino - 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Gryfińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  7. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Kancelaria Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 lub pokój nr 205 (II piętro) w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D.
  8. UWAGI
    W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
    Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej przez Starostę jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.
    Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.

data opublikowania: 2009-06-26 13:40:31
data ostatniej aktualizacji: 2024-04-04 15:15:01

Strona odwiedzona 4171 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Katarzyna Łabuda
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.