Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-404-50-00

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

  1. PODSTAWA PRAWNA
    Podstawa prawna: art. 40 ust. 5 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 1393 z późn. zm.).

  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych do pobrania w PDF (198 kB) PDF
    2. Załączniki:
      1. regulamin działalności,
      2. lista wszystkich członków założycieli (nie mniej niż trzech) zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis,
      3. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
      4. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.

  3. OPŁATY
    Nie pobiera się.

  4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
    7 dni

  5. TRYB ODWOŁAWCZY
    Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego.

  6. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
    Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 lub Sekretariat w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D pok. 104 (I piętro).

  7. INFORMACJE DODATKOWE
    Osoby fizyczne (co najmniej 3) zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe, na spotkaniu założycielskim uchwalają regulamin działalności, który musi określać w szczególności:
    • nazwę stowarzyszenia,
    • cel/e stowarzyszenia,
    • teren i środki działania stowarzyszenia,
    • siedzibę stowarzyszenia,
    • przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd,
    • zasady dokonywania zmian regulaminu działalności,
    • sposób nabycia i utraty członkostwa,
    • sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
    Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.

    Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu oraz jego kompetencje.

    Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane.

    Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej. Może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

    Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem. Odpowiedzialność ta powstaje z chwilą, gdy egzekucja z majątku stowarzyszenia zwykłego okaże się bezskuteczna.

    Stowarzyszenie zwykłe nie może:
    • powoływać terenowych jednostek organizacyjnych,
    • zrzeszać osób prawnych,
    • prowadzić działalności gospodarczej,
    • prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.
    Stowarzyszenie zwykłe powstaje i może rozpocząć działalność z chwilą wpisu do ewidencji.

    Wniosek o wpis złożony przez zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.

    Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

    Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

    W przypadku zmiany danych podlegających wpisowi do ewidencji, należy w terminie 7 dni złożyć wniosek o dokonanie zmiany danych wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę zmiany.

    Stowarzyszenie ma również obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego/członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej.

    Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D pok. 205 (II piętro), tel. 91 404 50 00 wew. 221.

    Opłatę za wydanie zaświadczenia (17 zł) można wpłacać w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino ul. 1 Maja 16, 74-100 Gryfino lub na konto: Bank PEKAO S.A. I/O nr konta: 61 1240 3855 1111 0010 1241 6308

data opublikowania: 2016-10-05 11:39:59
data ostatniej aktualizacji: 2016-12-14 13:26:53

Strona odwiedzona 277 razy
Inf. przygotowana przez: Wioleta Marczak
Inf. wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.