lista wszystkich członków założycieli (nie mniej niż trzech) zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis,
imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
OPŁATY Nie pobiera się.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY 7 dni
TRYB ODWOŁAWCZY Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego.
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 lub Sekretariat w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D pok. 104 (I piętro).
INFORMACJE DODATKOWE Osoby fizyczne (co najmniej 3) zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe, na spotkaniu założycielskim uchwalają regulamin działalności, który musi określać w szczególności:
nazwę stowarzyszenia,
cel/e stowarzyszenia,
teren i środki działania stowarzyszenia,
siedzibę stowarzyszenia,
przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd,
zasady dokonywania zmian regulaminu działalności,
sposób nabycia i utraty członkostwa,
sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu oraz jego kompetencje.
Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane.
Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej. Może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem. Odpowiedzialność ta powstaje z chwilą, gdy egzekucja z majątku stowarzyszenia zwykłego okaże się bezskuteczna.
Stowarzyszenie zwykłe nie może:
powoływać terenowych jednostek organizacyjnych,
zrzeszać osób prawnych,
prowadzić działalności gospodarczej,
prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.
Stowarzyszenie zwykłe powstaje i może rozpocząć działalność z chwilą wpisu do ewidencji.
Wniosek o wpis złożony przez zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.
Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
W przypadku zmiany danych podlegających wpisowi do ewidencji, należy w terminie 7 dni złożyć wniosek o dokonanie zmiany danych wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę zmiany.
W przypadku zmiany regulaminu należy załączyć:
protokół zebrania na którym dokonano zmiany,
podjęte uchwały,
listę obecności na zebraniu,
regulamin stowarzyszenia uwzględniający uchwalone zmiany.
W przypadku zmiany przedstawiciela, składu zarządu, organu kontroli wewnętrznej należy dostarczyć:
protokół zebrania na którym wybrano członków organów,
podjęte uchwały,
listę obecności na zebraniu,
informację o osobach pełniących ww. funkcje zawierającą: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL.
Stowarzyszenie ma również obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego/członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej.
Opłat nie pobiera się.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D pok. 205 (II piętro), tel. 91 404 50 00 wew. 221.
Opłatę za wydanie zaświadczenia (17 zł) można wpłacać w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino ul. 1 Maja 16, 74-100 Gryfino lub na konto: Bank PEKAO S.A. I/O nr konta: 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555
data opublikowania: 2016-10-05 11:39:59 data ostatniej aktualizacji: 2020-07-07 12:40:40
Strona odwiedzona 2634 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Wioleta Marczak
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga