Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Architektury i Budownictwa
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-40-33, 91-404-50-00

Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

  1. PODSTAWA PRAWNA
    Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych /t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 176/
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej / t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm./
  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. wniosek pobierz PDF, pobierz RTF
    2. mapa w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
    3. analiza powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
    4. mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
    5. określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
    6. cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniem, o wpisie projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, aktualnym na dzień opracowania projektu;
    7. opinie:
      1. ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
      2. dyrektora właściwego urzędu morskiego - w odniesieniu do obszarów pasa technicznego, pasa ochronnego, morskich portów i przystani,
      3. właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
      4. dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią,
      5. dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
      6. właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
      7. właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
      8. innych organów wymaganych przepisami szczególnymi;
    8. wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne;
    9. upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) - oryginał lub urzędowo/notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa; Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wskazujących ich umocowanie;
    10. oryginał dowodu wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  3. OPŁATY
    Wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej, poza opłatą za złożone pełnomocnictwo, w przypadku ustanowienia pełnomocnika
    Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa.
    Opłaty dokonuje się:
    • w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino - Gryfino, ul. 1 Maja 16 lub
    • na konto - 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555
    Wysokość opłat:
    1. za pełnomocnictwo (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - 17 zł,
  4. ZWOLNIENIA Z OPŁAT
    Zwalnia się z opłaty skarbowej dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz ich odpisy, wypisy lub kopie:
    • poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
    • przez jednostki samorządu terytorialnego.
  5. TERMIN ODPOWIEDZI
    1. Decyzja wydawana jest w terminie 90. dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
    2. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    Od decyzji Starosty Gryfińskiego odwołanie wnosi się za jego pośrednictwem do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14. dni od dnia doręczenia decyzji. Zgodnie z art. 127a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję pobierz PDF, pobierz RTF.
  7. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
    Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
    Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
    Sekretariat Wydziału Architektury i Budownictwa w Gryfinie ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 112.
  8. UWAGI
    1. Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej następuje na wniosek inwestora.
    2. Decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawane są wyłącznie dla dróg publicznych.

data opublikowania: 2013-03-13 11:26:17
data ostatniej aktualizacji: 2022-11-29 12:44:08

Strona odwiedzona 2467 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Grzegorz Kłapouch
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.