Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Praca Rady i Zarządu

Interpelacje i zapytania wraz z odpowiedziami

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024

XXVI sesja Rady Powiatu

2021-03-25, godz.14:00

Interpelacja nr 110/21

(interpelacja złożona w okresie międzysesyjnym)

Radny Wojciech DÅ‚ugoborski

Do pobrania:


Odpowiedzi udzielił Starosta Gryfiński Wojciech Konarski

Do pobrania:

data opublikowania: 2021-02-05 15:14:00
data ostatniej aktualizacji: 2021-02-18 15:15:16

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Interpelacja nr 111/21

(interpelacja złożona w okresie międzysesyjnym)

Radny Wojciech DÅ‚ugoborski

Do pobrania:


Odpowiedzi udzieliła Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Jolanta Majewska

Do pobrania:

data opublikowania: 2021-02-23 12:56:49
data ostatniej aktualizacji: 2021-04-12 13:58:01

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Interpelacja nr 112/21

(interpelacja złożona w okresie międzysesyjnym)

Radny Wojciech DÅ‚ugoborski

Do pobrania:


Odpowiedzi udzieliła Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Elżbieta Lorenowicz-Bień

Do pobrania:

data opublikowania: 2021-03-10 09:06:36
data ostatniej aktualizacji: 2021-03-30 12:27:17

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Interpelacja nr 113/21

Radny Wojciech DÅ‚ugoborski

Do pobrania:


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami Arkadiusz Durma

Odnosząc się do na Pana interpelacji ponownej nr 113/21 z dnia 25.03.2021 r. w sprawie stanu technicznego powiatowej infrastruktury drogowej na terenie gminy Gryfino wyjaśniamy, że koszty realizowanych obecnie inwestycji w gminach Gryfino (przebudowa ulicy Krasińskiego) i Chojna (przebudowa drogi w Naroście) stanowią 84% wydatków inwestycyjnych przewidzianych w budżecie na 2021 rok. Pozostałe 16% są to planowane wydatki dotyczące zadań realizowanych przy współpracy z gminami Banie, Moryń, Mieszkowice i Cedynia. Ponadto, koszty zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2020/2021 wyniosły ponad 1,2 mln złotych, tj. pięciokrotnie więcej niż w sezonie 2019/2020. Nadmienić należy również, że oczekujemy obecnie na rozstrzygnięcie naborów w czterech programach pomocowych, w ramach których złożyliśmy nasze wnioski dotyczące odcinków dróg w gminach Moryń, Chojna, Trzcińsko-Zdrój oraz Gryfino, który dotyczy budowy aktywnego przejścia dla pieszych w miejscowości Drzenin.

Wszystkie powyższe okoliczności powodują, że deklaracja terminu wykonania remontów dróg, o które zapytuje Pan w interpelacji, jest na dzień dzisiejszy niemożliwa. Niemniej jednak czynimy wciąż starania o pozyskanie środków finansowych na realizację przedmiotowych inwestycji. We wrześniu ubiegłego roku złożyliśmy wniosek w ramach Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 o dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Drzenin - Chwarstnica, jako dojazdu do Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Gardnie. Niestety wniosek nie uzyskał akceptacji komisji oceniającej i został odrzucony. W przypadku ogłoszenia kolejnych naborów w programach dających możliwość skutecznego ubiegania się o dofinansowanie przebudowy dróg o znaczeniu lokalnym, z pewnością rozważymy nasz udział i aplikację o środki pomocowe.

data opublikowania: 2021-03-30 12:24:09
data ostatniej aktualizacji: 2021-04-12 08:09:01

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Interpelacja nr 114/21

Radny Wojciech DÅ‚ugoborski

Do pobrania:


Odpowiedzi udzielił Sekretarz Powiatu Andrzej Krzemiński

Odpowiedź na pytanie nr 1:

Informuję, że powiat podjął działania w kierunku osiągnięcia ustawowego standardu. W Placówce Opiekuńczo - Wychowawczej Nr 1 w Chojnie liczba wychowanków została ograniczona z 30 do 18. W placówce są trzy osoby, które osiągną pełnoletniość w 2021 r. a jedna w 2022 r., ale chcą kontynuować naukę i pozostać na miejscu do jej ukończenia tj. do czerwca 2023 r. W Placówce Opiekuńczo - Wychowawczej Nr 3 w Trzcińsku Zdroju ograniczono liczbę dzieci z 30 do 22. Zaplanowano wydzielenie w dotychczasowym obiekcie zajmowanym przez placówkę dwóch odrębnych lokali i utworzenie w nich dwóch placówek, dla 14 dzieci każda. Obecnie prowadzone są prace, dzięki którym taki podział będzie możliwy. W placówce nr 2 przy ul. Żółkiewskiego w Chojnie standard 14 osób został osiągnięty w roku 2013.

Od 2011 roku (tj. od 10 lat) w naszych placówkach przebywają (na mocy zawartych porozumień) dzieci z terenu innych powiatów. Na dzień 30.03.2021 r. - 11 dzieci, które z powodu braku miejsc na terenie powiatów z których pochodzą, nadal pozostają w naszych ośrodkach. Dyrektor Centrum Placówek Opiekuńczo Wychowawczych w Chojnie wielokrotnie zwracał się do powiatów właściwych, o przeniesienie dzieci bliżej miejsca zamieszkania, co umożliwiłoby powiatowi spełnienie norm ustawowych.

Aktualnie w 3 placówkach przebywa 53 dzieci. Gdyby inne powiaty zrealizowały obowiązek zabezpieczenia dzieci i umieściły je na swoim terenie, nasze placówki spełniłyby wymagany standard. Wg obowiązujących przepisów w 3 placówkach powinno być łącznie nie więcej niż 42 dzieci.

Informuję, że w roku 2020, z uwagi na wydane postanowienia sądu, przy braku rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka, nie mogliśmy odmówić przyjęcia 9 dzieci z terenu naszego powiatu. Ogólna liczba miejsc, jakimi dysponujemy oraz utworzenie czwartej placówki w pełni zabezpieczy potrzeby naszego powiatu. Nie bez znaczenia jest fakt, że na utrzymanie dotychczasowych placówek powiat gryfiński wydał kilka milionów złotych.

Odpowiedź na pytanie nr 2:
Obowiązujące przepisy umożliwiają wyznaczenie dodatkowych terminów osiągnięcia standardów i reagowania na sytuacje życiowe, niekoniecznie przewidziane przepisami. W odpowiedzi na przedstawione informację dotyczące działań podjętych w kierunku osiągnięcia standardów w Placówkach Opiekuńczo Wychowawczych powiatu gryfińskiego, Wojewoda Zachodniopomorski Wyznaczył dodatkowe terminy na spełnienie standardów dotyczących liczby umieszczonych dzieci:

  1. w przypadku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej Nr 1 w Chojnie do 30 czerwca 2023 roku,
  2. w przypadku Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej Nr 3 w Trzcińsku Zdroju do 30 września 2021 roku.

Zgodnie z informacjami przekazanymi w odpowiedzi do pytania nr 1, uzyskanie standardu 14 dzieci na jedną placówkę jest możliwe w tych terminach.

data opublikowania: 2021-03-30 12:24:46
data ostatniej aktualizacji: 2021-04-08 12:43:39

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 115/21

Radny Tomasz Mirakowski

  • poprosiÅ‚ o informacje dotyczÄ…ce remontu ulicy KrasiÅ„skiego, która stanowi uciążliwość dla mieszkaÅ„ców. Jak dÅ‚ugo potrwa ten remont? Czy nie można w jakiÅ› sposób upÅ‚ynnić przejazdu przez tÄ™ ulicÄ™?

Odpowiedzi udzielili Starosta Gryfiński Wojciech Konarski oraz Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami Arkadiusz Durma

Starosta Gryfiński Wojciech Konarski odpowiedział, że przebudowa ulicy Krasińskiego w Gryfinie to inwestycja na ponad 9 milionów złotych, która została podzielona na etapy ze względu na ilość mieszkających tam osób, tak aby umożliwić mieszkańcom różne dojazdy czy też objazdy tej ulicy. Nie ma możliwości innego sposobu prowadzenia prac, które wymagają robót ziemnych, łącznie z kanalizacją. Największe znaczenie ma dotrzymanie harmonogramów i terminów, które zmierzają do zakończenia tego etapu.

Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami Arkadiusz Durma powiedział, że ulica Krasińskiego w Gryfinie to newralgiczne miejsce, środek osiedla, prowadzenie w tym miejscu prac wymaga niebywałej logistyki. Prace zostały podzielone na etapy ze względu na to, żeby zminimalizować uciążliwość dla mieszkańców. Naczelnik poprosił, żeby nie sugerować się tym co opisują gazety czy portale internetowe bo wcale nie jest tak źle. Opisywany przestój prac wynikał tylko i wyłącznie z pogody. Pierwsze prace, które będą wykonane związane są z kanalizacją deszczową. Wykopy wykonywane są na głębokości 4 metrów. Przy opadach deszczu w ogóle nie ma możliwości prowadzenia tych prac. Natomiast należy liczyć się z tym, że na tejże ulicy będą 1-3 dniowe przestoje. Jak będzie się coś działo to będą reagować. Na dzień dzisiejszy większych problemów nie ma. Zaczęły się już wykopy ziemne więc pojawiają się też pewne utrudnienia z sieciami sanitarnymi i ciepłowniczymi, które rozwiązywane są na bieżąco. Nie wpływa to w żaden sposób na realizację i harmonogram robót. Obecnie realizowany etap ma potrwać do końca czerwca br. Po jego zakończeniu firma przejdzie na kolejny etap prac i wyłączeniu ulegnie kolejny odcinek drogi. W ten sposób powiat realizuje inwestycję z minimalną możliwą uciążliwością dla mieszkańców. Tak duże wykopy nie mogą być prowadzone pod ruchem drogowym.

data opublikowania: 2021-04-06 09:07:18
data ostatniej aktualizacji: 2021-04-08 12:47:26

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

Zapytanie nr 116/21

Radny Remigiusz Rzepczak

  • jaki jest obecny stan sprawy zwiÄ…zanej z modernizacjÄ… nawierzchni ulicy Sienkiewicza w Mieszkowicach, przez którÄ… biegnie droga powiatowa? Od czasu kiedy o to interpelowaÅ‚ uzyskaÅ‚ informacjÄ™, że gmina przeprowadziÅ‚a wÅ‚asnÄ… kontrolÄ™ kanalizacji biegnÄ…cej w tejże ulicy. Raport z tej kontroli jest do wglÄ…du w ZakÅ‚adzie UsÅ‚ug Komunalnych w Mieszkowicach. Fragmentaryczne prace naprawcze zostaÅ‚y wykonane w newralgicznych miejscach tej ulicy.

Odpowiedzi udzielił Starosta Gryfiński Wojciech Konarski

Starosta Gryfiński Wojciech Konarski odpowiedział, że w budżecie na 2021 rok powiat ma zapisaną kwotę 150 000 zł na współpracę z gminą Mieszkowice. Rozmowy będą prowadzone tak, żeby w ramach takiej współpracy rozpocząć remont ulicy Sienkiewicza, tj. przełożyć bruk i dokonać regulacji studzienek, które należą do powiatu. Pozostaje tylko kwestia, czy gmina Mieszkowice dołoży środki własne do zadania. Zadanie będzie robione w tym roku, a Wydział Zarządzania Drogami skalkuluje zakres zadania.

data opublikowania: 2021-04-06 09:07:18
data ostatniej aktualizacji: 2021-04-08 12:49:46

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.