Wydział Komunikacji i Transportu ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-24-50, 91-416-42-76, 91-404-50-00
Wydanie zgody na nadanie numeru nadwozia, podwozia, ramy
PODSTAWA PRAWNA
ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdó
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie zgody na nadanie cech identyfikacyjnych pojazdu (wypełnia właściciel, właściciele) (pobierz ZIP) Załączniki: Decyzje wydajemy jeżeli osoba dostarczyła:
dowód rejestracyjny,
opinię rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jest wymagana,
dowód własności ramy lub podwozia pojazdu, jeżeli w pojeździe dokonano wymiany ramy lub podwozia na ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego,
dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży, w którym cecha uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa , w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu,
zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub opinię rzeczoznawcy samochodowego dotyczącą pojazdu w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas naprawy lub podczas wypadku drogowego,
dokument potwierdzający, że cecha identyfikacyjna nie została umieszczona w pojeździe zabytkowym.
Do wglądu:
dowód osobisty lub paszport, w przypadku cudzoziemca - dokument potwierdzający prawo pobytu na terytorium RP (karta pobytu, wiza lub inny dokument potwierdzający posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że osoba studiuje co najmniej od sześciu miesięcy),
wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną,
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w punktach wcześniejszych w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej,
pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika
ubezpieczenia OC pojazdu
OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 10,00 zł, (obowiązkowa) opłatę należy uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino nr 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 (np. na poczcie, przelewem bankowym).
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino nr 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 (np. na poczcie, przelewem bankowym) w przypadku złożenia dokumentów w Wydziale Komunikacji i Tranportu w Gryfinie. Opłatę należy uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chojnie nr 43 9370 0007 0000 0664 2000 0058 (np. na poczcie, przelewem bankowym) w przypadku złożenia dokumentów w Wydziale Komunikacji Filia w Chojnie. Opłatę za dokumenty można dokonać kartą płatniczą na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY Decyzja wydawana jest w dniu złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY Od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Wydział Komunikacji i Transportu w Gryfinie ul. 11 Listopada 16 d - sala obsługi interesantów.
Filia Wydziału Komunikacji i Transportu w Chojnie ul. Dworcowa 1 - pokój nr 28.
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO - CENTRALNA EWIDENCJA POJAZDÓW Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
Administratorem danych osobowych w zakresie danych wprowadzanych do centralnej ewidencji pojazdów jest Starosta Gryfiński ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, e-mail starostwo@gryfino.powiat.pl.
Z Inspektorem Ochrony Danych w STAROSTWIE można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem maila iod@gryfino.powiat.pl.
Zgodnie z art. 80a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym centralną ewidencję pojazdów prowadzi minister właściwy do spraw informatyzacji w systemie teleinformatycznym. W rozumieniu niniejszej ustawy minister ten jest administratorem danych i informacji zgromadzonych w ewidencji.
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz w stosownych przypadkach na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i celach które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
usunięcia danych, w zakresie wynikającym z art. 17 RODO;
ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w zakresie wynikającym z art. 21 Rozporządzenia.
przenoszenia danych, w zakresie wynikającym z art. 20 RODO;
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych.
Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w STAROSTWO . Przy czym podanie danych jest:
obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji czynności urzędowych lub niezawarcie umowy.
Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą przekazywane państwom trzecim.
data opublikowania: 2012-02-10 10:58:48 data ostatniej aktualizacji: 2022-09-07 14:48:01