Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Architektury i Budownictwa
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-40-33

Przeniesienie pozwolenia na budowę

  1. PODSTAWA PRAWNA

  2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. z 2016 r., poz. 290/.

  3. WYMAGANE DOKUMENTY

    1. wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia «pobierz»
    2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane pobierz oraz informacja uzupełniająca pobierz;
    3. oświadczenie strony, na rzecz której zostało wydane pozwolenie na budowę lub w stosunku do której organ nie wniósł sprzeciwu do zgłaszanych przez nią robót, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tego pozwolenia lub zgłoszenia «pobierz»;
    4. oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w wydanym pozwoleniu na budowę lub zgłoszeniu «pobierz»;
    5. upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (w przypadku ustanowienia pełnomocnika) - oryginał lub notarialnie lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa;
      Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wskazujących ich umocowanie.
    6. dziennik budowy - do wglądu, przypadku przeniesienia pozwolenia na budowę, jeżeli minęły więcej niż trzy lata od wydanego pozwolenia.
    7. oryginał dowodu wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej.
  4. OPŁATY

  5. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.

    Opłaty dokonuje się:

    • w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino - Gryfino, ul. 1 Maja 16 lub
    • na konto - Bank PeKao SA I/O nr 61 1240 3855 1111 0010 1241 6308

    Wysokość opłat:

    1. za pełnomocnictwo (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - 17 zł,
    2. za wydanie decyzji o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, od którego właściwy organ nie wniósł sprzeciwu lub decyzji o pozwoleniu na budowę - 90 zł
  6. ZWOLNIENIA Z OPŁAT

  7. Nie podlega opłacie skarbowej przeniesienie decyzji w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

    Zwalnia się z opłaty skarbowej za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę:

    • jednostki samorządu terytorialnego,
    • jednostki budżetowych,
    • organizacje pożytku publicznego - jeżeli składają wniosek wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
    • osoby, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

    Zwalnia się z opłaty skarbowej dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz ich odpisy, wypisy lub kopie:

    p
    • poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
    • udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
    • przez jednostki samorządu terytorialnego,
    • przez jednostki budżetowe
    • przez organizacje pożytku publicznego
    • przez osoby, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
  8. TERMIN ODPOWIEDZI

  9. W ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w ciągu 2. miesięcy od dnia złożenia wniosku.

  10. TRYB ODWOŁAWCZY

  11. Od decyzji Starosty Gryfińskiego odwołanie wnosi się za jego pośrednictwem do Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14. dni od dnia doręczenia decyzji.

  12. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  13. Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
    Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
    Sekretariat Wydziału Architektury i Budownictwa w Gryfinie ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 112.

  14. UWAGI

    1. Przeniesienie pozwolenia na budowę może nastąpić wyłącznie w przypadku, gdy zmiana inwestora następuje w trakcie budowy, czyli przed jej zakończeniem.
    2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

data opublikowania: 2004-03-02 10:00:08
data ostatniej aktualizacji: 2016-12-19 13:46:01

Strona odwiedzona 6973 razy
Inf. przygotowana przez: Marta Szamburska
Inf. wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.