Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego
ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel. 91-416-22-15

Zezwolenie na przewóz zwłok lub prochów (szczątków ludzkich) z obecnego państwa

  1. PODSTAWA PRAWNA
    Art. 14, ust. 4 pkt 1 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych z dnia 31.01.1959 r. (tekst jednolity z 2000 r. Dz. U. Nr 23, poz. 295 z późn. zm.) oraz § 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich
  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek osoby uprawnianej na wydanie zezwolenia na przewóz zwłok lub prochów z obcego państwa pobierz PDF.
    2. Przetłumaczony na język polski przez tłumacza zaprzysięgłego akt zgonu lub inny uwierzytelniony dokument urzędowy stwierdzający zgon.
      Uwaga! W przypadku nie określenia przyczyny zgonu w tych dwóch dokumentach do wniosku dołącza się uwierzytelniony dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy.
    3. W przypadku gdy z wnioskiem o sprowadzenie zwłok w imieniu osoby uprawnionej występuje podmiot do tego uprawniony, wymagane jest pełnomocnictwo dla tego podmiotu, podpisane przez osobę uprawnioną do sprowadzenia zwłok pobierz PDF.
      Uwaga! W przypadku pełnomocnictwa wymagana jest opłata za jego udzielenie, opłatę wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino lub do kasy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino.
    4. Kserokopia dowodu osobistego /*paszportu wnioskodawcy (w przypadku złożenia wniosku telefaksem).
      Z wnioskiem może wystąpić osoba uprawiona zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  3. OPŁATY
    Wolne od opłaty skarbowej.
  4. TERMIN WYDANIA ZEZWOLENIA
    Do 3 dni.
  5. TRYB ODWOŁAWCZY
    Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Gryfińskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  6. MIEJSCE SKŁADANIA FORMULARZA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
    Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4 lub faksem na nr +48 91-416-30-02.

data opublikowania: 2007-09-18 10:08:11
data ostatniej aktualizacji: 2017-02-15 13:39:36

Strona odwiedzona 4506 razy
Inf. przygotowana przez:  
Inf. wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.