Ogłoszenia
Archiwum - przetargi inne
Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia dla mieszkańców DPS w Nowym Czarnowie
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. "Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie"
Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zawiadamiamy, że w ww. postępowaniu Zamawiający podjął następujące rozstrzygnięcie:
- Zamawiający wybiera ofertę oznaczoną nr 1: IMPEL CATERING "COMPANY" SP. Z O. O. SP. K. ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław Oferowana w niej cena wynosiła 8,59 zł brutto za jedno całodzienne wyżywienie, w tym 7,30 zł brutto cena wsadu do kotła.
- Kryterium oceny i uzasadnienie: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się kryterium "cena" - 70%, "cena wsadu do kotła" - 20 %, "ocena jadłospisów"- 10% Ww. wykonawca spełnił wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskał najwyższą liczbę punktów.
- Wykonawcy, którzy złożyli oferty:
Numer oferty | Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy | Kryteria oceny ofert | Punktacja |
Cena za jedno całodzienne wyżywienie | Cena wsadu do kotła | Ocena jadłospisów |
70% | 20% | 10% |
1. | IMPEL CATERING "COMPANY" SP. Z O. O. SP. K. ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław | 8,59 zł = 69,27 pkt | 7,30 zł =20,00 pkt | 90 = 10,00 pkt | 99,27 pkt |
2. | ESPANA S.C. T. Prajs, A. Andrejczyk ul. Grunwaldzka 35 74- 120 Widuchowa | 8,50 zł = 70,00 pkt | 7,00 zł = 19,18 pkt | 72 = 8,00 pkt | 97,18 pkt |
Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia dla mieszkańców DPS w Nowym Czarnowie
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA:
SPORZĄDZANIE I DOSTARCZANIE CAŁODZIENNEGO WYŻYWIENIA DLA MIESZKAŃCÓW DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWYM CZARNOWIE
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
- NAZWA I ADRES: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ, 74-105 NOWE CZARNOWO 66
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfino.powiat.pl
- RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
- Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Społecznej Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia dla 120 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie, gmina Gryfino,
Sporządzanie i dostarczanie całodziennego wyżywienia w razie potrzeby dla 10 dodatkowych mieszkańców przyjętych z interwencji.
Sporządzanie posiłków zgodnie z zalecanymi przez Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie normami oraz składnikami pokarmowymi i produktami spożywczymi dla pensjonariuszy w zakładach służby zdrowia,
Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. Nr 171, poz. 1225 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi ,
Właściwe normy racji pokarmowych w całodziennym wyżywieniu dla niżej wymienionych grup wiekowych zalecane przez Instytutu Żywności i Żywienia. Normy racji pokarmowych są zamieszczone m.in. w publikacji Jarosz Mirosław, Bułhak Jachymczyk Barbara "Normy Żywienia Człowieka" , wyd. PZWL
Grupy wiekowe mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie (wg stanu na dzień 22.07.2014):
Grupa wiekowa | Ilość osób w danej grupie wiekowej | W tym ilość diet i ich rodzaj |
od 4 - 6 lat | 1 | 1 norma |
od 7 - 9 lat | 2 | 1 osoba ? dieta lekkostrawna, 1 osoba ? refleksowa lekkostrawna |
od 10 - 12 lat | 2 | 1 osoba - dieta bezglutenowa, 1 osoba ? norma |
od 13 - 15 lat | 3 | 2 osoby ? norma, 1 osoba ? wysokokaloryczna lekkostrawna |
od 16 - 20 lat | 14 | 11 osób- norma (jedna osoba przyjęta z interwencji) 1osoba ? norma: śniadanie bezmleczne, obiad norma, kolacja bezmleczna, 1 osoba ? lekkostrawna: śniadanie mleczne, obiad lekkostrawny, kolacja norma, 1 osoba ? norma sonda, |
powyżej 20 lat | 97 | 69 osób - norma, w tym 4 miksowane; 9 osób - wątrobowa; 3osoby - żołądkowa; 2 osoby - niskokaloryczna; 2 osoby - cukrzycowa "B"; 2 osoby - lekkostrawna; 2 osoby - bogato resztkowa; 1 osoba - trzustkowa; 1 osoba - wysokokaloryczna; 1 osoba - fenyloketonuria; 3 osoby ? wysokobiałkowa; 1 osoba ? bogatoresztkowa bogato błonnikowa; 1 osoba ? lekkostrawna: śniadanie mleczne, obiad wielowarzywny, kolacja mleczna. |
Pozostałe | 2 | 2 osoby- żywienie przemysłowe |
Sporządzanie i wydawanie posiłków z zachowaniem wymogów sanitarno-epidemiologicznych w zakresie personelu i warunków produkcji oraz odpowiedzialności za ich przestrzeganie, - podstawa prawna - Rozporządzenie 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 29.04.2004 w sprawie higieny środków spożywczych wraz z przepisami wykonawczymi
Przekazanie zamawiającemu posiłków w uzgodnionym terminie zgodnie z wymaganiami jakościowymi i wartościowymi wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
Dla każdego Domu Rodzinnego należy zapewnić dodatkowo pieczywo z dodatkiem do smarowania oraz napoje zgodnie z §6 pkt. 1 ppk.6 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. nr 162 poz. 964), należy je wpisywać do jadłospisu przy każdym dniu z dopiskiem ?Dodatek.
Wymagane jest dostarczenie jadłospisów (norma+ diety) do zatwierdzenia. Jadłospis (dla normy) oceniony poniżej 30 pkt w/g skali Starzyńskiej (np. Roszkowski W. Red: Wybrane działy z nauki o żywieniu człowieka. Zbiór ćwiczeń, wyd. SGGW Warszawa 1992) nie będzie zatwierdzony (druk ? załącznik nr 8 do SIWZ). Nie dostarczenie jadłospisów powoduje naliczenie kar umownych za nienależyte wykonanie usługi.
Podstawa wykonania przedmiotu zamówienia:
Posiłki sporządzane będą na podstawie zapotrzebowania żywnościowego "relewów" które Wykonawca odbierać będzie w siedzibie Zamawiającego co najmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Za kaloryczność i właściwe zróżnicowanie posiłków odpowiada dietetyk Wykonawcy zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem mieszkańców.
Przewidywana ilość całodobowych posiłków dziennie wynosi 121,
Na całodzienne wyżywienie składają się 4 posiłki dostarczone przez wykonawcę do siedziby Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie w godzinach:
- śniadanie od 7.45 do 8.00
- obiad od 12.30 do 13.00
- podwieczorek i kolacja od 16.00 do 17.00
(Zamawiający może zmienić godziny dostarczania posiłków możliwe jest ustalenie dostarczania posiłków 2 razy dziennie po uzgodnieniu z Zamawiającym;)
Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie podział posiłków na 7 Domów Rodzinnych do naczyń i opakowań Wykonawcy,
Posiłki wykonywane będą pod nadzorem dietetyka Wykonawcy.
Wykonawca będzie dostarczał posiłki własnym środkiem transportu do siedziby Zamawiającego, ze spełnieniem właściwych wymogów sanitarnych potwierdzonych decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie środka transportu, a w zakresie termosów i pojemników - atestami.
Wykonawca odpowiada za higienę naczyń i opakowań, w których będą przechowywane i przewożone posiłki.
Lokalizacja wykonywania zamówienia:
Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie, 74-105 Nowe Czarnowo 66, gm. Gryfino.
Realizacja zamówienia:
Za realizację umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania odpowiedzialna jest ze strony Zamawiającego - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie.
- Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. Zamówienie uzupełniające może polegać na sporządzaniu dodatkowo do 10 posiłków całodziennego wyżywienia. Zamówienie uzupełniające będzie zawarte w drodze nowej umowy na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6, 55520000-1
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
- CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
12 miesięcy od daty zawarcia umowy
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
- WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
- ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Analiza dokumentów potwierdzających posiadanie zgody (w formie decyzji, pozwolenia) na podjęcie działalności kuchni udzieloną przez właściwego Inspektora Sanitarnego.
- Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Analiza dokumentów potwierdzających wykonanie minimum 2 usług o profilu podobnym do przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Za usługi podobne Zamawiający uzna takie, których wartość wynosiła co najmniej 120.000 zł każda oraz dotyczyły sukcesywnego sporządzania i dostarczania posiłków.
- Potencjał techniczny
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Analiza dokumentów potwierdzających:
- dysponowanie osobą z dyplomem (lub innym dokumentem) dietetyka,
- dysponowanie środkiem transportu oraz termosami i pojemnikami spełniającymi właściwe wymogi sanitarne
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Analiza dokumentów potwierdzających posiadanie opłaconej polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 400 000 zł.
- INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesje, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada:
Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
- Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
- INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt 4) albo w pkt 5).
Wykonawca składa wraz z ofertą, pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wymaganych na podstawie przepisów ustawy PZP w tym zakresie, wg formuły spełnia, nie spełnia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
- TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA : przetarg nieograniczony.
- KRYTERIA OCENY OFERT: 70% -cena, 20%- cena wsadu do kotła, 10% -ocena 3 proponowanych jadłospisów siedmiodniowych /norma/ dla dzieci, dorosłych kobiet, dorosłych mężczyzn, wg skali Starzyńskiej, ocena nie obejmuje punktacją dodatku, o którym mowa w §6 pkt. 1 ppk.6 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. nr 162 poz. 964),
- CZY PRZEPROWADZONA BĘDZIE AUKCJA ELEKTRONICZNA: nie.
- ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
- Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy):
- z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
- z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
- inne niż wskazane w ust. a-b okoliczności, jeżeli w stosunku do zawartej umowy będą korzystne dla zamawiającego, np. zastosowanie innych sposobów wykonania zamówienia bez zmiany wysokości wynagrodzenia,
- aktualizacja rozwiązań z uwagi na zmiany obowiązujących przepisów odnoszących się do tego zamówienia,
- zmiany tekstu umowy, jeżeli nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań stron,
- zmiana stawki podatku VAT.
- Postanowienia ust. 1 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu).
- INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gryfino.powiat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej, 74-105 Nowe Czarnowo 66 pocztą na pisemny wniosek lub pobrać ze strony internetowej.
- Termin składania ofert:. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 16.09.2014r. do godz. 10.00 w budynku Domu Pomocy Społecznej, pok. nr 2
- Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
- Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 29.08.2014 r.
data opublikowania: 2014-08-29 15:12:05
data ostatniej aktualizacji: 2014-10-03 13:30:34
Strona odwiedzona 2066 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Izabela Firląg
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga