Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Ogłoszenia

Organizacje pozarządowe

Małe granty - nabór ofert


Zarząd Powiatu w Gryfinie
informuje o możliwości składania ofert
w trybie art.19 a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań publicznych wynikających z zadań własnych powiatu

Dział I. Rodzaj zadania
Wsparcie przedsięwzięć w zakresie:

  • promocji zdrowia,
  • kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
  • wspierania i upowszechniania sportu,
  • turystyki i krajoznawstwa,
  • działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,
  • ratownictwa i ochrony ludności

realizowanych na terenie powiatu gryfińskiego i kierowanych do jego mieszkańców.

Dział II. Podmioty uprawnione do otrzymania dotacji
Oferty mogą składać organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2024 r. poz. 1491), realizujące zadania statutowe ww. sferze zadań publicznych na terenie powiatu gryfińskiego.

Dział III. Wymagania w zakresie zadań publicznych oraz termin ich realizacji

  1. Zadanie powinno być realizowane w 2025 r., jednak pojedyncze zadanie, nie może być realizowane w okresie dłuższym niż 90 dni.
  2. Na realizację ww. zadań wyodrębniono w budżecie pulę 29 200,00 zł.
  3. Dotacja może być udzielona maksymalnie do kwoty 10 000,00 zł na jedno zadanie w ramach oferty.
  4. Rekomenduje się rozpoczęcie realizacji zadania od 1 czerwca 2025 r.
  5. Zadanie przedstawione do realizacji powinno posiadać zasięg powiatowy. W opisie zdania należy wyszczególnić poszczególne gminy objęte działaniem.
  6. Proponowane do realizacji zdania muszą być skierowane do mieszkańców Powiatu Gryfińskiego.
  7. Oferent chcąc realizować zadanie finansowe z udziałem środków publicznych, zobowiązany jest stosować się do zasad związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240). Dostępność musi być zapewniona co najmniej w zakresie minimalnych wymagań określonych w art. 6 ww. ustawy. Obowiązek zapewnienia dostępności dotyczy proponowanego do realizacji zadania przedstawionego w ofercie składanej w ramach ogłoszonego naboru.

W wypadku braku obiektywnych możliwości zapewnienia dostępności, wynikających np. z powodów technicznych, obligatoryjnym staje się zapewnienie odbiorcom realizowanych zadań ze szczególnymi potrzebami dostępu alternatywnego, o którym mowa w art. 7 ww. ustawy.

W związku z powyższym, wymagane jest wskazanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zapewniona będzie realizacja wymagań z art. 6 ustawy - adekwatnych do realizacji danego zadania.

Informacje o sposobie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania przedstawionego w ofercie w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego, oferent powinien wskazać w syntetycznym opisie zadania, definiując warunki jego realizacji, pod kątem spełnienia wymagań dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

W przypadku konieczności zastosowania dostępu alternatywnego, należy go szczegółowo opisać oraz uzasadnić zastosowane rozwiązanie. Oferent, planując realizację zadania publicznego, powinien oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji z ewentualnym uwzględnieniem nakładów z tytułu zapewnienia dostępności (np. z tytułu konieczności najmu pomieszczeń wolnych od barier poziomych i pionowych, w których realizowane będzie zadanie publiczne, instalacji urządzeń, których celem jest wspomaganie słyszenia lub zapewnienia innego sposobu komunikacji, konieczności zapewnienia wsparcia innej osoby, opracowywania treści cyfrowych w ramach zadania i podlegających publikacji np. dokumenty rekrutacyjne, filmy dostępne cyfrowo).

Dział IV. Składanie ofert

  1. Warunkiem przystąpienia do naboru jest złożenie oferty realizacji zadania publicznego, wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  2. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
    1. kopia aktualnego odpisu z innego niż Krajowy Rejestr Sądowy rejestru lub ewidencji (dotyczy podmiotów, nad którymi Starosta Gryfiński nie sprawuje nadzoru w myśl ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach);
    2. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
    3. w przypadku kościelnych osób prawnych - aktualne zaświadczenie o osobowości prawnej parafii/zakonu oraz aktualne upoważnienie dla proboszcza/przeora do reprezentowania podmiotu i zaciągania zobowiązań finansowych;
    4. kopia aktualnego statutu oferenta (dotyczy podmiotów, nad którymi Starosta Gryfiński nie sprawuje nadzoru w myśl ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach);
    5. w przypadku oddziału terenowego organizacji składającej ofertę oraz w przypadku, gdy w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie ma informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotu należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo zarządu głównego dla przedstawicieli ww. oddziału (liczba osób zgodna ze wskazaniem zawartym w KRS) do składania w imieniu tej organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania (w tym rozliczenia uzyskanej dotacji), o którego dofinansowanie stara się jednostka organizacyjna;
    6. w przypadku spółek akcyjnych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i klubów sportowych będących spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 ze zm.) oświadczenie, że nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników (załącznik nr 1 do ogłoszenia);
    7. oświadczenie dotyczące standardów ochrony małoletnich - jeśli dotyczy (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
  3. Wszystkie dokumenty powinny być złożone w oryginałach. W przypadku, gdy wymienione załączniki składane są w formie kserokopii każda strona załącznika powinna zawierać:
    1. potwierdzenie formułą "za zgodność z oryginałem";
    2. datę potwierdzenia zgodności z oryginałem;
    3. podpis osoby/osób upoważnionej/-ych do reprezentowania oferenta zgodnie ze statutem/regulaminem (z pieczątką lub wpisaną funkcją).
  4. Nie wymaga się potwierdzenia "za zgodność z oryginałem" samodzielnie pobranego wydruku komputerowego aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego.
  5. W przypadku osób niedysponujących pieczątkami imiennymi, powinny podpisywać się one pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
  6. Oferty można składać za pośrednictwem poczty, adresów do doręczeń elektronicznych lub bezpośrednio w kancelarii Starostwa Powiatowego w Gryfinie ul. Sprzymierzonych 4 bądź sekretariacie Starostwa Powiatowego w Gryfinie ul. 11 Listopada 16 d.
  7. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopisaną informacją - nabór w trybie małych grantów 2025 - opatrzonych pieczęcią firmową oferenta lub z dopiskiem identyfikującym oferenta.
  8. O terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do urzędu.
  9. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji, nie gwarantuje też przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej przez Oferenta.

Dział V. Nabór ofert
Nabór oferty prowadzony jest w trybie ciągłym do czasu wyczerpania środków przeznaczonych na ich realizację, o których mowa w Dziale II, nie dłużej jednak niż do dnia 30 czerwca 2025 r.

Dział VI. Warunki realizacji zadań

  1. W ramach realizacji zadania Zleceniobiorca będzie zobowiązany do zawarcia umowy zgodnie ze wzorem załącznika nr 3 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. poz. 2057), która będzie obejmować przyjęcie zgodności pozycji kosztu finansowego ujętego w kosztorysie, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10%.
  2. Każdy z oferentów, któremu zostanie udzielona dotacja zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
  3. W przypadku zaangażowania w realizację zadania wkładu osobowo lub rzeczowego wymaga on rozliczenia w formie oświadczeń. Szczegółowe wymagania w tym zakresie reguluje umowa.

Dział VII. Kontakt
Szczegółowych informacji w zakresie ogłoszonego naboru udzielają pracownicy Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Gryfinie tel. 91 404 5000 wew. 221

Dział VIII. Załączniki do ogłoszenia

  1. Załącznik nr 1 - w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub dane zawarte w KRS nie odzwierciedlają aktualnego stanu prawnego - wymagane jest załączenie skanu aktualnego KRS lub wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta, sposób reprezentacji oraz zakres prowadzonej działalności (skan).
  2. Załącznik nr 2 PDF - Oświadczenie oferenta, że nie działa w celu osiągnięcia zysku oraz przeznacza całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznacza zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników - w przypadku spółek akcyjnych, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i klubów sportowych będących spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1488 ze zm. ).
  3. Załącznik nr 3 PDF - Oświadczenie dotyczące standardów ochrony małoletnich - jeżeli dotyczy.
  4. Załącznik nr 4 ZIP - uproszczona oferta realizacji zadania publicznego.

data opublikowania: 2025-05-15 08:07:42
data ostatniej aktualizacji: 2025-05-15 10:12:52

Strona odwiedzona 63 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Katarzyna Łabuda
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.