Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Akty prawa miejscowego

Uchwały

II Kadencja Odrodzonego Samorządu Powiatowego
27.10.2002 - 27.10.2006

XXXVIII sesja Rady Powiatu

Uchwała Rady Powiatu
nr XXXVIII/494/2006 z dnia 2006-07-12

w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/398/2005 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie

Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688 i Nr 214, poz.1806 oraz z 2003 r. Nr 162, poz.1568) Rada Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:

§ 1

Do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXXI/398/2005 z dnia 29 grudnia 2005 r. wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 9 pkt 2:
    1. lit. o otrzymuje brzmienie: "o) samodzielne stanowisko pracy do spraw kontroli -"K",",
    2. dodaje się lit. r w brzmieniu: "r) samodzielne stanowisko pracy do spraw audytu - "A";";
  2. w § 16 ust.3 pkt 2 lit e otrzymuje brzmienie: "e) samodzielnego stanowiska pracy do spraw audytu ,";
  3. w § 20 ust.3 pkt 1 dodaje się lit.d w brzmieniu: "d) samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontroli ;";
  4. w § 31:
    1. pkt1 lit. w otrzymuje brzmienie: " w) prowadzenie książki kontroli;",
    2. dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
      "8) w zakresie wykonywania zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji:
      a) opracowywanie dokumentów szczególnych wymagań bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego oraz ich modyfikacja w trakcie eksploatacji,
      b) opracowanie procedur bezpiecznej eksploatacji uzupełnianych w trakcie wdrażania oraz modyfikowanych w fazie eksploatacji przed dokonaniem zmian w systemie teleinformatycznym.";
  5. w § 34 pkt 1 dodaje się lit.zd w brzmieniu: "zd) prowadzenie spraw związanych z ekoenergetyką ;";
  6. § 45 otrzymuje brzmienie:
    "§ 45. Do zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw kontroli należy w szczególności:
    1. w zakresie kontroli w Starostwie i jednostkach organizacyjnych Powiatu:
      1. badanie zgodności działania z obowiązującymi przepisami prawa,
      2. ujawnianie niewykorzystanych rezerw, wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań, niegospodarności i marnotrawstwa mienia powiatowego, nadużyć,
      3. ustalanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości,
      4. wskazywanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień,
      5. dokonywanie rocznej oceny funkcjonowania systemu kontroli w Starostwie,
      6. współpraca w sprawach dotyczących kontroli w szczególności z Delegaturą Najwyższej Izby Kontroli;
      7. opracowywanie informacji o stanie wykorzystywania przez komórki organizacyjne Starostwa materiałów pokontrolnych kierowanych przez NIK, czy inny organ kontroli państwowej,
      8. analizowanie sposobu wykonywania wystąpień pokontrolnych i przedstawianie Staroście ewentualnych wniosków,
      9. badanie spraw interwencyjnych zlecanych przez Starostę, Wicestarostę i Zarząd Powiatu,
      10. organizowanie na polecenie Starosty, Zarządu czynności dotyczących wglądu w tok każdej sprawy,
      11. opiniowanie projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne NIK przygotowywane przez komórki organizacyjne Starostwa,
      12. prowadzenie zbioru protokołów, zaleceń pokontrolnych i odpowiedzi na wnioski pokontrolne,
      13. opracowywanie zbiorczych informacji i ocen na podstawie wyników przeprowadzonych kontroli,
      14. sporządzanie projektów półrocznych planów kontroli Starostwa,
      15. ewidencjonowanie wystąpień i zaleceń pokontrolnych NIK i innych organów kontroli i nadzór nad ich wykonaniem;
    2. w zakresie realizacji procedur dotyczących celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków:
      1. coroczna kontrola co najmniej 5% wydatków:
        • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1 w Gryfinie,
        • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Gryfinie,
        • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Bohaterów spod Siekierek w Chojnie,
        • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. ppor.Ryszarda Kleszy w Chojnie,
        • Zespołu Szkół Ponadgimnazjlanych im.Osadników Wojskowych w Mieszkowicach,
        • Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im.Mieszka I w Chojnie,
        • Zespołu Szkół Specjalnych w Gryfinie,
        • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gryfinie,
        • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chojnie,
        • Powiatowego Urzędu Pracy w Gryfinie,
        • Powiatowego Urzędu Pracy Filia w Chojnie,
        • Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie,
        • Domu Dziecka w Binowie,
        • Domu Dziecka w Trzcińsku Zdroju,
        • Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie,
        • Domu Pomocy Społecznej w Dębcach,
        • Domu Pomocy Społecznej w Trzcińsku Zdroju,
        • Powiatowego Zarządu Dróg w Gryfinie,
        • Starostwa Powiatowego w Gryfinie.";
  7. po § 45 dodaje się § 45a w brzmieniu:
    "§ 45a. Do zadań samodzielnego stanowiska pracy do spraw audytu należy w szczególności:
    1. w zakresie audytu wewnętrznego:
      1. przedstawianie kierownikowi jednostki obiektywnej i niezależnej oceny funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności,
      2. prowadzenie audytu wewnętrznego obejmującego w szczególności:
        • badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych,
        • ocenę systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem,
        • ocenę efektywności i gospodarności zarządzania finansowego,
      3. przygotowanie w porozumieniu z kierownikiem jednostki rocznego planu audytu wewnętrznego jednostki sektora finansów publicznych, zwanego dalej "planem audytu" zawierającego w szczególności:
        • analizę obszarów ryzyka w zakresie gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi,
        • tematy audytu wewnętrznego,
        • proponowany harmonogram realizacji audytu wewnętrznego,
        • planowane obszary, które powinny zostać objęte audytem wewnętrznym w kolejnych latach;
      4. przygotowanie i przekazanie kierownikowi jednostki sprawozdania z przeprowadzenia i wykonania planu audytu wewnętrznego;
  8. w § 85 ust.2 otrzymuje brzmienie: "2. Pracownicy kierujących komórkami organizacyjnymi Starostwa oraz ich zastępcy:
    1. aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla członków kierownictwa Starostwa, związanych z zakresem przydzielonych im zadań lub sprawowanego przez nich nadzoru;
    2. podpisują pisma w sprawach nie zastrzeżonych dla członków kierownictwa Starostwa ;
    3. podpisują dokumenty w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej komórek organizacyjnych Starostwa i zadań dla poszczególnych stanowisk pracy;
    4. podpisują pisma dotyczące urlopów pracowników komórek organizacyjnych Starostwa.";
  9. schemat struktury organizacyjnej Starostwa określony w Załączniku Nr 1 do regulaminu otrzymuje nowe brzmienie określone w Załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2

Traci moc Uchwała Nr XXXII/411/2006 z dnia 18 stycznia 2006 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/398/2005 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodnicząca Rady Powiatu
Lidia Pięta



UZASADNIENIE

Przedmiotowe zmiany wynikają z:

  1. przeprowadzenia zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu Starostwa;
  2. wprowadzenia do regulaminu zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
  3. prowadzenia spraw związanych z ekoenergetyką;
  4. doprecyzowania zapisów dotyczących podpisywania pism przez pracowników kierujących komórkami organizacyjnymi Starostwa.

Załączniki do uchwały:

data opublikowania: 2006-07-24 09:55:03
data ostatniej aktualizacji: 2006-07-24 09:55:03

Strona odwiedzona 907 razy
Inf. przygotowana przez: Marcin Wegner
Inf. wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.