Strona główna biuletynu
Wyszukiwarka
Formularz wyszukiwania
Menu główne
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Treść główna

Starostwo Powiatowe

Biuro Rzeczy Znalezionych

BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH

Starostwo Powiatowe w Gryfinie
ul.11 Listopada 16D
Wydział Organizacji i Informacji
I piętro, pokój 208, tel. 91-404-50-00 wew. 213

Godziny pracy biura
poniedziałek - piątek 7.30 - 15.30

Na podstawie ustawy dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz. U. z 2015 r., poz. 397) informuje się:

  1. Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy przyjmowane jest w Starostwie Powiatowym w Gryfinie w Biurze Rzeczy Znalezionych, gdy rzecz zostanie znaleziona na terenie powiatu gryfińskiego lub znalazca zamieszkuje powiat gryfiński - podstawa prawna art. 5 ust. 1 ustawy.
  2. Zarządca budynku, pomieszczenia otwartego dla publiczności albo środka transportu publicznego przekazuje rzeczy znalezione na jego terenie do Biura Rzeczy Znalezionych po upływie 3 dni od dnia otrzymania - podstawa prawna art. 7 ust. 1 ustawy.
  3. Biuro Rzeczy Znalezionych ma prawo do odmowy przyjęcia rzeczy znalezionej w przypadku gdy jej wartość szacunkowa jest mniejsza niż 100 zł - podstawa prawna art. 12 ust. 4 ustawy.
  4. W przypadku, gdy osoba uprawniona do odbioru rzeczy jest nieznana bądź brak jest możliwości wezwania jej do odbioru depozytu a wartość szacunkowa rzeczy przekracza 100 zł, konieczne jest wywieszenie wezwania do odbioru rzeczy na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przez okres 1 roku licząc od daty znalezienia rzeczy oraz zamieszczenie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej. W przypadku gdy wartość szacunkowa rzeczy przekracza 5 000 zł ustawa nakłada ponadto obowiązek zamieszczenia również ogłoszenia w dzienniku o zasięgu lokalnym lub ogólnopolskim - podstawa prawna art. 15 ust. 3.
  5. W przypadku, gdy rzecz znaleziona nie zostanie odebrana przez osobę uprawnioną do jej odbioru, jak również nie została odebrana przez znalazcę jej właścicielem staje się powiat - podstawa prawna art. 19 ust. 1 ustawy.

Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura Rzeczy Znalezionych określają:

  • jaka rzecz (przedmiot) została zgubiona, opisują rzecz, charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne,
  • przedstawiają dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis widocznych znaków zużycia).

Rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 2 lat w przypadku niemożliwości wezwania osoby uprawnionej do jej odbioru.


Do pobrania:

data opublikowania: 2007-11-12 12:46:57
data ostatniej aktualizacji: 2016-06-21 13:42:50

Strona odwiedzona 12954 razy
Inf. przygotowana przez: Ewelina Podgórska
Inf. wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.