Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Starostwo Powiatowe

Zarządzenia Starosty Gryfińskiego

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018-30.04.2024

Zarządzenie Nr 7/2024
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2024-01-26

w sprawie zmiany zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie.

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 3 pkt 3, art.10, art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1. W załączniku do zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie, zmienionej zarządzeniem Nr 71/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 9 grudnia 2022 r., Nr 78/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 29 grudnia 2022 r. i Nr 44/2023 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik nr 4 i 5 do instrukcji inwentaryzacyjnej otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia,

2) postanowienie § 6 ust. 4-6 otrzymuje brzmienie:

    "4. W drodze porównania danych wynikających z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacją wartości, inwentaryzuje się następujące aktywa i pasywa oraz inne składniki (obce, ujęte tylko ilościowo, zobowiązania warunkowe itp.):
    1) wartości niematerialne i prawne (np.: licencje na użytkowanie programów komputerowych),
    2) środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony (np. różnego rodzaju budowle podziemne i podwodne, takie jak: rurociągi przesyłowe cieczy i gazów, linie elektroenergetyczne itp.),
    3) grunty i prawo użytkowania wieczystego oraz prawa zakwalifikowane do nieruchomości (np. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu),
    4) środki trwałe w budowie (nakłady) z wyjątkiem maszyn i urządzeń wchodzących w ich skład,
    5) środki pieniężne w drodze,
    6) materiały (towary) w drodze i dostawy niefakturowane,
    7) rozrachunki z pracownikami, w tym należności od pracowników z tytułu pożyczek z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    8) należności i zobowiązania od/wobec kontrahentów, w tym osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych oraz kontrahentów, którzy mimo obowiązku nie wystąpili o potwierdzenie sald swoich należności i nie potwierdzili sald swoich zobowiązań od/wobec jednostki,
    9) należności i zobowiązania publicznoprawne,
    10) należności i zobowiązania sporne,
    11) roszczenia z tytułu niedoborów i szkód,
    12) rozliczenia międzyokresowe,
    13) fundusze jednostki i rezerwy,
    14) udziały w obcych jednostkach (spółkach, spółdzielniach itp.),
    15) gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe wnoszone zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
    16) składniki aktywów i pasywów w odniesieniu do których przeprowadzenie spisu z natury lub uzgodnienie salda z przyczyn uzasadnionych nie było możliwe oraz aktywa i pasywa nie wymienione wcześniej.
    5. O wynikach inwentaryzacji przeprowadzonej drogą spisu z natury składników aktywów powierzonych do używania, będących własnością innych jednostek należy powiadomić te jednostki. Za czynność tą odpowiadają osoby odpowiedzialne za składniki majątku powierzonego.
    6. W przypadku koniecznoÅ›ci odpisania lub odpisania od stanu stwierdzonego drogÄ… spisu z natury lub potwierdzenia salda, po wprowadzeniu różnic do ksiÄ…g rachunkowych pracownik WFK odpowiedzialny za ich ujÄ™cia dokonuje wydruku potwierdzajÄ…cego ich ujÄ™cie i umieszcza na nim klauzulÄ™ "DokonaÅ‚em/Å‚am weryfikacji sald/a na dzieÅ„……" i umieszcza swój podpis.

3) postanowienie § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    "1. Częstotliwość, terminy i metody przeprowadzania inwentaryzacji określone zostały w poniższej tabeli nr 1:

Tabela nr 1

Metoda inwentaryzacji

Rodzaj skÅ‚adników majÄ…tkowych

Częstotliwość inwentaryzacji

Termin inwentaryzacji

Spis z natury

papiery wartościowe (weksle, czeki obce, akcje, obligacje itp.)

co roku

na ostatni dzień roku obrotowego

rzeczowe skÅ‚adniki aktywów obrotowych (materiaÅ‚y i towary) odpisywane w koszty w momencie ich zakupu (np. paliwo w samochodach sÅ‚użbowych)

co roku

j.w.

druki ścisłego zarachowania

co roku

j.w.

Å›rodki pieniężne w gotówce

co roku

j.w.

zapasy materiaÅ‚ów znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie niestrzeżonym lub znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie strzeżonym, lecz nieobjÄ™te ewidencjÄ… iloÅ›ciowo-wartoÅ›ciowÄ…

co roku

na ostatni dzień roku obrotowego* (w okresie od pierwszego dnia ostatniego kwartału w roku obrotowym do 15 dnia roku następnego)

budowle mierzalne i przeliczalne, takie jak, np.: ogrodzenia, wiaty, sygnalizacja świetlna,

co roku

j.w.

Å›rodki trwaÅ‚e znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie niestrzeżonym - z wyjÄ…tkiem Å›rodków trwaÅ‚ych, do których dostÄ™p jest znacznie utrudniony, gruntów oraz praw zakwalifikowanych do nieruchomoÅ›ci

co roku

j.w.

maszyny i urzÄ…dzenia znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie niestrzeżonym wchodzÄ…ce w skÅ‚ad Å›rodków trwaÅ‚ych w budowie

co roku

j.w.

skÅ‚adniki oraz gotówka znajdujÄ…ca siÄ™ w biurze rzeczy znalezionych prowadzonym przez starostwo

co roku

j.w.

składniki majątkowe będące własnością obcych jednostek

co roku

j.w.

znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie strzeżonym i objÄ™te ewidencjÄ… iloÅ›ciowo-wartoÅ›ciowÄ… zapasy:
• materiaÅ‚ów,
• towarów,
• produktów gotowych,
• póÅ‚produktów

raz w ciÄ…gu 2 lat

j.w.

Å›rodki trwaÅ‚e znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie strzeżonym ( z wyjÄ…tkiem gruntów)

co 4 lata

j.w.

przedmioty długotrwałego użytku objęte ewidencją ilościową

co 4 lata

j.w.

zbiory biblioteczne

co 4 lata

j.w.

maszyny i urzÄ…dzenia znajdujÄ…ce siÄ™ na terenie strzeżonym wchodzÄ…ce w skÅ‚ad Å›rodków trwaÅ‚ych w budowie

co 4 lata

j.w.

Potwierdzenie salda

środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych

co roku

na ostatni dzień roku obrotowego

pożyczki i kredyty zaciągnięte

co roku

j.w.

należnoÅ›ci (z wyjÄ…tkiem tytuÅ‚ów publicznoprawnych, do których stosuje siÄ™ przepisy ustawy o zobowiÄ…zaniach podatkowych oraz należnoÅ›ci wÄ…tpliwych, spornych, należnoÅ›ci od pracowników oraz innych podmiotów, których przepisy nie obligujÄ… do prowadzenia rachunkowoÅ›ci)

co roku

na ostatni dzień roku obrotowego* (w okresie od pierwszego dnia ostatniego kwartału w roku obrotowym do 15 dnia roku następnego)

pożyczki i kredyty udzielone

co roku

j.w.

własne składniki majątkowe powierzone kontrahentom

co roku

j.w.

DrogÄ… porównania danych ksiÄ…g rachunkowych z odpowiednimi dokumentami

wartoÅ›ci niematerialne i prawne (np.: licencje na użytkowanie programów komputerowych).

co roku

przed datą zamknięcia ksiąg rachunkowych wg stanu na ostatni dzień roku obrotowego

Å›rodki trwaÅ‚e, do których dostÄ™p jest znacznie utrudniony (np. różnego rodzaju budowle podziemne i podwodne, takie jak: rurociÄ…gi przesyÅ‚owe cieczy i gazów, linie elektroenergetyczne itp.)

co roku

j.w.

grunty, prawo użytkowania wieczystego oraz prawa zakwalifikowane do nieruchomoÅ›ci (np. spóÅ‚dzielcze wÅ‚asnoÅ›ciowe prawo do lokalu)

co roku

j.w.

środki trwałe w budowie (nakłady) z wyjątkiem maszyn i urządzeń wchodzących w ich skład

co roku

j.w.

środki pieniężne w drodze

co roku

j.w.

materiały (towary) w drodze i dostawy niefakturowane

co roku

j.w.

rozrachunki z pracownikami, w tym należnoÅ›ci od pracowników z tytuÅ‚u pożyczek z zakÅ‚adowego funduszu Å›wiadczeÅ„ socjalnych

co roku

j.w.

należnoÅ›ci i zobowiÄ…zania od/wobec kontrahentów, w tym osób nieprowadzÄ…cych ksiÄ…g rachunkowych oraz kontrahentów, którzy mimo obowiÄ…zku nie wystÄ…pili o potwierdzenie sald swoich należnoÅ›ci i nie potwierdzili sald swoich zobowiÄ…zaÅ„ od/wobec jednostki

co roku

j.w.

należności i zobowiązania publicznoprawne

co roku

j.w.

należności i zobowiązania sporne

co roku

j.w.

roszczenia z tytuÅ‚u niedoborów i szkód

co roku

j.w.

rozliczenia międzyokresowe

co roku

j.w.

fundusze jednostki, rezerwy

co roku

j.w.

udziaÅ‚y w obcych jednostkach (spóÅ‚kach, spóÅ‚dzielniach itp.)

co roku

j.w.

gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe wnoszone zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych

co roku

j.w.

skÅ‚adniki aktywów i pasywów w odniesieniu do których przeprowadzenie spisu z natury lub uzgodnienie salda z przyczyn uzasadnionych nie byÅ‚o możliwe oraz aktywa i pasywa nie wymienione wczeÅ›niej

co roku

j.w.

*Inwentaryzację należy rozpocząć nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego, a zakończyć do 15-go dnia następnego roku, ustalenie stanu następuje przez dopisanie lub odpisanie od stanu stwierdzonego drogą spisu z natury lub potwierdzenia salda zwiększeń i zmniejszeń jakie nastąpiły między datą spisu (potwierdzeniem salda) a dniem ustalenia stanu wynikającego z ksiąg rachunkowych, przy czym stan wynikający z ksiąg rachunkowych nie może być ustalony po dniu bilansowym. Weryfikacji tej na ostatni dzień roku dokonuje pracownik WFK (§21 ust. 1 instrukcji)."

4) postanowienie § 20 ust.3 otrzymuje brzmienie:

    "3. Kontrolę prawidłowości przeprowadzonej weryfikacji sprawują bezpośredni przełożeni pracowników dokonujących weryfikacji stanów ewidencyjnych lub osoby je zastępujące. Fakt dokonania kontroli potwierdzają poprzez dopisanie na protokole przy swoim podpisie (podpisy zespołu inwentaryzacyjnego) "dokonano kontroli".

5) postanowienie § 20 ust. 4 i 5 :

    4. Inwentaryzacja aktywów i pasywów w drodze weryfikacji polega na ustaleniu ich realności z właściwymi dowodami, dokumentami, rozliczeniami, naliczeniami, zasobami i ewidencjami, ich analizie i weryfikacji. Poszczególne składniki inwentaryzuje się w następujący sposób:

Lp.

PRZEDMIOT WERYFIKACJI - składnik majątkowy

SPOSÓB WERYFIKACJI

Rodzaje dokumentów

Co należy sprawdzić?

1

2

3

4

1

WartoÅ›ci niematerialne i prawne (np.: licencje na użytkowanie programów komputerowych).

1. Dowody zakupu licencji i umowy licencyjne.

2. Dowody wewnÄ™trzne jednostki, z których wynika miejsce i sposób użytkowania licencji.

3. Protokoły przyjęcia i likwidacji wartości niematerialnych i prawnych.

Weryfikacja stanu ksiÄ™gowego przez sprawdzenie prawidÅ‚owoÅ›ci udokumentowania poszczególnych tytuÅ‚ów praw majÄ…tkowych, sprawdzenie wysokoÅ›ci i terminowoÅ›ci odpisów umorzeniowych, a zwÅ‚aszcza zgodnoÅ›ci z okresami amortyzacji.
Czy ilość i wartość ujÄ™ta w ewidencji odpowiada iloÅ›ci i wartoÅ›ci wynikajÄ…cej z dokumentacji źródÅ‚owej?
Czy w ewidencji nie figurują licencje wygasłe?
Czy wszystkie licencje faktycznie sÄ… wykorzystane?

2

Åšrodki trwaÅ‚e, do których dostÄ™p jest znacznie utrudniony (np. różnego rodzaju budowle podziemne i podwodne, takie jak: rurociÄ…gi przesyÅ‚owe cieczy i gazów, linie elektroenergetyczne itp.).

Dokumenty stanowiÄ…ce dowód nabycia/zbycia/likwidacji Å›rodków trwaÅ‚ych – takie jak:

- OT „PrzyjÄ™cie Å›rodków trwaÅ‚ych
inwestycji”,

- PT „ProtokóÅ‚

zdawczo - odbiorczy Å›rodka trwaÅ‚ego/wartoÅ›ci niematerialnej i prawnej/ nakÅ‚adów inwestycyjnych”,

- LT „Likwidacja Å›rodków trwaÅ‚ych”
wraz z załączonymi do nich
dokumentami źródÅ‚owymi (umowami kupna/sprzedaży, protokoÅ‚ami odbioru i oddania do użytkowania, protokoÅ‚ami nieodpÅ‚atnego przekazania innej jednostce sektora finansów publicznych, protokoÅ‚ami kasacji, dowodami zÅ‚omowania itp.).

- dokumenty będące podstawą naliczenia amortyzacji.

Porównanie danych ksiÄ™gowoÅ›ci z odpowiednimi dokumentami.

Czy jednostka jest wÅ‚aÅ›cicielem Å›rodków trwaÅ‚ych w podanej iloÅ›ci i wartoÅ›ci, np.:

- czy dokonano przyjÄ™cia Å›rodków trwaÅ‚ych nabytych w wyniku zakoÅ„czenia inwestycji lub zakupu Å›rodków trwaÅ‚ych?

- czy w księgach zostały uwzględnione
wszystkie zmiany Å›rodków trwaÅ‚ych
wynikające z ich zbycia czy likwidacji (bądź ich fizycznego zniszczenia, np.: na skutek klęski żywiołowej)?,

- czy ilość i wartość poszczególnych
Å›rodków trwaÅ‚ych odpowiada iloÅ›ci i
wartoÅ›ci wynikajÄ…cej z dokumentów
źródÅ‚owych ?

3

Grunty, prawo użytkowania wieczystego oraz prawa zakwalifikowane do nieruchomoÅ›ci (np. spóÅ‚dzielcze wÅ‚asnoÅ›ciowe prawo do lokalu).

Wydruki lub odpisy z ewidencji powiatowego zasobu nieruchomości.

Dokumenty OT i LT wraz z aktami notarialnymi stanowiÄ…cymi podstawÄ™ nabycia/zbycia (np. kupna, sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, darowizna, wniesienie aportem do spóÅ‚ki). WyciÄ…g z ksiÄ…g wieczystych, umowa o oddanie w wieczyste użytkowanie.

Porównanie danych ksiÄ™gowoÅ›ci z odpowiednimi dokumentami.

Czy jednostka jest właścicielem gruntu, czy posiada grunt w zarządzie/ /użytkowaniu, użytkowaniu wieczystym?
Stan wÅ‚adania gruntem – czy jednostka posiada caÅ‚Ä… dziaÅ‚kÄ™ czy tylko udziaÅ‚ w nim i w jakiej części?

Czy ilość, rodzaj i wartość gruntu (prawa użytkowania wieczystego itp.) wykazane w ksiÄ™gach rachunkowych sÄ… zgodne z dokumentacjÄ… źródÅ‚owÄ…?

4

Środki trwałe w budowie (nakłady), z wyjątkiem maszyn i urządzeń wchodzących w ich skład.

Wszystkie dowody źródÅ‚owe, z których wynika wysokość nakÅ‚adów poniesionych na Å›rodki trwaÅ‚e w budowie, m.in.:

- rachunki za wykonanie dokumentacji projektowej, badań geologicznych, itp.,

- dowody zakupu lub nieodpÅ‚atnego otrzymania materiaÅ‚ów, maszyn i urzÄ…dzeÅ„, wyposażenia itp.,

- rachunki i faktury wykonawców robót budowlanych oraz podmiotów sprawujÄ…cych nadzór autorski i inwestorski,

- dowody wypÅ‚aty odszkodowaÅ„ (np.: za wywÅ‚aszczenie gruntów pod inwestycjÄ™, za szkody wyrzÄ…dzone w zwiÄ…zku z inwestycjÄ… w uprawach rolnych, w drzewostanie itp.) oraz poniesienia różnych opÅ‚at (sÄ…dowych, notarialnych),

- dowody odbiorów technicznych, protokoÅ‚y odbioru i oddania do użytkowania,

- protokoÅ‚y przekazania nakÅ‚adów inwestycyjnych do innych jednostek,

- dowody OT – przyjÄ™cie Å›rodka trwaÅ‚ego z inwestycji lub polecenia odpisania nakÅ‚adów inwestycyjnych zaniechanych.

SzczegóÅ‚owe sprawdzenie zapisów na kontach analitycznych i uzgodnieÅ„ wysokoÅ›ci nakÅ‚adów oraz realnoÅ›ci (zaawansowanie budowy) z wydziaÅ‚em merytorycznym.

Czy wielkość nakÅ‚adów na poszczególne zadania inwestycyjne zostaÅ‚a prawidÅ‚owo zaewidencjonowana (m.in. czy uwzglÄ™dniono wszystkie nakÅ‚ady, czy przypisano je do wÅ‚aÅ›ciwych zadaÅ„, czy dane zostaÅ‚y wprowadzone bezbÅ‚Ä™dnie, czy w ewidencji nie figurujÄ… koszty, które nie mogÄ… być zaliczone do nakÅ‚adów na Å›rodki trwaÅ‚e w budowie?

Czy w ewidencji nie sÄ… ujÄ™te nakÅ‚ady na inwestycje, które zostaÅ‚y zaniechane?

Czy na koncie 080” Åšrodki trwaÅ‚e w budowie (Inwestycje) nie figurujÄ… nakÅ‚ady na Å›rodki trwaÅ‚e oddane już do użytkowania, (które powinny być ujÄ™te na koncie 011”Åšrodki trwaÅ‚e”) bÄ…dź nakÅ‚ady, które zostaÅ‚y przekazane do innych jednostek?

5

Åšrodki pieniężne w drodze.

WyciÄ…gi bankowe.

Skonfrontowanie danych z wpÅ‚atami wykazanymi w wyciÄ…gach bankowych. Åšrodki pieniężne w drodze to wartoÅ›ci niewpÅ‚aconych jeszcze do banku kwot albo kwot przesuwanych miÄ™dzy rachunkami bankowymi. Sprawdzenie ich wpÅ‚ywu w terminie późniejszym na wÅ‚aÅ›ciwe konta.

6

Materiały (towary) w drodze i dostawy niefakturowane.

Dowody (np. protokoÅ‚y) potwierdzajÄ…ce odbiór materiaÅ‚ów.

Sprawdzenie przyszÅ‚ego zafakturowania dostaw niefakturowanych oraz wpÅ‚ywu do jednostki materiaÅ‚ów zafakturowanych.

7

Rozrachunki z pracownikami, w tym należnoÅ›ci od pracowników z tytuÅ‚u pożyczek z zakÅ‚adowego funduszu Å›wiadczeÅ„ socjalnych.

1. Dokumenty ustalajÄ…ce należnoÅ›ci od pracowników.

2. Umowy udzielenia pożyczek.

3. Dowody naliczenia oprocentowania.

4. Dowody spłaty pożyczek.

5. Dowody prowadzenia egzekucji należnoÅ›ci od pracowników zalegajÄ…cych ze spÅ‚atÄ… ( lub od ich porÄ™czycieli).

6. Dowody odpisania należności (np. w wyniku umorzenia lub przedawnienia).

Sprawdzenie, czy saldo wynika z niewypÅ‚aconych list pÅ‚ac z ostatniego miesiÄ…ca i wynagrodzeÅ„ niepodjÄ™tych w terminie wypÅ‚aty oraz stwierdzenie, czy nie zawiera kwot przedawnionych.

Czy wartość należnoÅ›ci od pracowników jest prawidÅ‚owa (czy przypisane należnoÅ›ci gÅ‚ówne i oprocentowanie sÄ… zgodne z umowÄ…)?

Czy zostaÅ‚o wszczÄ™te postÄ™powanie majÄ…ce na celu wyegzekwowanie spÅ‚aty należnoÅ›ci przeterminowanych (np. zawarta ugoda z pracownikiem o zmianie terminów i wysokoÅ›ci spÅ‚at, obciążenie spÅ‚atÄ… porÄ™czyciela itp.)?

Czy na kontach nie figurują należności przedawnione?

8

NależnoÅ›ci i zobowiÄ…zania od/wobec kontrahentów, w tym osób nieprowadzÄ…cych ksiÄ…g rachunkowych oraz kontrahentów, którzy mimo obowiÄ…zku nie wystÄ…pili o potwierdzenie sald swoich należnoÅ›ci i nie potwierdzili sald swoich zobowiÄ…zaÅ„ od/wobec jednostki.

1. Umowy o realizacjÄ™ dostaw, usÅ‚ug, umowy zlecenia, o dzieÅ‚o, sprzedaży, najmu, dzierżawy i inne.

2. Wystawione rachunki, faktury, noty odsetkowe.

3. Ugody w sprawie przesuniÄ™cia terminów pÅ‚atnoÅ›ci.

4. Dowody wypłaty/wpłaty.

Sprawdzenie faktur i dowodów zapÅ‚aty oraz ujÄ™cia not odsetkowych.

Czy wysokość należności/zobowiązań ujętych w ewidencji jest prawidłowa i przypisana właściwym kontrahentom?

Czy należności/zobowiązania nie uległy przedawnieniu?

Czy jednostka we wszystkich przypadkach opóźnieÅ„ w spÅ‚acie należnoÅ›ci pobraÅ‚a w prawidÅ‚owej wysokoÅ›ci przypadajÄ…ce na jej rzecz odsetki za zwÅ‚okÄ™?

9

NależnoÅ›ci i zobowiÄ…zania publicznoprawne.

1. Deklaracje podatkowe (opłat), decyzje wymiarowe.

2. Decyzje o umorzeniu, rozłożeniu na raty, odroczeniu terminu płatności zobowiązań podatkowych (opłat).

3. Dowody prowadzenia egzekucji zaległości.

4. Dowody wpÅ‚aty należnoÅ›ci (należność gÅ‚ówna, odsetki, koszty egzekucji itp.).

5. Sprawozdania urzÄ™dów skarbowych w zakresie dochodów należnych, pobranych i przekazanych.

Czy wielkość zaległości i nadpłat w księgach są zgodne ze stanem rzeczywistym?

Czy w księgach figurują należności przedawnione?

Czy prawidÅ‚owo zostaÅ‚y dokonane zarachowania na poczet należnoÅ›ci gÅ‚ównych i odsetek w przypadku wpÅ‚at na poczet zalegÅ‚oÅ›ci?

Czy wielkoÅ›ci ujÄ™te w ksiÄ™gach rachunkowych jednostki w zakresie dochodów należnych i otrzymanych sÄ… zgodne z otrzymanymi sprawozdaniami?

10

NależnoÅ›ci i zobowiÄ…zania sporne.

1. Pisma dÅ‚użników/wierzycieli kwestionujÄ…ce istnienie lub wysokość należnoÅ›ci/zobowiÄ…zania.

2. Dokumenty: umowy, faktury, dowody wpłaty.

3. Wezwania przedsÄ…dowe, pozwy, nieprawomocne wyroki sÄ…dowe i ugody.

Czy wartość należności i zobowiązań spornych ujęta w ewidencji odpowiada dokumentacji posiadanej przez jednostkę?

11

Roszczenia z tytuÅ‚u niedoborów i szkód.

Dokumenty źródÅ‚owe.

Sprawdzenie zasadności ich wykazania oraz poprawności ich wyceny.

12

Rozliczenia międzyokresowe.

Dokumenty źródÅ‚owe.

Sprawdzenie, czy przyjÄ™to poprawnie okresy rozliczeÅ„ oraz czy nadal istnieje powód ich tworzenia.

13

Fundusze jednostki i rezerwy.

Dokumenty źródÅ‚owe.

Sprawdzenie zgodnoÅ›ci z przepisami i poprawnoÅ›ci ujÄ™tych zmian w stanie funduszy i rezerw.

14

Udziały w obcych jednostkach.

Umowy i akty notarialne.

Zweryfikowanie ich stanu ksiÄ™gowego przez sprawdzenie prawidÅ‚owoÅ›ci udokumentowania poszczególnych tytuÅ‚ów praw majÄ…tkowych.

15

Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe wnoszone zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych

Dokumenty źródÅ‚owe.

Sprawdzenie zasadności ich wykazania oraz poprawności danych ujętych w rejestrze prowadzonym przez wydział merytoryczny

16

Inne skÅ‚adniki aktywów i pasywów w odniesieniu do których przeprowadzenie spisu z natury lub uzgodnienie salda z przyczyn uzasadnionych nie byÅ‚o możliwe oraz aktywa i pasywa nie wymienione wczeÅ›niej

Dokumenty źródÅ‚owe.

Sprawdzenie zasadności ich wykazania oraz poprawności ich ujęcia

5. Osoba dokonująca weryfikacji na dzień przeprowadzenia inwentaryzacji sporządza zestawienia sald inwentaryzowanej grupy składników aktywów lub pobiera je z WFK. Wyniki inwentaryzacji grupy kont lub poszczególnego konta przedstawia się w protokole, którego wzór stanowią załącznik nr 11a -11f do instrukcji. Na protokole należy wpisać imiona i nazwiska osób wchodzących w skład danego zespołu inwentaryzacyjnego, każdy członek zespołu składa podpis przy swoich danych.

§ 2. Zobowiązuje się wszystkich pracowników Starostwa Powiatowego w Gryfinie do zapoznania się ze zmianami instrukcji i przestrzegania w pełni zawartych w niej postanowień.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski


Załączniki do zarządzenia:

data opublikowania: 2024-01-31 13:47:38
data ostatniej aktualizacji: 2024-02-01 12:38:52

Strona odwiedzona 169 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Sylwia Skrzyniarz
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.