Elektroniczny urząd
Załatwianie spraw - procedury
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-24-50, 91-416-42-76, 91-404-50-00
Uzyskanie wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
- PODSTAWA PRAWNA:
 
- Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.988),
 - Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162),
 - Ustawa z dnia 16 listopad 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923)
 
- WYMAGANE DOKUMENTY:
 
	- "Wniosek o wpis do rejestru  pobierz 

 
	- Załączniki: Oświadczenie zawarte w art. 83a pkt 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, że: 
"Dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;
Znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej z zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997r.- Prawo o ruchu drogowym". 
	- Oświadczenie powinno również zawierać:
 
		
      - firmę przedsiębiorcy oraz jego miejsce zamieszkania albo siedzibę i adres;
      
 - oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
      
 - podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
		
 
- OPŁATY:
 
Opłata skarbowa:
	-  za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej Stacji Kontroli Pojazdów wynosi: 412,00 zł.
 
	-  za zmianę  wpisu związanego z rozszerzeniem działalności gospodarczej objętej wpisem - 206,00 zł
 
	-  złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub jego prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
 
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Gryfino nr 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 (np. na poczcie, przelewem bankowym);
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
 
7 dni 
- TRYB ODWOŁAWCZY:
 
Odwołanie nie przysługuje
- MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
 
- Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
 
- Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
 
- UWAGI:
 
Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:
	- 	posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania w Polsce;
 
	- 	nie jest w stanie likwidacji lub upadłości;
 
	- 	nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej;
 
	- 	posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań;
 
	- 	zatrudnia uprawnionych diagnostów;
 
	- 	posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. 
 
- KLAUZULA INFORMACYJNA RODO:
 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: 
	- 	Administratorem danych osobowych jest Starosta Gryfiński ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel: 91 415-31-82,  e-mail starostwo@gryfino.powiat.pl.
 
	- 	Inspektorem Ochrony Danych w STAROSTWIE jest Pan Leszek Morus, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych kontakt@szczecinrodo.pl.
 
	- 	Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz   w stosownych przypadkach na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO w celu prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie przepisów prawa tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
 
	- 	Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności: strony postępowania administracyjnego prowadzonego na podstawie  ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony ww. postępowaniach administracyjnych i ich pełnomocnicy, a także biegli oraz podmioty, z którymi zawarte zostały umowy powierzenia przetwarzania danych.
 
	- 	Pani/Pana dane osobowe  będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
 
	- 	Przysługuje Pani/Panu prawo do:
 
    	
      - 	 dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
 
    	- 	sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
 
    	- 	usunięcia danych, w zakresie wynikającym z art. 17 RODO;
 
    	- 	ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
 
    	- 	wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w zakresie wynikającym z art. 21 Rozporządzenia. 
 
    	- 	przenoszenia danych, w zakresie wynikającym z art. 20 RODO;
 
    	- 	wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych.
 
      
	- 	Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Gryfinie . Przy czym podanie danych jest:
 
    	
      -  obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
 
    	-  dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji czynności urzędowych lub niezawarcie umowy.
 
      
	- 	Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą przekazywane państwom trzecim.
 
data opublikowania: 2011-12-23 14:54:56
data ostatniej aktualizacji: 2022-06-22 11:44:26
Strona odwiedzona 5322 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: 
Aneta Płóciennik-Śmiałkowska
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki