Elektroniczny urząd
Załatwianie spraw - procedury
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-24-50, 91-416-42-76, 91-404-50-00
Uzgodnienie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza z organem zarządzającym ruchem
- PODSTAWA PRAWNA:
Zgodnie z art. 65 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U.2021 r. poz. 450 ze zm.) uzgodnienia wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych dokonuje się w zakresie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza, na wniosek organizatora imprezy.
Zgodnie z art. 10 ust. 5 Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, Starosta Gryfiński jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych na terenie powiatu gryfińskiego.
- WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek organizatora imprezy o uzgodnienie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza
Załączniki :
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
- OPŁATY:
Opłata skarbowa:
Za ewentualne upoważnienie 17,00 zł (opłata obowiązkowa tylko w przypadku upoważnienia przez właściciela innej osoby do załatwienia sprawy w urzędzie)
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - Bank PEKAO S.A. 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 za pośrednictwem Banków lub Poczty.
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnym z Kodeksem postępowania administracyjnego.
- TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie (zażalenie składa się w Kancelarii Ogólnej Starostwa, Wydziale, Filii Wydziału w Chojnie). Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Zażalenie nie podlega opłacie skarbowej.
- MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wydział Komunikacji i Transportu w Gryfinie ul. 11 Listopada 16 d - pokój nr 3
- UWAGI:
Zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny wydaje organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
- w przypadku dróg różnych kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii;
- w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy.
Zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, uzgodnienia wykorzystania w sposób szczególny dróg publicznych powiatowych i gminnych dokonuje się w zakresie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza, na wniosek organizatora imprezy. Starosta Gryfiński wydaje uzgodnienia przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza w przypadku organizacji imprezy na drodze powiatowej lub/i gminnej oraz drodze wyższej kategorii niż powiatowa (wojewódzka lub/i krajowa) oraz w przypadku organizacji imprezy na drodze powiatowej lub/i gminnej oraz drodze tej samej kategorii (miejsce rozpoczęcia imprezy na terenie innego powiatu).
- OBOWIĄZEK INFORMACYJNY:
Na podstawie art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO), przekazuję informacje na temat zasad przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest Starosta Gryfiński w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel. 91 415 31 82, e-mail: starostwo@gryfino.powiat.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować telefonicznie: 91 42 45 702 oraz mailowo: iod@gryfino.powiat.pl
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o uzgodnienie przebiegu trasy, na której ma się odbyć impreza na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (Pani/Pana zgoda) - w zakresie telefonu kontaktowego,
- art. 6 ust. 1 lit. e) RODO w związku z art. 65 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym - w zakresie danych niezbędnych do realizacji procesu przetwarzania.
Podanie danych osobowych wymienionych w punkcie 2) jest niezbędne do realizacji celu przetwarzania. Brak podania danych uniemożliwi realizację celu.
Podanie danych osobowych wymienionych w punkcie 1) jest dobrowolne i nie jest warunkiem załatwienia sprawy, ułatwi jednak kontakt w zakresie realizacji procesu przetwarzania.
- Dane osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy w zakresie: imienia, nazwiska, adresu i telefonu kontaktowego, pozyskaliśmy od organizatora imprezy (wnioskodawcy)
- Odbiorcami danych mogą być dostawcy usług IT na rzecz Administratora oraz organy wydające zezwolenie na wykorzystanie dróg w sposób szczególny na wniosek organizatora imprezy (wnioskodawcy).
- Dane będą przetwarzane:
- Do czasu rozpatrzenia wniosku, a następnie przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W zakresie danych kontaktowych - do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie albo przez okres, o którym mowa w pkt. 1).
- W związku z przetwarzaniem danych przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO:
prawo dostępu do danych - art. 15 RODO,
prawo do sprostowania danych - art. 16 RODO,
prawo do ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO,
prawo do sprzeciwu - art. 21 RODO,
a także:
prawo do usunięcia danych - art. 17 RODO,
prawo do przenoszenia danych - art. 20 RODO
- wyłącznie w zakresie danych kontaktowych przetwarzanych na podstawie zgody.
- W zakresie danych kontaktowych przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i w dowolny sposób. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W związku z przetwarzaniem danych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
data opublikowania: 2021-09-29 08:28:04
data ostatniej aktualizacji: 2025-09-22 11:59:13
Strona odwiedzona 986 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Aneta Płóciennik-Śmiałkowska
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga