Wydział Zarządzania Drogami ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-404-50-00
Wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 320).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ).
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ).
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1518 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023 r. poz. 2111 ze zm.).
WYMAGANE DOKUMENTY
wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę pobierz PDF, pobierz RTF
szczegółowy i aktualny plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000, z zaznaczeniem granic, lokalizacją oraz podaniem wymiarów zjazdu. Plan sytuacyjny można nabyć w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4,
oryginał lub uwierzytelniona kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości
inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi - na żądanie zarządcy drogi,
jeśli wnioskodawca reprezentuje Inwestora - oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez Inwestora wraz z potwierdzeniem opłaty skarbowej z tytułu pełnomocnictwa (również oryginał).
OPŁATY Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Opłaty dokonuje się:
w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino - Gryfino, ul. 1 Maja 16,
na konto 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555.
Wysokość opłat:
za pełnomocnictwo (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - 17,00 zł,
za wydanie zezwolenia - 82,00 zł
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Opłacie skarbowej nie podlegają podania i załączniki do podań, czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Zwalnia się z opłaty skarbowej zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
Zwalnia się z opłaty skarbowej jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, organizacje pożytku publicznego.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY W ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY Odwołanie od decyzji wnosi się za pośrednictwem Zarządu Powiatu w Gryfinie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14. dni od daty doręczenia decyzji.
Zgodnie z art. 127a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję pobierz PDF, pobierz RTF.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
UWAGI Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji.
Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wydaje się na czas nieokreślony.
Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.
Ze względu na wymogi wynikające z warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne, zarządca drogi może odmówić wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę, albo wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony.
W zezwoleniu na lokalizację zjazdu określa się miejsce lokalizacji zjazdu i jego parametry techniczne, a w zezwoleniu na przebudowę zjazdu - jego parametry techniczne.
Przed rozpoczęciem robót budowlanych istnieje obowiązek dokonania czynności wymaganych przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz uzyskania zezwolenia zarządcy drogi na prowadzenie robót w pasie drogowym.
Przed uzyskaniem pozwolenia na budowę istnieje obowiązek uzgodnienia z zarządcą drogi, projektu budowlanego zjazdu.
Utrzymywanie zjazdów, łącznie ze znajdującymi się pod nimi przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DLA SKŁADAJĄCYCH WNIOSEK/PODANIE Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej "RODO", informuję, że:
Administratorem danych osobowych jest Zarząd Powiatu w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4, 74 100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, adres e-mail: starostwo@gryfino.powiat.pl.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych telefonicznie 91 42 45 702 oraz mailowo: iod@gryfino.powiat.pl.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie danych kontaktowych.
art. 6 ust. 1 lit. e RODO w zakresie niezbędnym do realizacji Pani/Pana wniosku/podania w związku z Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, oraz Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, w szczególności:
prowadzenia postępowań administracyjnych,
wydawania zezwoleń i decyzji,
realizacji zadań związanych z zarządzaniem drogami powiatowymi.
Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych mogą być udostępniane podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora na podstawie stosownych umów powierzenia.
Dane będą przetwarzane:
Do czasu rozpatrzenia wniosku, a następnie przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W zakresie danych kontaktowych - do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie albo przez okres, o którym mowa w pkt. 1).
W związku z przetwarzaniem danych przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO prawo dostępu do danych - art. 15 RODO, prawo do sprostowania danych - art. 16 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO, prawo do sprzeciwu - art. 21 RODO, a także: prawo do usunięcia danych - art. 17 RODO, prawo do przenoszenia danych - art. 20 RODO, - wyłącznie w zakresie danych kontaktowych przetwarzanych na podstawie zgody.
W zakresie danych kontaktowych przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i w dowolny sposób. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W związku z przetwarzaniem danych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
data opublikowania: 2008-07-22 10:55:58 data ostatniej aktualizacji: 2025-09-30 12:35:17
Strona odwiedzona 9229 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Arleta Szejler
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga