- PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000).
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124).
- Uchwała Nr XIII/98/2019 Rady powiatu w Gryfinie z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.
- WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczania urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego pobierz,
- szczegółowy i aktualny plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego. Plan sytuacyjny można nabyć w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4,
- kopię decyzji zezwalającej na lokalizację w pasie drogowym urządzenia infrastruktury technicznej niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu,
- jeśli wnioskodawca reprezentuje Inwestora - oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez Inwestora wraz z potwierdzeniem opłaty skarbowej z tytułu pełnomocnictwa (również oryginał),
- inne dokumenty - patrz UWAGI.
- OPŁATY
Opłata za zajęcie pasa drogowego - ustalana jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy urządzenia i rocznej stawki opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego określonej uchwałą nr XIII/98/2019 Rady powiatu w Gryfinie z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego.
Opłacie skarbowej podlegają dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika - 17,00 zł Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta i Gminy Gryfino, ul.1-go maja 16 lub na konto 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555.
Opłacie skarbowej nie podlegają podania i załączniki do podań, czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Zwalnia się z opłaty skarbowej zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
Zwalnia się z opłaty skarbowej jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, organizacje pożytku publicznego.
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
W ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
- TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się za pośrednictwem Zarządu Powiatu w Gryfinie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Strona może w terminie 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji zażądać jej uzupełnienia co do rozstrzygnięcia bądź co do prawa odwołania, wniesienia w stosunku do decyzji powództwa do sądu powszechnego lub skargi do sądu administracyjnego albo sprostowania zamieszczonego w decyzji pouczenia w tych kwestiach. W tym przypadku termin dla strony do wniesienia odwołania, powództwa lub skargi biegnie od dnia doręczenia jej odpowiedzi.
- MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
- UWAGI
Jeżeli wnioskodawca składa tylko wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczania urządzeń bez konieczności prowadzenia robót w pasie drogowym, do wniosku należy dołączyć kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokument potwierdzający brak sprzeciwu właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej (przy zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót).
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji.
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej wydaje się na czas określony.
Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych albo bezpieczeństwa ruchu drogowego, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
Przed faktycznym umieszczeniem urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym należy wystąpić o wydanie odrębnego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót.
- KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DLA SKŁADAJĄCYCH WNIOSEK/PODANIE
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej "RODO", informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Zarząd Powiatu w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4, 74 100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, adres e-mail: starostwo@gryfino.powiat.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych telefonicznie 91 42 45 702 oraz mailowo: iod@gryfino.powiat.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie danych kontaktowych.
- art. 6 ust. 1 lit. e RODO w zakresie niezbędnym do realizacji Pani/Pana wniosku/podania w związku z Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, oraz Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, w szczególności:
- prowadzenia postępowań administracyjnych,
- wydawania zezwoleń i decyzji,
- realizacji zadań związanych z zarządzaniem drogami powiatowymi.
- Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych mogą być udostępniane podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora na podstawie stosownych umów powierzenia.
- Dane będą przetwarzane:
- Do czasu rozpatrzenia wniosku, a następnie przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- W zakresie danych kontaktowych - do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie albo przez okres, o którym mowa w pkt. 1).
- W związku z przetwarzaniem danych przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO
prawo dostępu do danych - art. 15 RODO,
prawo do sprostowania danych - art. 16 RODO,
prawo do ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO,
prawo do sprzeciwu - art. 21 RODO,
a także:
prawo do usunięcia danych - art. 17 RODO,
prawo do przenoszenia danych - art. 20 RODO,
- wyłącznie w zakresie danych kontaktowych przetwarzanych na podstawie zgody.
- W zakresie danych kontaktowych przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i w dowolny sposób.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W związku z przetwarzaniem danych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.