Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

UWAGA

  1. Czasowe zamknięcie Filii Wydziału Komunikacji w Chojnie
    Ostatnia aktualizacja: 2024-05-24 09:59:44

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Zarządzania Drogami
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-404-50-00

Zgłoszenie szkody w pojeździe / na osobie / na mieniu z Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej Powiatu Gryfińskiego

  1. PODSTAWA PRAWNA
    • art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r. poz. 320 ze zm.).
  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    W przypadku zgłoszenia szkody w pojeździe:
    • Wniosek zgłoszenia szkody w pojeździe pobierz wniosek,
    • Kserokopia dowodu rejestracyjnego (z dwóch stron),
    • Kserokopia prawa jazdy kierującego pojazdem,
    • Kserokopia polisy OC,
    • Rachunki, faktury, wyceny, kosztorysy itp.,
    • Wydrukowane zdjęcia z miejsca zdarzenia oraz zdjęcia powstałej szkody - max. 5 sztuk,
    • Kserokopia notatki policyjnej,
    • Kserokopia umowy leasingowej (jeśli dotyczy),
    • Pełnomocnictwo do działania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Upoważnienie do odbioru odszkodowania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Dokładne wskazanie miejsca zdarzenia (mapa z zaznaczonym miejscem, współrzędne geograficzne, pinezka z Google Maps).
    W przypadku zgłoszenia szkody na osobie:
    • Wniosek zgłoszenia szkody na osobie pobierz wniosek,
    • Rachunki, faktury potwierdzające koszty poniesione podczas leczenia,
    • Kserokopia notatki policyjnej,
    • Wydrukowane zdjęcia z miejsca zdarzenia - max 5 sztuk,
    • Pełnomocnictwo do działania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Upoważnienie do odbioru odszkodowania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Dokładne wskazanie miejsca zdarzenia (mapa z zaznaczonym miejscem, współrzędne geograficzne, pinezka z Google Maps).
    W przypadku zgłoszenia szkody na mieniu:
    • Wniosek zgłoszenia szkody na mieniu pobierz wniosek,
    • Rachunki, faktury potwierdzające koszty,
    • Kserokopia notatki policyjnej,
    • Wydrukowane zdjęcia z miejsca zdarzenia - max 5 sztuk,
    • Pełnomocnictwo do działania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Upoważnienie do odbioru odszkodowania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
    • Dokładne wskazanie miejsca zdarzenia (mapa z zaznaczonym miejscem, współrzędne geograficzne, pinezka z Google Maps).
  3. ETAPY ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Początkowym etapem procedury likwidacyjnej jest przyjęcie zgłoszenia roszczenia odszkodowawczego złożonego na odpowiednim druku.
    Bezpośrednio po zgłoszeniu dokonywana jest weryfikacja dokumentacji, a następnie przekazanie druku do firmy ubezpieczeniowej z pominięciem kwestii odpowiedzialności za szkodę. W wypadku wystąpienia niezgodności lub braków w zgłoszeniu wzywa się wnioskującego o uzupełnienie lub korektę informacji/dokumentacji.
    Kolejnym etapem jest rozpatrzenie przez ubezpieczyciela otrzymanego wniosku o odszkodowanie, dokonanie oględzin pojazdu oraz wystąpienie do zarządcy drogi celem ustosunkowania się do zdarzenia z udziałem poszkodowanego, a także ustalenie kwestii uznania odpowiedzialności za zaistniałe zdarzenie.
    Na tym etapie ubezpieczyciel weryfikuje:
    • czy zarządca drogi dopełnił wszystkich obowiązków nałożonych na niego przepisami prawa oraz czy nie nastąpiło zdarzenie losowe np. zderzenie z dziką zwierzyną,
    • czy wszystkie zgłaszane uszkodzenia pojazdu mogły nastąpić we wskazywanych przez poszkodowanego okolicznościach np. przy wjechaniu w ubytek danej wielkości i usytuowaniu, przy deklarowanej przez poszkodowanego prędkości pojazdu, itp.,
    • czy poszkodowany udokumentował powstanie szkody, gdyż ciężar udowodnienia, że do szkody doszło w danym miejscu i czasie z winny zarządcy drogi, leży po stronie poszkodowanego,
    Ostatnim etapem postępowania jest wydanie przez ubezpieczyciela, decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania odszkodowania, z pouczeniem o terminie i sposobie wniesienia odwołania, jeżeli wnioskujący o odszkodowanie nie zgadza się, z wydaną przez ubezpieczyciela, decyzją.
  4. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
    Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
    Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
  5. UWAGI
    Informujemy, że w toku dalszych czynności może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowych dokumentów, które będą niezbędne do ustalenia odpowiedzialności zarządcy drogi lub rozmiaru szkody.

data opublikowania: 2024-01-10 14:56:43
data ostatniej aktualizacji: 2024-06-24 14:52:53

Strona odwiedzona 370 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:  
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.