Wydrukowane zdjęcia z miejsca zdarzenia - max 5 sztuk,
Pełnomocnictwo do działania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
Upoważnienie do odbioru odszkodowania w imieniu poszkodowanego (jeśli dotyczy),
Dokładne wskazanie miejsca zdarzenia (mapa z zaznaczonym miejscem, współrzędne geograficzne, pinezka z Google Maps).
ETAPY ZAŁATWIENIA SPRAWY Początkowym etapem procedury likwidacyjnej jest przyjęcie zgłoszenia roszczenia odszkodowawczego złożonego na odpowiednim druku.
Bezpośrednio po zgłoszeniu dokonywana jest weryfikacja dokumentacji, a następnie przekazanie druku do firmy ubezpieczeniowej z pominięciem kwestii odpowiedzialności za szkodę. W wypadku wystąpienia niezgodności lub braków w zgłoszeniu wzywa się wnioskującego o uzupełnienie lub korektę informacji/dokumentacji.
Kolejnym etapem jest rozpatrzenie przez ubezpieczyciela otrzymanego wniosku o odszkodowanie, dokonanie oględzin pojazdu oraz wystąpienie do zarządcy drogi celem ustosunkowania się do zdarzenia z udziałem poszkodowanego, a także ustalenie kwestii uznania odpowiedzialności za zaistniałe zdarzenie.
Na tym etapie ubezpieczyciel weryfikuje:
czy zarządca drogi dopełnił wszystkich obowiązków nałożonych na niego przepisami prawa oraz czy nie nastąpiło zdarzenie losowe np. zderzenie z dziką zwierzyną,
czy wszystkie zgłaszane uszkodzenia pojazdu mogły nastąpić we wskazywanych przez poszkodowanego okolicznościach np. przy wjechaniu w ubytek danej wielkości i usytuowaniu, przy deklarowanej przez poszkodowanego prędkości pojazdu, itp.,
czy poszkodowany udokumentował powstanie szkody, gdyż ciężar udowodnienia, że do szkody doszło w danym miejscu i czasie z winny zarządcy drogi, leży po stronie poszkodowanego,
Ostatnim etapem postępowania jest wydanie przez ubezpieczyciela, decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania odszkodowania, z pouczeniem o terminie i sposobie wniesienia odwołania, jeżeli wnioskujący o odszkodowanie nie zgadza się, z wydaną przez ubezpieczyciela, decyzją.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4.
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16D - pokój nr 104.
UWAGI Informujemy, że w toku dalszych czynności może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowych dokumentów, które będą niezbędne do ustalenia odpowiedzialności zarządcy drogi lub rozmiaru szkody.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DLA SKŁADAJĄCYCH WNIOSEK/PODANIE Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej "RODO", informuję, że:
Administratorem danych osobowych jest Zarząd Powiatu w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4, 74 100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, adres e-mail: starostwo@gryfino.powiat.pl.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych telefonicznie 91 42 45 702 oraz mailowo: iod@gryfino.powiat.pl.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie danych kontaktowych.
art. 6 ust. 1 lit. e RODO w zakresie niezbędnym do realizacji Pani/Pana wniosku/podania w związku z Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, oraz Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, w szczególności:
prowadzenia postępowań administracyjnych,
wydawania zezwoleń i decyzji,
realizacji zadań związanych z zarządzaniem drogami powiatowymi.
Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych mogą być udostępniane podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora na podstawie stosownych umów powierzenia.
Dane będą przetwarzane:
Do czasu rozpatrzenia wniosku, a następnie przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W zakresie danych kontaktowych - do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie albo przez okres, o którym mowa w pkt. 1).
W związku z przetwarzaniem danych przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO prawo dostępu do danych - art. 15 RODO, prawo do sprostowania danych - art. 16 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania - art. 18 RODO, prawo do sprzeciwu - art. 21 RODO, a także: prawo do usunięcia danych - art. 17 RODO, prawo do przenoszenia danych - art. 20 RODO, - wyłącznie w zakresie danych kontaktowych przetwarzanych na podstawie zgody.
W zakresie danych kontaktowych przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i w dowolny sposób. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W związku z przetwarzaniem danych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
data opublikowania: 2024-01-10 14:56:43 data ostatniej aktualizacji: 2025-09-30 12:43:44
Strona odwiedzona 1051 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Sandra Stalinger
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga