Akty prawa miejscowego
Uchwały
VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024
21 posiedzenie ZarzÄ…du Powiatu
Uchwała Zarządu Powiatu
nr 88/2019 z dnia 2019-04-18
w sprawie udzielenia dotacji celowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Mieszkowicach.
Na podstawie art. 32 ust.1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 511), art. 32, ust. 3b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 620; zm.: Dz.U. z 2018 r. poz. 1669) oraz art. 250 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077; zm.: Dz.U. z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669, 1693, 2354 i 2500 oraz Dz.U. z 2019 r. poz. 303,326 i 534) Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie umowy w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie zakupu łodzi ratowniczo-gaśniczej aluminiowej wraz z przyczepą, jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w Mieszkowicach w wysokości 5 000,00 zł.
§ 2. Środki finansowe, o których mowa w § 1 zostaną przekazane ze środków budżetu na 2019 r. z chwilą otrzymania kopii złożonego zamówienia na zakup wyżej wymienionej łodzi.
§ 3. Szczegółowe warunki udzielenia dotacji i ich przeznaczenie oraz zasady rozliczania przekazanych środków określone zostaną w umowie pomiędzy Powiatem Gryfińskim a Ochotniczą Strażą Pożarną w Mieszkowicach.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Gryfińskiemu.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PrzewodniczÄ…cy ZarzÄ…du - Wojciech Konarski
Członek Zarządu - Ewa Dudar
Członek Zarządu - Jerzy Miler
Członek Zarządu - Henryk Kaczmar
Członek Zarządu - Jerzy Zgoda
UZASADNIENIE
Na wniosek Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Mieszkowicach, Zarząd Powiatu postanowił udzielić dotacji celowej w wysokości 5 000,00 zł na dofinansowanie zakupu łodzi ratowniczo-gaśniczej aluminiowej wraz z przyczepą.
Wydział Zarządzania Kryzysowego dokonał analizy przedstawionych we wniosku potrzeb i ich kosztów. Z przeprowadzonej analizy wynika, że Ochotnicze Straże Pożarne przy wyborze sprzętu biorą pod uwagę jego jakość, parametry techniczne oraz cenę.
Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie min. ochrony przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska.
W działaniach tych główne zadania wykonują jednostki straży pożarnych, w tym Ochotniczych Straży Pożarnych, które bardzo często jako pierwsze przystępują do działań ratowniczych, mimo tego, że nie zawsze są wyposażone w niezbędny sprzęt.
Działania Ochotniczych Straży Pożarnych często realizowane są na obiektach powiatowych min. drogach powiatowych (usuwanie wiatrołomów, substancji ropopochodnych, ratownictwo techniczne itp.), budynkach bądź obiektach użyteczności publicznej oraz wodach.
W okresie od stycznia 2018 r. do kwietnia 2019 r. OSP w Mieszkowicach brała udział w 39 zdarzeniach polegających na usuwaniu wiatrołomów z dróg powiatowych oraz gaszeniu pożarów poboczy, pomocy przy wypadkach i kolizjach oraz neutralizacji substancji ropopochodnych, usuwaniu owadów z miejsc użyteczności publicznej oraz skarlanych, poszukiwaniu osób zaginionych oraz udzielaniu pomocy na wodzie.
Przyjęcie uchwały umożliwi udzielenie dotacji celowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Mieszkowicach, co przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa mieszkańców powiatu.
data opublikowania: 2019-04-24 09:49:34
data ostatniej aktualizacji: 2019-04-24 09:49:34
Strona odwiedzona 535 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Jackiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki