Zapytanie nr 67/19
Radny Wojciech DÅ‚ugoborski
Do pobrania:
Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Elżbieta Lorenowicz-Bień
Do pobrania:
data opublikowania: 2019-12-23 11:27:56
data ostatniej aktualizacji: 2020-01-03 13:33:40
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga
Zapytanie nr 68/19
Radny Wojciech DÅ‚ugoborski
Do pobrania:
Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa Marta Szamburska
Do pobrania:
data opublikowania: 2019-12-23 11:29:06
data ostatniej aktualizacji: 2020-01-03 08:31:33
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga
Zapytanie nr 69/19
Radny Wojciech DÅ‚ugoborski
Do pobrania:
Sekretarz Powiatu Andrzej Krzemiński
Do pobrania:
data opublikowania: 2019-12-23 11:29:27
data ostatniej aktualizacji: 2020-01-03 13:37:18
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga
Zapytanie nr 70/19
Radny Remigiusz Rzepczak
- w wydatkach majątkowych budżetu Powiatu Gryfińskiego na 2020 r. zaplanowano realizację zadania związanego z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na trasach przejazdów szkolnych, w tym przebudowa i modernizacja dróg stanowiących trasy dojazdowe do szkół. Zadanie to było ujęte na bieżący rok i w związku z tym złożył interpelację dot. ul. Sienkiewicza w Mieszkowicach, stanowiącą drogę dojazdową do szkoły podstawowej. W odpowiedzi na interpelację został poinformowany, że Powiat przystąpi do remontu nawierzchni tej ulicy (znajdującej się w złym stanie technicznym) po przeprowadzaniu przez Gminę Mieszkowice prac związanych z przebudową sieci kanalizacyjnej, w tym sanitarnej i wodociągowej. Wobec tego, czy Powiat prowadzi rozmowy z Gminą Mieszkowice odnośnie harmonogramu tej bardzo potrzebnej inwestycji? Z informacji przekazanych przez Burmistrza Mieszkowic i Radnych Rady Miejskiej w Mieszkowicach wnioskuje, że Gmina deklaruje współpracę w tym zakresie, m.in. z tego powodu, że remont kanalizacji wymaga najpierw zdjęcia z tej ulicy kostki brukowej jak i innych szczegółowych uzgodnień. (...) Kontynuując poinformował, że stan rzeczywisty również się zgadza, jednak pytania, które były do niego kierowane dotyczyły takiej kwestii, ażeby podjąć się remontu kanalizacji należałoby zdjąć nawierzchnię tej ulicy.
Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami Arkadiusz Durma
(odpowiedź udzielona ustnie na XIII sesji Rady Powiatu w Gryfinie)
"Odnosząc się do ulicy Sienkiewicza w Mieszkowicach odpowiedział, że największym problemem rzutującym na stan nawierzchni jest stan infrastruktury gminnej. Odpowiedź ze strony Powiatu była taka, ponieważ przebudowa tych urządzeń jest niezbędna, aby później myśleć o przebudowie samej ulicy. Co, do rozmów w zakresie współpracy mogą być prowadzone, jednak obie strony wiedzą, co do kogo należy oraz jaki jest powód problemu i stanu nawierzchni. Droga zapada się w tych miejscach, gdzie infrastruktura sanitarna i wodociągowa jest w kiepskim stanie. (...) Kontynuując odpowiedział, że zawsze tak jest. Jeżeli Gmina będzie zajmować się swoją infrastrukturą to mają przepisy zezwalające na zajęcie pasa drogowego. Roboty drogowe w pasie drogowym są sprecyzowane w przepisach, jak się to wykonuje. Niemniej jednak pierwszy ruch powinna wykonać Gmina z uwagi na to, że to ich infrastruktura jest w złym stanie, który wpłynął na stan ulicy. Z posiadanych przez niego informacji wie, że Gmina obecnie nie posiada projektu przebudowy urządzeń, który jest niezbędny. Gmina ma tę świadomość i do niej należy pierwszy ruch".
data opublikowania: 2020-02-03 11:16:10
data ostatniej aktualizacji: 2020-02-03 11:16:10
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga
Zapytanie nr 71/19
Radny Remigiusz Rzepczak
- w planie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Gryfińskiego na 2020 r. zostały zaplanowane roboty drogowe w Gminie Mieszkowice. Czy w ramach tych robót przewiduje się budowę chodnika na ul. Mieszka I, od miejsca w którym Powiat zakończył modernizację już istniejącego chodnika do ostatnich zabudowań mieszkalnych w stronę m. Kamionka, bądź też czy w ramach tych robót przewiduje się budowę chodnika na ul. Kościuszki, od chodnika który kończy się na wysokości Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury do skrzyżowania tej ulicy z ulicą Odrzańską? Jeżeli w ramach realizacji tego zadania przewiduje się wykonanie w Gminie Mieszkowice innych inwestycji, prosi również o informację w tej sprawie.
Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami Arkadiusz Durma
(odpowiedź udzielona ustnie na XIII sesji Rady Powiatu w Gryfinie)
"Naczelnik odnosząc się do drugiego zapytania odpowiedział, że rokrocznie w budżecie przewidywane są środki na współpracę z Gminą w zakresie inwestycji drogowych, natomiast jeszcze w przypadku Gminy Mieszkowice nie zostały sprecyzowane konkretne cele. Z początkiem roku zapewne te konkretne inwestycje zostaną określone".
data opublikowania: 2020-02-03 11:43:46
data ostatniej aktualizacji: 2020-02-03 11:43:46
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga