Starostwo Powiatowe
Zarządzenia Starosty Gryfińskiego
IV Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
21.11.2010-21.11.2014
Zarządzenie Nr 115/2013
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2013-11-28
w sprawie organizacji i funkcjonowania na obszarze powiatu gryfińskiego systemu stałych dyżurów tworzonego na potrzeby podwyższania lub obniżania gotowości obronnej państwa
Na podstawie art. 35 ust. 3, pkt. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z dnia 23 maja 2013 r. poz. 595) oraz zarządzenia Wojewody Zachodniopomorskiego nr 688/2013 z dnia 6 listopada 2013 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania na obszarze województwa zachodniopomorskiego systemu stałych dyżurów tworzonego na potrzeby podwyższania lub obniżania gotowości obronnej państwa zarządza się co następuje:
§1.
- System stałych dyżurów w powiecie gryfińskim tworzy się w celu zapewnienia Staroście Gryfińskiemu ciągłości przekazywania decyzji Wojewody Zachodniopomorskiego oraz zadań ujętych w Planie operacyjnym funkcjonowania województwa zachodniopomorskiego i Planie operacyjnym funkcjonowania powiatu gryfińskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny: wójtom gmin (burmistrzom) powiatu gryfińskiego, kierownikom powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych nadzorowanych i współdziałających wykonujących zadania obronne na rzecz powiatu gryfińskiego.
- W skład systemu, o którym mowa w ust. 1 wchodzą stałe dyżury:
- Starosty Gryfińskiego;
- wójtów gmin (burmistrzów);
- Komendanta Powiatowego Policji w Gryfinie;
- Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Gryfinie;
- Dyrektora Szpitala im. Jana Pawła II w Gryfinie;
- Powiatowego Lekarza Weterynarii w Gryfinie;
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie.
§ 2.
- Za zorganizowanie stałych dyżurów, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt. 1, 3-7, czyni się odpowiedzialnymi odpowiednio:
- w pkt. 1 - Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego;
- w pkt. 3 - 7 - kierowników tych jednostek.
- Stałe dyżury, o których mowa w § 1 ust.2 organizuje się w systemie zmianowym, przy czym na jednej zmianie nie może być mniej niż dwie osoby.
- Stały dyżur Starosty Gryfińskiego organizuje się na bazie pomieszczeń Wydziału Zarządzania Kryzysowego.
- Miejsca pełnienia stałego dyżuru winno znajdować się w stałej siedzibie podmiotów wymienionych w § 1 ust. 2. Pomieszczenia przydzielone dla stałego dyżuru należy wyposażyć w niezbędny sprzęt biurowy i kwaterunkowy oraz oświetlenie zastępcze.
- Do dyspozycji stałego dyżuru przydziela się w razie potrzeby niezbędne środki transportowe wraz z kierowcami.
- Wszelkie zadania planistyczne, organizacyjne, szkoleniowe i kontrolne mające na celu przygotowanie i utrzymanie w gotowości do działania systemu stałych dyżurów realizuje się w stałej gotowości obronnej państwa.
§ 3.
- W ramach stałych dyżurów następuje:
- uruchamianie procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w warunkach wystąpienia zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
- przekazywanie decyzji Wojewody Zachodniopomorskiego i Starosty Gryfińskiego w sprawie uruchamiania w województwie zachodniopomorskim i powiecie gryfińskim określonych zadań wynikających z wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa oraz informowanie właściwych organów o stanie sił uruchomionych podczas podwyższania gotowości obronnej państwa;
- wprowadzanie, zmiana lub odwołanie, określonego stopnia alarmowego w warunkach wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym lub sabotażowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub innych państw, stwarzających zagrożenie dla RP.
- Zadania, których mowa w § 1 ust. 1 realizuje się uwzględniając pierwszeństwo zadań wykonywanych na rzecz Sił Zbrojnych oraz uruchamiania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym.
§ 4.
- Na szczeblu powiatu gryfińskiego obowiązuje następujący obieg informacji:
- wariant zasadniczy (dwustopniowy):
Stały dyżur Starosty Gryfińskiego otrzymane zadania od stałego dyżuru Wojewody Zachodniopomorskiego, w imieniu Wojewody Zachodniopomorskiego przekazuje wójtom gmin (burmistrzom) powiatu gryfińskiego. Odbiera od nich meldunki i informacje zwrotne,, które w formie zbiorczej przekazuje do stałego dyżuru Wojewody Zachodniopomorskiego. Ponadto przekazuje, w imieniu Starosty Gryfińskiego otrzymane zadania stałym dyżurom jednostek wymienionych w § 1 ust. 2, pkt. 3-7 (podsystem powiatowy), odbiera od nich meldunki i informacje zwrotne, które w formie zbiorczej przekazuje Staroście Gryfińskiemu i stałemu dyżurowi Wojewody Zachodniopomorskiego.
- wariant zapasowy (jednostopniowy):
Zadania otrzymane od stałego dyżuru Wojewody Zachodniopomorskiego stały dyżur Starosty Gryfińskiego przekazuje tylko jednostkom podsystemu powiatowego, odbiera od nich meldunki i informacje zwrotne, które w formie zbiorczej przekazuje Staroście Gryfińskiemu i stałemu dyżurowi Wojewody Zachodniopomorskiego.
Zadania postawione przez Starostę Gryfińskiego przekazuje jednostkom będącym w podsystemie powiatowym, odbiera od nich meldunki i informacje zwrotne, które w formie zbiorczej przekazuje Staroście Gryfińskiemu (stałemu dyżurowi Wojewody Zachodniopomorskiego).
§ 5. Szczegółowe zasady organizacji i działania stałych dyżurów oraz obowiązujące dokumenty w tym zakresie określa załącznik do zarządzenia.
§ 6. Zobowiązuje się:
- Sekretarza Powiatu do sprawowania nadzoru nad całokształtem spraw związanych z organizacją podsystemu stałych dyżurów oraz ćwiczebnego sprawdzania jego funkcjonowania;
- Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego do opracowania i aktualizacji dokumentacji stałego dyżuru Starosty Gryfińskiego oraz udzielania pomocy jednostkom podsystemu w tym zakresie, planowania szkoleń i kontroli oraz prowadzenia dokumentacji szkoleniowej i kontrolnej.
- Kierowników jednostek wymienionych w § 1 ust. 2 pkt. 3-7 do:
- ustalenia osób odpowiedzialnych za organizację i funkcjonowanie stałego dyżuru w jednostce;
- opracowania dokumentacji zgodnie z załącznikiem.
§ 7. Podsystem stałych dyżurów, według zasad określonych w zarządzeniu należy zorganizować do dnia 31 grudnia 2013 roku.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski
data opublikowania: 2013-12-19 10:39:10
data ostatniej aktualizacji: 2013-12-19 10:39:10
Strona odwiedzona 1921 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Kazimierz Kaźmierczak
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga