Akty prawa miejscowego
Uchwały
VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024
146 posiedzenie ZarzÄ…du Powiatu
Uchwała Zarządu Powiatu
nr 528/2021 z dnia 2021-09-23
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039
Na podstawie art. 232 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305, zmiana: Dz. U. z 2021 r. poz. 1535) Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się zmianę Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Ustala się zmianę w Wykazie wieloletnich przedsięwzięć Powiatu Gryfińskiego, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Gryfińskiemu.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PrzewodniczÄ…cy ZarzÄ…du - Wojciech Konarski
Członek Zarządu - Ewa Dudar
Członek Zarządu - Jerzy Miler
Członek Zarządu - Henryk Kaczmar
Członek Zarządu - Jerzy Zgoda
Objaśnienia przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039
Zgodnie ze zmianami w budżecie w 2021 roku, dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039:
Kwota dochodów została zwiększona o 455 554,00 zł, z czego dochody bieżące wzrosły o 455 554,00 zł, a dochody majątkowe pozostały bez zmian.
Kwota wydatków została zwiększona o 455 554,00 zł, z czego wydatki bieżące wzrosły o 455 554,00 zł, a wydatki majątkowe pozostały bez zmian.
Po dokonaniu powyższych zmian wynik budżetu jest deficytowy i wynosi -8 821 347,13 zł.
Tabela 1. Zmiany w dochodach i wydatkach w 2021 roku
Wyszczególnienie
|
Przed zmianÄ…
|
Zmiana
|
Po zmianie
|
Dochody ogóÅ‚em:
|
110 941 648,38 zł
|
+455 554,00 zł
|
111 397 202,38 zł
|
dochody bieżące, w tym:
|
100 873 728,31 zł
|
+455 554,00 zł
|
101 329 282,31 zł
|
z tytułu dotacji bieżących
|
22 833 950,54 zł
|
+455 554,00 zł
|
23 289 504,54 zł
|
dochody majÄ…tkowe
|
10 067 920,07 zł
|
0,00 zł
|
10 067 920,07 zł
|
Wydatki ogóÅ‚em:
|
119 762 995,51 zł
|
+455 554,00 zł
|
120 218 549,51 zł
|
wydatki bieżące, w tym:
|
102 015 255,88 zł
|
+455 554,00 zł
|
102 470 809,88 zł
|
wynagrodzenia z narzutami
|
56 365 420,35 zł
|
+343 000,00 zł
|
56 708 420,35 zł
|
wydatki majÄ…tkowe
|
17 747 739,63 zł
|
0,00 zł
|
17 747 739,63 zł
|
Wynik budżetu
|
-8 821 347,13 zł
|
0,00 zł
|
-8 821 347,13 zł
|
W Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego nie dokonano zmian w zakresie przychodów i rozchodów w roku budżetowym.
Kwota długu planowana na koniec 2021 roku nie zmieniła się.
Do wykazu wieloletnich przedsięwzięć Powiatu Gryfińskiego dodano nowe zadanie pn. Zdrowie na pierwszym planie, program POWER 2014-2020.
Zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039 spowodowały modyfikacje w kształtowaniu się relacji z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Szczegóły zaprezentowano w tabeli poniżej.
Tabela 2. Kształtowanie się relacji z art. 243 uofp
|
2021
|
2022
|
2023
|
2024
|
2025
|
8.1
|
2,05%
|
1,79%
|
1,52%
|
1,48%
|
1,42%
|
8.3
|
13,34%
|
8,04%
|
5,80%
|
4,89%
|
6,56%
|
8.3.1
|
15,65%
|
10,35%
|
8,11%
|
4,89%
|
6,56%
|
8.4.1
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
|
2026
|
2027
|
2028
|
2029
|
2030
|
8.1
|
1,36%
|
1,30%
|
0,30%
|
0,29%
|
0,28%
|
8.3
|
6,83%
|
6,16%
|
6,58%
|
7,87%
|
8,48%
|
8.3.1
|
8,12%
|
7,45%
|
6,58%
|
7,87%
|
8,48%
|
8.4.1
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
|
2031
|
2032
|
2033
|
2034
|
2035
|
8.1
|
0,27%
|
0,26%
|
0,25%
|
0,24%
|
0,23%
|
8.3
|
9,22%
|
9,89%
|
10,52%
|
11,12%
|
11,73%
|
8.3.1
|
9,22%
|
9,89%
|
10,52%
|
11,12%
|
11,73%
|
8.4.1
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
|
2036
|
2037
|
2038
|
2039
|
|
8.1
|
0,22%
|
0,22%
|
0,21%
|
0,20%
|
|
8.3
|
12,32%
|
12,78%
|
13,25%
|
13,73%
|
|
8.3.1
|
12,32%
|
12,78%
|
13,25%
|
13,73%
|
|
8.4.1
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
Tak
|
|
Skutki finansowe wyłączeń na podstawie art.15zoa ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Zgodnie z art. 15zob ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ograniczenia określonego w art. 243 ust. 1 ufp w zakresie spłaty zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego nie stosuje się do wykupów papierów wartościowych, spłaty rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami i dyskontem, odpowiednio emitowanych lub zaciąganych w 2020 r. do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach jednostki będącego skutkiem wystąpienia COVID-19.
Ubytek w dochodach jest liczony zgodnie z art. 15zoa ust. 2 ustawy, który stanowi, że jest to zmniejszenie dochodów, obliczone jako różnica między dochodami jednostki planowanymi w zmianie budżetu (na koniec roku budżetowego 2020 - wykonanymi dochodami) a planowanymi dochodami wykazanymi przez jednostkę w sprawozdaniu budżetowym za pierwszy kwartał 2020 r.
Natomiast przez dochody w przypadku powiatów rozumie się dochody podatkowe, o których mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 ro. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (udziały we wpływach z PIT oraz udziały we wpływach z CIT).
Tabela 3. Ustalenie ubytku w dochodach
Rodzaj dochodu
|
Plan na koniec pierwszego kwartału 2020 r.
|
Wykonanie dochodów w roku 2020
|
Ubytek w dochodach
|
UdziaÅ‚y w PIT (§001)
|
16 364 081,00
|
15 892 251,00
|
471 830,00
|
UdziaÅ‚y w CIT (§002)
|
600 000,00
|
387 677,65
|
212 322,35
|
Razem
|
16 964 081,00
|
16 279 928,65
|
684 152,35
|
W listopadzie 2020 r. Powiat uruchomił II transzę kredytu w wysokości 2 500 000,00 zł. Wielkość kwot spłaty zobowiązań z tytułu kredytu podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach oszacowano następująco:
Tabela 4. Zobowiązania do wyłączenia
Rok
|
Kwota spłat zobowiązań z tytułu kredytu zaciągniętego w 2020 r. (wykazana w poz. 5.1.1.4 WPF)
|
Wydatki z tytułu odsetek podlegające wyłączeniu (wykazane w poz. 2.1.3.3 WPF)
|
2021
|
344 827,60
|
15 465,00
|
2022
|
339 324,75
|
13 086,00
|
Razem:
|
684 152,35
|
28 551,00
|
Spłaty rat kredytów zaciągniętych do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach będącego skutkiem wystąpienia COVID-19 wraz z odsetkami wykazano w pozycji 10.10 WPF (rok 2021 - 360 292,60 zł, rok 2022 - 352 410,75 zł).
Informacja na temat kwot ujmowanych w pozycji 10.11 - wydatki bieżące podlegające ustawowemu wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań.
Są to kwoty wydatków bieżących, o które zostają pomniejszone wydatki bieżące budżetu przy wyliczaniu limitu spłaty zobowiązań określonego po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ustawy, na podstawie odrębnych ustaw, bez wydatków bieżących na obsługę długu.
W tej pozycji ujęto wydatki bieżące poniesione w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, o które - na podstawie art. 15zob ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - pomniejszane są wydatki bieżące budżetu przy ustalaniu relacji ograniczającej wysokość spłaty długu jednostki.
W celu właściwego ustalenia potencjału finansowego JST nie ujmuje się tu wydatków bieżących sfinansowanych otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi ujmowanymi w poz. 1.1.4, a w szczególności:
- wydatków bieżących na realizację zadań zleconych,
- wydatków bieżących na realizację zadań z udziałem środków UE dotyczących przeciwdziałania COVID-19 ujmowanych w pozycji 9.3.1 Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy.
W poz. 10.11. w roku 2021 wykazano kwotę 127 366,55 zł, na którą składają się wykonane wydatki na dzień 31.08.2021 r. dotyczące:
- zakupu materiałów i wyposażenia (np. rękawiczki ochronne, środki czystości, środki ochrony indywidualnej, wyposażenie do Punktu Szczepień Masowych w Szpitalu Powiatowym w Gryfinie) - 42 503,99 zł,
- wynagrodzenia za godziny nadliczbowe pracowników w DPS (świadczenie pracy w godzinach nadliczbowych zgodnie z art. 4f ustawy z dnia 02.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - 77 467,56 zł,
- pozostałe (np. ozonowanie pomieszczeń, przewóz osób na szczepienia przeciw COVID-19, szkolenie w związku z COVID-19) - 7 395,00 zł.
Pełen zakres zmian obrazują załączniki nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.
Załączniki do uchwały:
data opublikowania: 2021-09-27 10:34:41
data ostatniej aktualizacji: 2021-09-27 10:34:41
Strona odwiedzona 283 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Jackiewicz
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki