Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

UWAGA

  1. Czasowe zamknięcie Filii Wydziału Komunikacji w Chojnie
    Ostatnia aktualizacja: 2024-05-24 09:59:44

Akty prawa miejscowego

Uchwały

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024

146 posiedzenie ZarzÄ…du Powiatu

Uchwała Zarządu Powiatu
nr 528/2021 z dnia 2021-09-23

w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039

Na podstawie art. 232 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305, zmiana: Dz. U. z 2021 r. poz. 1535) Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się zmianę Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Ustala się zmianę w Wykazie wieloletnich przedsięwzięć Powiatu Gryfińskiego, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Gryfińskiemu.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PrzewodniczÄ…cy ZarzÄ…du - Wojciech Konarski
Członek Zarządu - Ewa Dudar
Członek Zarządu - Jerzy Miler
Członek Zarządu - Henryk Kaczmar
Członek Zarządu - Jerzy Zgoda


Objaśnienia przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039

Zgodnie ze zmianami w budżecie w 2021 roku, dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039:
Kwota dochodów została zwiększona o 455 554,00 zł, z czego dochody bieżące wzrosły o 455 554,00 zł, a dochody majątkowe pozostały bez zmian.
Kwota wydatków została zwiększona o 455 554,00 zł, z czego wydatki bieżące wzrosły o 455 554,00 zł, a wydatki majątkowe pozostały bez zmian.
Po dokonaniu powyższych zmian wynik budżetu jest deficytowy i wynosi -8 821 347,13 zł.

Tabela 1. Zmiany w dochodach i wydatkach w 2021 roku

Wyszczególnienie

Przed zmianÄ…

Zmiana

Po zmianie

Dochody ogóÅ‚em:

110 941 648,38 zÅ‚

+455 554,00 zÅ‚

111 397 202,38 zÅ‚

dochody bieżące, w tym:

100 873 728,31 zÅ‚

+455 554,00 zÅ‚

101 329 282,31 zÅ‚

z tytułu dotacji bieżących

22 833 950,54 zÅ‚

+455 554,00 zÅ‚

23 289 504,54 zÅ‚

dochody majÄ…tkowe

10 067 920,07 zÅ‚

0,00 zł

10 067 920,07 zÅ‚

Wydatki ogóÅ‚em:

119 762 995,51 zÅ‚

+455 554,00 zÅ‚

120 218 549,51 zÅ‚

wydatki bieżące, w tym:

102 015 255,88 zÅ‚

+455 554,00 zÅ‚

102 470 809,88 zÅ‚

wynagrodzenia z narzutami

56 365 420,35 zÅ‚

+343 000,00 zÅ‚

56 708 420,35 zÅ‚

wydatki majÄ…tkowe

17 747 739,63 zÅ‚

0,00 zł

17 747 739,63 zÅ‚

Wynik budżetu

-8 821 347,13 zÅ‚

0,00 zł

-8 821 347,13 zÅ‚

W Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego nie dokonano zmian w zakresie przychodów i rozchodów w roku budżetowym.
Kwota długu planowana na koniec 2021 roku nie zmieniła się.
Do wykazu wieloletnich przedsięwzięć Powiatu Gryfińskiego dodano nowe zadanie pn. Zdrowie na pierwszym planie, program POWER 2014-2020.
Zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Gryfińskiego na lata 2021-2039 spowodowały modyfikacje w kształtowaniu się relacji z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Szczegóły zaprezentowano w tabeli poniżej.

Tabela 2. Kształtowanie się relacji z art. 243 uofp

 

2021

2022

2023

2024

2025

8.1

2,05%

1,79%

1,52%

1,48%

1,42%

8.3

13,34%

8,04%

5,80%

4,89%

6,56%

8.3.1

15,65%

10,35%

8,11%

4,89%

6,56%

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

 

2026

2027

2028

2029

2030

8.1

1,36%

1,30%

0,30%

0,29%

0,28%

8.3

6,83%

6,16%

6,58%

7,87%

8,48%

8.3.1

8,12%

7,45%

6,58%

7,87%

8,48%

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

 

2031

2032

2033

2034

2035

8.1

0,27%

0,26%

0,25%

0,24%

0,23%

8.3

9,22%

9,89%

10,52%

11,12%

11,73%

8.3.1

9,22%

9,89%

10,52%

11,12%

11,73%

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

 

2036

2037

2038

2039

 

8.1

0,22%

0,22%

0,21%

0,20%

 

8.3

12,32%

12,78%

13,25%

13,73%

 

8.3.1

12,32%

12,78%

13,25%

13,73%

 

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

 

Skutki finansowe wyłączeń na podstawie art.15zoa ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Zgodnie z art. 15zob ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ograniczenia określonego w art. 243 ust. 1 ufp w zakresie spłaty zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego nie stosuje się do wykupów papierów wartościowych, spłaty rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami i dyskontem, odpowiednio emitowanych lub zaciąganych w 2020 r. do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach jednostki będącego skutkiem wystąpienia COVID-19.
Ubytek w dochodach jest liczony zgodnie z art. 15zoa ust. 2 ustawy, który stanowi, że jest to zmniejszenie dochodów, obliczone jako różnica między dochodami jednostki planowanymi w zmianie budżetu (na koniec roku budżetowego 2020 - wykonanymi dochodami) a planowanymi dochodami wykazanymi przez jednostkę w sprawozdaniu budżetowym za pierwszy kwartał 2020 r.
Natomiast przez dochody w przypadku powiatów rozumie się dochody podatkowe, o których mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 ro. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (udziały we wpływach z PIT oraz udziały we wpływach z CIT).

Tabela 3. Ustalenie ubytku w dochodach

Rodzaj dochodu

Plan na koniec pierwszego kwartału 2020 r.

Wykonanie dochodów w roku 2020

Ubytek w dochodach

UdziaÅ‚y w PIT (§001)

16 364 081,00

15 892 251,00

471 830,00

UdziaÅ‚y w CIT (§002)

600 000,00

387 677,65

212 322,35

Razem

16 964 081,00

16 279 928,65

684 152,35

 

W listopadzie 2020 r. Powiat uruchomił II transzę kredytu w wysokości 2 500 000,00 zł. Wielkość kwot spłaty zobowiązań z tytułu kredytu podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach oszacowano następująco:

Tabela 4. Zobowiązania do wyłączenia

 

Rok

Kwota spłat zobowiązań z tytułu kredytu zaciągniętego w 2020 r. (wykazana w poz. 5.1.1.4 WPF)

Wydatki z tytułu odsetek podlegające wyłączeniu (wykazane w poz. 2.1.3.3 WPF)

2021

344 827,60

15 465,00

2022

339 324,75

13 086,00

Razem:

684 152,35

28 551,00

 

Spłaty rat kredytów zaciągniętych do równowartości kwoty ubytku w wykonanych dochodach będącego skutkiem wystąpienia COVID-19 wraz z odsetkami wykazano w pozycji 10.10 WPF (rok 2021 - 360 292,60 zł, rok 2022 - 352 410,75 zł).
Informacja na temat kwot ujmowanych w pozycji 10.11 - wydatki bieżące podlegające ustawowemu wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań.
Są to kwoty wydatków bieżących, o które zostają pomniejszone wydatki bieżące budżetu przy wyliczaniu limitu spłaty zobowiązań określonego po prawej stronie nierówności we wzorze, o którym mowa w art. 243 ustawy, na podstawie odrębnych ustaw, bez wydatków bieżących na obsługę długu.
W tej pozycji ujęto wydatki bieżące poniesione w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, o które - na podstawie art. 15zob ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych - pomniejszane są wydatki bieżące budżetu przy ustalaniu relacji ograniczającej wysokość spłaty długu jednostki.

W celu właściwego ustalenia potencjału finansowego JST nie ujmuje się tu wydatków bieżących sfinansowanych otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi ujmowanymi w poz. 1.1.4, a w szczególności:

  1. wydatków bieżących na realizację zadań zleconych,
  2. wydatków bieżących na realizację zadań z udziałem środków UE dotyczących przeciwdziałania COVID-19 ujmowanych w pozycji 9.3.1 Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy.

W poz. 10.11. w roku 2021 wykazano kwotę 127 366,55 zł, na którą składają się wykonane wydatki na dzień 31.08.2021 r. dotyczące:

  • zakupu materiałów i wyposażenia (np. rÄ™kawiczki ochronne, Å›rodki czystoÅ›ci, Å›rodki ochrony indywidualnej, wyposażenie do Punktu SzczepieÅ„ Masowych w Szpitalu Powiatowym w Gryfinie) - 42 503,99 zÅ‚,
  • wynagrodzenia za godziny nadliczbowe pracowników w DPS (Å›wiadczenie pracy w godzinach nadliczbowych zgodnie z art. 4f ustawy z dnia 02.03.2020 r. o szczególnych rozwiÄ…zaniach zwiÄ…zanych z zapobieganiem, przeciwdziaÅ‚aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoÅ‚anych nimi sytuacji kryzysowych - 77 467,56 zÅ‚,
  • pozostaÅ‚e (np. ozonowanie pomieszczeÅ„, przewóz osób na szczepienia przeciw COVID-19, szkolenie w zwiÄ…zku z COVID-19) - 7 395,00 zÅ‚.

Pełen zakres zmian obrazują załączniki nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.


Załączniki do uchwały:

data opublikowania: 2021-09-27 10:34:41
data ostatniej aktualizacji: 2021-09-27 10:34:41

Strona odwiedzona 283 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Agnieszka Jackiewicz
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.