Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

UWAGA

  1. Czasowe zamknięcie Filii Wydziału Komunikacji w Chojnie
    Ostatnia aktualizacja: 2024-05-24 09:59:44

Praca Rady i Zarządu

Interpelacje i zapytania wraz z odpowiedziami

VI Kadencja Odrodzonego Samorządu Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024

XXXI sesja Rady Powiatu

2021-10-07, godz.14:00

Zapytanie nr 130/21

Radna Aleksandra Zielińska

Czy na skrzyżowaniu ulic Aleja Wolności i ulicy Sienkiewicza możliwe jest ustanowienie przejścia dla pieszych. Jest to prośba mieszkańców 3 bloków mieszkalnych położonych przy Alei Wolności, którzy z tego przejścia chcieliby korzystać, bo jest to najkrótsza droga do centrum miasta i sklepu spożywczego co dla większości ludzi starszych jest b. ważne, gdyż często jadący z nadmierną szybkością kierowcy na ul. Aleja Wolności (droga powiatowa 1384Z) sprawiają nadmierne zagrożenie, a najbliższe przejście dla pieszych jest dość odległe bo od 150-200m.


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami inż. Arkadiusz Durma

Odnosząc się do spraw poruszonych przez Panią w zapytaniu nr 130/21, informujemy, że wniosek w sprawie ustanowienia przejścia dla pieszych na ul. Al. Wolności w Trzcińsku-Zdroju został przeanalizowany w terenie i stwierdzono jego zasadność. Wykonanie przejścia w tym miejscu wymaga jednak przeprowadzenia drobnych prac brukarskich, a przede wszystkim przygotowania projektu zmiany w stałej organizacji ruchu. Uwzględniając konieczną procedurę administracyjną w tym zakresie oraz uwarunkowania techniczne związane z oznakowaniem poziomym, prawdopodobnym terminem wykonania przejścia będzie wiosna 2022 roku.

data opublikowania: 2021-10-12 15:07:15
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-25 13:33:13

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 131/21

Radna Aleksandra Zielińska

Droga przez Chełm Górny (droga nr 1402Z ). Czy w ramach środków jakie czasem pozostają pod koniec roku na remonty dróg mieszańcy mogliby liczyć na realizację remontu kolejnego odcinka remontu przez wieś.


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami inż. Arkadiusz Durma

Odnosząc się do spraw poruszonych przez Panią w zapytaniu nr 131/21, informujemy, że w bieżącym roku, z uwagi na zaangażowanie środków własnych na realizację innych zadań, remont drogi w Chełmie Górnym nie jest przewidziany. W gminie Trzcińsko-Zdrój realizowany jest obecnie kolejny etap przebudowy drogi Trzcińsko-Zdrój - Gogolice, która w znacznym stopniu wykorzystywana jest również przez mieszkańców Chełmu Górnego.

data opublikowania: 2021-10-12 15:09:04
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-25 13:34:44

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 132/21

Radny Remigiusz Rzepczak

Radny Remigiusz Rzepczak złożył zapytanie Nr 132/21 dot. sprawy ulicy Sienkiewicza w Mieszkowicach. Na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kamienną do skrzyżowania z ulicą Mickiewicza doszło do kolejnych zapadnięć w jezdni. Są one punktowe, ale dostrzegalne, jako nowe miejsca. Radny zwraca się z prośbą o podanie stanu tej sprawy, gdyż z jego informacji wynika, że Gmina zabezpieczyła środki finansowe na swój udział w przedsięwzięciu.


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami inż Arkadiusz Durma

Odpowiadając na Pana zapytanie nr 132/21 z dnia 7 października 2021 r. informujemy, że przyczyną wskazanych zapadnięć są nieprawidłowości związane ze stanem technicznym urządzeń wodociągowych oraz sanitarnych, co zostało potwierdzone chociażby w przeprowadzonej inspekcji tv. Problem instalacji wod-kan na ulicy Sienkiewicza był wielokrotnie poruszany i jedynym jego rozwiązaniem ich przebudowa urządzeń, co z kolei leży w gestii właściciela sieci. Nadmieniamy, że Powiat w sierpniu br. aplikował do programu "Polski Ład" o dofinansowanie remontu nawierzchni ulicy Sienkiewicza i oczekujemy obecnie na rozstrzygnięcie. Należy również wspomnieć, że Gmina deklaruje wstępnie wykonanie przebudowy instalacji w przypadku remontu ulicy.

Na dzień dzisiejszy wskazane zapadnięcia nie powodują poważnego zagrożenia w bezpieczeństwie ruchu drogowego, niemniej jednak pozostaną w obserwacji, a w przypadku powiększania się uszkodzeń podjęte zostaną działania zmierzające do ich naprawy.

data opublikowania: 2021-10-12 15:12:34
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-22 12:34:59

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 133/21

Radny Hubert Andrych

Radny Hubert Andrych złożył zapytanie nr 133/21 dot. działalności nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w Szpitalu Powiatowym w Gryfinie Sp. z o.o. Mieszkańcy zgłaszają, że mają problem z dostaniem się do opieki lekarskiej w godzinach nocnych oraz że brak jest informacji w tym zakresie na drzwiach szpitala.


Odpowiedzi udzielił Prezes Zarządu Szpital Powiatowy w Gryfinie Sp. z o.o. Łukasz Dombek

W odpowiedzi na pismo z dnia 11.10.2021 roku o znaku: BRZ.0003.133.2021.DK w sprawie zapytania Radnego Pana Huberta Andrycha o numerze 133/21 dotyczące działalności opieki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w Szpitalu Powiatowym w Gryfinie Sp. z o. o. poniżej przekazuję stosowne wyjaśnia w tej sprawie.

Poradnia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej funkcjonuje zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 września 2013 r., w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, realizując świadczenia od godziny 18.00 do 8.00 rano dnia następnego w dni powszednie oraz całodobowo w dni wolne od pracy. W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może się zagłosić po pomoc. Harmonogram czasu pracy poradni oraz numery kontaktowe znajdują się na dwóch tablicach informacyjnych umieszczonych na zewnątrz budynku, obecna jest także informacja na drzwiach wejściowych - zdjęcia tablic przekazuję w załączeniu.

W trosce o bezpieczeństwo pacjentów z powodu trudnej sytuacji epidemiologicznej w kraju pacjenci są wpuszczani do placówki po uprzednim powiadomieniu domofonem, który znajduje się na zewnątrz. Drzwi wejściowe posiadają zamek magnetyczny, który otwiera się po użyciu domofonu. Dodatkowo w budynku znajduje się punkt diagnostyki laboratoryjnej, do której przychodzi personel Szpitala oraz pacjenci po odbiór wyników, którzy także są wpuszczaniu do placówki po uprzednim powiadomieniu domofonem. Ponadto z uwagi na wcześniejsze incydenty dewastacji wnętrza budynku przez pacjentów, głownie będących pod wpływem alkoholu oraz stosowanie przemocy wobec pracowników pełniących dyżur, zastosowanie otwierania drzwi przy pomocy domofonu było niezbędne.

W sytuacji, kiedy udzielane są świadczenia medyczne w zakresie diagnostyki, farmakoterapii, pomoc w nagłych stanach zagrożenia życia zespół medyczny udziela pomocy w celu ratowania życia i nie jest w stanie natychmiast odebrać domofonu lub telefonu. W takich sytuacjach do osób telefonujących oddzwania się jak najszybciej jest to możliwe, a osoby oczekujące przed poradnią są niezwłocznie przyjmowane.

Mając powyższe na uwadze oraz przede wszystkich dobro pacjentów i pracowników medycznych Poradni rezygnacja z komunikacji za pośrednictwem domofonu w aktualnej lokalizacji Poradni NiŚOZ i sytuacji epidemiologicznej w kraju jest niemożliwa. Jednocześnie informuję, że na bieżąco analizujemy jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych, a w sytuacji zgłaszanych zastrzeżeń niezwłocznie podejmujemy czynności wyjaśniające.

Do pobrania:

data opublikowania: 2021-10-12 15:13:31
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-22 12:43:59

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 134/21

Radny Hubert Andrych

Radny Hubert Andrych złożył zapytanie nr 134/21 dot. zamknięcia ronda przy ulicy Armii Krajowej - 9 Maja w Gryfinie. Jaki jest powód ponownego rozkopania ww. ronda? Kto za to poniesie koszty?


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami inż Arkadiusz Durma

Odpowiadając na Pana zapytanie nr 134/21 z dnia 7 października 2021 r. informujemy, że planowane przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Gryfinie roboty na rondzi,e u zbiegu ulic A.Krajowej, Sienkiewicza i 9 Maja w Gryfinie, są konsekwencją awarii sieci wodociągowej, która miała tam miejsce, i konieczności odtworzenia nawierzchni drogi zgodnie ze sztuką budowlaną. Roboty planowane są w ostatnim tygodniu października, a ich koszt, wraz z opłatami za zajęcie pasa drogowego, pokryje Przedsiębiorstwo.

data opublikowania: 2021-10-12 15:14:26
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-22 12:46:05

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Zapytanie nr 135/21

Radna Aleksandra Misiuna-Gólcz

Radna Aleksandra Misiuna-Gólcz złożyła zapytanie nr 135/21 czy w związku z trwającą przebudową ulicy Krasińskiego w Gryfinie, planowana jest wymiana oświetlenie?


Odpowiedzi udzielił Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami inż Arkadiusz Durma

Odpowiadając na Pani zapytanie nr 135/21 z dnia 7 października 2021 r. informujemy, że inwestycja związana z przebudową ulicy Krasińskiego przewiduje również wymianę słupów oraz opraw oświetlenia ulicznego, z sodowych na ledowe.

data opublikowania: 2021-10-12 15:15:18
data ostatniej aktualizacji: 2021-10-22 12:47:26

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

Interpelacja nr 136/21

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu w Gryfinie Jerzy Domaradzki

Do pobrania:


Odpowiedzi udzieliła Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego Lucyna Zawierucha

Do pobrania:

data opublikowania: 2021-11-02 10:34:44
data ostatniej aktualizacji: 2021-11-04 11:35:06

Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Magdalena Romankiewicz
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.