Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Ogłoszenia

Archiwum - komunikaty

Opłaty za korzystanie ze środowiska

Opłaty za korzystanie ze środowiska

Pamiętaj - do 31 stycznia musisz rozliczyć się za gospodarcze korzystanie ze środowiska za II półrocze 2008 r. !

Jako podmiot korzystający gospodarczo ze środowiska jesteś zobowiązany do ponoszenia opłat, jeżeli korzystasz z niego poprzez wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, pobieranie wody powierzchniowej lub podziemnej oraz składowanie odpadów.

Podmioty korzystające gospodarczo ze środowiska to:

  • przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej
  • jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami
  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, korzystające ze środowiska w zakresie, który wymaga pozwolenia

Podmiotem zobowiązanym do zapłaty jest podmiot faktycznie korzystający ze środowiska, niezależnie od tego, czyją własnością są urządzenia służące do tego korzystania.

Kiedy i gdzie wnosisz opłaty?

Wysokość należnej opłaty ustalasz we własnym zakresie i wynosisz ją na rachunek właściwego ze względu na miejsce korzystania ze środowiska urzędu marszałkowskiego.

Co w przypadku, gdy działasz poprzez oddziały w różnych województwach?

  • Opłata za gazy lub pyły wprowadzane do powietrza ze stacjonarnych instalacji (np. kotłowni) powinna być wniesiona do urzędu marszałkowskiego właściwego miejscowo ze względu na położenie instalacji i obejmować łącznie wszystkie instalacje należące do tego podmiotu, położone na terenie tego województwa.
  • Natomiast opłatę za gazy lub pyły wprowadzone do powietrza z niestacjonarnych źródeł emisji (środków transportu), niezależnie od tego, na potrzeby którego oddziału są używane, uiszcza się w tym województwie, w którym zarejestrowany jest podmiot korzystający ze środowiska.

Kiedy możesz być zwolniony z ponoszenia opłat?

  • Nie wnosisz opłat z tytułu tych rodzajów korzystania ze środowiska, których półroczna wysokość wnoszona na rachunek urzędu marszałkowskiego nie przekracza 400 zł.
  • W pewnych przypadkach zwolnione z opłat jest wprowadzanie do wód lub do ziemi substancji określonych w art. 296 Prawa Ochrony Środowiska.
  • Pamiętaj jednak, że brak obowiązku wniesienia opłat nie stanowi zwolnienia od obowiązku przedłożenia marszałkowi województwa i WIOŚ wykazu informacji o zakresie gospodarczego korzystania ze środowiska.

data opublikowania: 2009-01-22 11:12:50
data ostatniej aktualizacji: 2009-01-22 11:12:50

Strona odwiedzona 914 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Lucyna Krzemińska
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu - Gryfino
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu - filia w Chojnie
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Baza Aktów Własnych
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgłoś zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.