Ogłoszenia
Archiwum - organizacje pozarządowe
Trzynasta edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku"
Trzynasta edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku"
Celem Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest promocja idei społecznego zaangażowania firm oraz najlepszych przykładów społecznych projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa, samodzielnie i we współpracy z organizacjami pozarządowymi. W tym roku po raz trzynasty najbardziej aktywne społecznie firmy zostaną nagrodzone za szczególnie wyróżniające się działania z zakresu społecznego zaangażowania biznesu.
Społeczne zaangażowanie biznesu - świadoma potrzeba łączenia kompetencji z rynkiem społecznym.
CSR (ang. Corporate Social Responsability) zyskuje coraz większą popularność wśród polskich przedsiębiorców. Z roku na rok zwiększa się liczba firm prowadzących działania filantropijne, najczęściej we współpracy z organizacjami pozarządowymi. Jednocześnie rośnie zainteresowanie konsumentów społeczną działalnością firmy. Większość z nich uważa, że przedsiębiorstwa powinny angażować się w pomoc społeczną. Jak wynika z badań zrealizowanych w styczniu 2009 przez GfK Polonia dla BCC, w ramach projektu "CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa", finansowanego ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, "blisko 30% respondentów uznaje za wskazane, by działania filantropijne, uwzględniające potrzeby i opinię społeczności lokalnej, z którą sąsiaduje firma, były realizowane przez przedsiębiorstwa we współpracy z instytucjami społecznymi".
Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest doskonałą okazją dla organizacji pozarządowych, aby podziękować swoim biznesowym partnerom, a konsumentom pozwala zapoznać się z działalnością społeczną firm.
Zgłoszone do Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku" wnioski będą dotyczyć działalności społecznej planowanej i realizowanej przez firmy w czasie kryzysu. Tegoroczna edycja pozwoli przekonać się, w jaki sposób kryzys gospodarczy wpłynął na CSR: czy działalność społeczna uległa ograniczeniu w stosunku do 2008 roku, czy może pojawiły się w niej nowe trendy?
Do trzynastej edycji firmy mogą być zgłaszane w 3 kategoriach konkursowych:
- "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" - firmę zgłasza organizacja pozarządowa - fundacja lub stowarzyszenie.
- "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" - firmy samodzielnie zgłaszają swoją kandydaturę.
- "Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy" - do konkursu zgłoszone mogą być firmy realizujące działania pro bono na rzecz lokalnej społeczności. W tej kategorii kandydatury zgłaszają organizacje należące do sieci Lokalnych Organizacji Grantowych oraz ich bezpośredni beneficjenci, będący organizacjami pozarządowymi.
Wnioski przesłane do Konkursu będą oceniane przez ekspertów w dziedzinie społecznego zaangażowania biznesu, a następnie rozpatrywane przez Kapitułę, której członkami są w tym roku:
- Henryka Bochniarz z PKPP Lewiatan,
- Jerzy Karwelis z "Forbes",
- Jerzy Koźmiński z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności,
- Roman MÅ‚odkowski z TVN CNBC Biznes, o Zbigniew Niemczycki z Polskiej Rady Biznesu oraz o Anna Potocka z Business Centre Club.
Dodatkowo, laureatów w kategorii "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" wybierze publiczność w powszechnym głosowaniu internetowym, które odbędzie się w kwietniu 2010 roku. Uroczyste ogłoszenie zwycięzców nastąpi na Gali Finałowej Konkursu w maju 2010 roku.
W Konkursie mogą wziąć udział firmy i fundacje utworzone przez firmy, które angażują się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi.
Zgłoszenia do Konkursu można dokonać poprzez wypełnienie wniosku elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Konkursu www.dobroczyncaroku.pl, oraz poprzez nadesłanie zgłoszenia w formie papierowej, na adres Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowska 6/6, 00-590 Warszawa, z dopiskiem "Dobroczyńca Roku", do 31 stycznia 2010 roku.
Darczyńcą tegorocznej edycji konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma Ernst & Young.
Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal Gazety Wyborczej wyborcza.biz miesięcznik Forbes, telewizja TVN CNBC Biznes. Konkurs wspiera Stowarzyszenie Prasy Lokalnej.
Strategię działań media relations konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR.
Partnerami trzynastej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych "Lewiatan", Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.
Dodatkowych informacji udzielajÄ…: Magda Biejat Tel.: (022) 622 01 22 wew.16
Dagmara Kruczkowska Tel.: (022) 622 01 22 wew. 17
www.dobroczyncaroku.pl
konkurs@dobroczyncaroku.pl
Patronat medialny: portal organizacji pozarzÄ…dowych www.ngo.pl.
Źródło: www.ngo.pl
data opublikowania: 2009-11-26 13:37:49
data ostatniej aktualizacji: 2009-11-26 13:37:49
Strona odwiedzona 1242 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Sylwia Cieśla
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga