Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Ogłoszenia

Archiwum - zarządzanie kryzysowe

Trzynasta edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku"

Trzynasta edycja Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku"

Celem Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest promocja idei społecznego zaangażowania firm oraz najlepszych przykładów społecznych projektów realizowanych przez przedsiębiorstwa, samodzielnie i we współpracy z organizacjami pozarządowymi. W tym roku po raz trzynasty najbardziej aktywne społecznie firmy zostaną nagrodzone za szczególnie wyróżniające się działania z zakresu społecznego zaangażowania biznesu.

Społeczne zaangażowanie biznesu - świadoma potrzeba łączenia kompetencji z rynkiem społecznym.

CSR (ang. Corporate Social Responsability) zyskuje coraz większą popularność wśród polskich przedsiębiorców. Z roku na rok zwiększa się liczba firm prowadzących działania filantropijne, najczęściej we współpracy z organizacjami pozarządowymi. Jednocześnie rośnie zainteresowanie konsumentów społeczną działalnością firmy. Większość z nich uważa, że przedsiębiorstwa powinny angażować się w pomoc społeczną. Jak wynika z badań zrealizowanych w styczniu 2009 przez GfK Polonia dla BCC, w ramach projektu "CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa", finansowanego ze środków europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, "blisko 30% respondentów uznaje za wskazane, by działania filantropijne, uwzględniające potrzeby i opinię społeczności lokalnej, z którą sąsiaduje firma, były realizowane przez przedsiębiorstwa we współpracy z instytucjami społecznymi".

Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" jest doskonałą okazją dla organizacji pozarządowych, aby podziękować swoim biznesowym partnerom, a konsumentom pozwala zapoznać się z działalnością społeczną firm.

Zgłoszone do Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku" wnioski będą dotyczyć działalności społecznej planowanej i realizowanej przez firmy w czasie kryzysu. Tegoroczna edycja pozwoli przekonać się, w jaki sposób kryzys gospodarczy wpłynął na CSR: czy działalność społeczna uległa ograniczeniu w stosunku do 2008 roku, czy może pojawiły się w niej nowe trendy?

Do trzynastej edycji firmy mogą być zgłaszane w 3 kategoriach konkursowych:

  1. "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" - firmę zgłasza organizacja pozarządowa - fundacja lub stowarzyszenie.
  2. "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" - firmy samodzielnie zgłaszają swoją kandydaturę.
  3. "Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy" - do konkursu zgłoszone mogą być firmy realizujące działania pro bono na rzecz lokalnej społeczności. W tej kategorii kandydatury zgłaszają organizacje należące do sieci Lokalnych Organizacji Grantowych oraz ich bezpośredni beneficjenci, będący organizacjami pozarządowymi.

Wnioski przesłane do Konkursu będą oceniane przez ekspertów w dziedzinie społecznego zaangażowania biznesu, a następnie rozpatrywane przez Kapitułę, której członkami są w tym roku:

  • Henryka Bochniarz z PKPP Lewiatan,
  • Jerzy Karwelis z "Forbes",
  • Jerzy KoźmiÅ„ski z Polsko-AmerykaÅ„skiej Fundacji WolnoÅ›ci,
  • Roman MÅ‚odkowski z TVN CNBC Biznes, o Zbigniew Niemczycki z Polskiej Rady Biznesu oraz o Anna Potocka z Business Centre Club.

Dodatkowo, laureatów w kategorii "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" wybierze publiczność w powszechnym głosowaniu internetowym, które odbędzie się w kwietniu 2010 roku. Uroczyste ogłoszenie zwycięzców nastąpi na Gali Finałowej Konkursu w maju 2010 roku.

W Konkursie mogą wziąć udział firmy i fundacje utworzone przez firmy, które angażują się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi.

Zgłoszenia do Konkursu można dokonać poprzez wypełnienie wniosku elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej Konkursu www.dobroczyncaroku.pl, oraz poprzez nadesłanie zgłoszenia w formie papierowej, na adres Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowska 6/6, 00-590 Warszawa, z dopiskiem "Dobroczyńca Roku", do 31 stycznia 2010 roku.

Darczyńcą tegorocznej edycji konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.

Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma Ernst & Young.

Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal Gazety Wyborczej wyborcza.biz miesięcznik Forbes, telewizja TVN CNBC Biznes. Konkurs wspiera Stowarzyszenie Prasy Lokalnej.

Strategię działań media relations konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR.

Partnerami trzynastej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych "Lewiatan", Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.

Dodatkowych informacji udzielajÄ…: Magda Biejat Tel.: (022) 622 01 22 wew.16
Dagmara Kruczkowska Tel.: (022) 622 01 22 wew. 17
www.dobroczyncaroku.pl
konkurs@dobroczyncaroku.pl
Patronat medialny: portal organizacji pozarzÄ…dowych www.ngo.pl.

Źródło: www.ngo.pl

data opublikowania: 2009-11-26 13:37:49
data ostatniej aktualizacji: 2009-11-26 13:37:49

Strona odwiedzona 1181 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Sylwia CieÅ›la
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.