Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Starostwo Powiatowe

Zarządzenia Starosty Gryfińskiego

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018-30.04.2024

Zarządzenie Nr 67/2022
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2022-12-01

w sprawie zmiany zarządzenia nr 33/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2022 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wewnętrznego Wydziału Finansowo-Księgowego Starostwa Powiatowego w Gryfinie

Na podstawie § 15 Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie, stanowiącego załącznik do uchwały Nr 126/2015 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 01 października 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie, zmienionej uchwałą nr 292/2016 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 10.11.2016 r., uchwałą nr 336/2017 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 23.02.2017 r., uchwałą nr 610/2018 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 21.06.2018 r., uchwałą nr 197/2019 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 28 listopada 2019 r. oraz uchwałą nr 211/2019 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 31 grudnia 2019 r. zarządzam, co następuje:

§ 1. W regulaminie wewnętrznym Wydziału Finansowo-Księgowego Starostwa Powiatowego w Gryfinie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 33/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2022 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wewnętrznego Wydziału Finansowo-Księgowego Starostwa Powiatowego w Gryfinie:

  1. w rozdziale 2 - Zakresy czynności pracowników wydziału, w § 6 skreśla się ust. 2.
  2. w rozdziale 6 - Opis stanowisk, nowe brzmienie otrzymuje:
    1. pkt. 8.4. - główne obowiązki", ppkt 1 i 2:
      1. Prowadzenie rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i na bieżąco ewidencji księgowej rozrachunków z kontrahentami cywilnoprawnych należności powiatowych oraz spraw w zakresie nałożenia kosztów za likwidację pojazdu (koszty usuwania, przechowywania, oszacowania, sprzedaży lub zniszczenia) na właściciela tego pojazdu, a zwłaszcza:
        1. kontrola formalno-rachunkowa dokumentów określających (wymierzających) należności powiatowe, w tym zgodnie z umowami, przepisami o podatku VAT, decyzjami i uregulowaniami wewnętrznymi oraz dokonywanie przypisu należności na kontach księgowych;
        2. terminowe i prawidłowe wystawianie faktur, rachunków i not księgowych należności, prawidłowe umieszczenie danych adresowych odbiorcy (nazwy, adresu), terminu płatności i innych wymaganych danych;
        3. zachowanie chronologii według dat i numerów i innych wymaganych danych przy jednoczesnym ich dekretowaniu, (wykorzystanie zasad programu);
        4. właściwe oznaczanie pozycji księgowej oraz dekretacja (wskazanie do ujęcia w księgach rachunkowych) dowodów księgowych;
        5. księgowanie w komputerowym systemie finansowo-księgowym dowodów źródłowych należności według zasad programu, w tym nadawanie statusu "zadekretowany budżetowo" oraz wystawianie dowodów PK - Polecenie księgowania (dochodów pozostałych) dla udokumentowania operacji gospodarczych np. przeksięgowań wewnętrznych na kontach kontrahentów i storn;
        6. bezzwłoczne rozliczanie zaległych wpłat zgodnie z przepisami prawa (w tym z ustaleniami zawartymi w umowach cywilnoprawnych) oraz odnotowanie wyniku rozliczenia (obok kwoty rozliczanej) na wygenerowanym z systemu bankowości elektronicznej wyciągu bankowym (przed dokonaniem dekretacji wyciągu bankowego);
        7. wycena należności na dzień bilansowy (odpisy aktualizacyjne) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości w Starostwie Powiatowym;
        8. bieżąca analiza i weryfikacja przypisanych i wpłaconych należności powiatowych, wynikających z zakresu czynności, ewidencjonowanych na kontach, m.in. Zespołu 2 - Rozrachunki i rozliczenia i innych oraz na kontach pozabilansowych;
        9. wystawianie dyspozycji finansowych wydatków dotyczące kosztów ubocznych pobranych z przekazywanych wpływów z egzekucji (sądowej lub administracyjnej) oraz dokonywanie kontroli merytorycznej z tego tytułu;
        10. dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dyspozycji zwrotu środków kontrahentom z tytułu nadpłat należności.
      2. Prowadzenie całokształtu spraw windykacyjnych cywilnoprawnych należności powiatowych oraz spraw w zakresie zwrotu kosztów za likwidację pojazdu przez właściciela tego pojazdu z zachowaniem przepisów prawa i procedur wewnętrznych oraz przy współpracy z radcą prawnym, w szczególności:
        1. bieżące/kwartalne sporządzanie not odsetkowych;
        2. bieżącą weryfikację zaległości oraz niezwłoczne podejmowanie działań zmierzających do ich wyegzekwowania, terminowe wystawianie wezwań do zapłaty, prowadzenie ewidencji wysłanych wezwań do zapłaty i akt spraw do windykacji należności według kontrahentów;
        3. przygotowanie akt sprawy do procesowania i przekazanie ich w formie wykazu wydanych dokumentów (za potwierdzeniem) do kancelarii prawnej prowadzącej obsługę Starostwa oraz pozostawienie kopi tych akt na stanowisku pracy;
        4. wystąpienie po zakończeniu każdego półrocza do kancelarii prawnej prowadzącej obsługę Starostwa z wnioskiem o złożenie raportu z prowadzonych postepowań egzekucyjnych;
        5. terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz innej dokumentacji do postępowań egzekucyjnych, w tym prowadzenie ewidencji wysłanych upomnień i tytułów wykonawczych;
        6. udział w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do umorzenia/odraczania/rozłożenia na raty należności.
    2. pkt. 9.4. - główne obowiązki", ppkt 1 i 2:
      1. Prowadzenie rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i na bieżąco ewidencji księgowej rozrachunków z kontrahentami publicznoprawnych należności powiatowych z wyłączeniem decyzji o nałożeniu kosztów za likwidację (usuwanie, przechowywanie, oszacowanie, sprzedaż lub zniszczenie) pojazdu na właściciela tego pojazdu, a zwłaszcza:
        1. kontrola formalno - rachunkowa dokumentów określających (wymierzających) publicznoprawne należności powiatowe, w tym zgodnie z decyzjami i obowiązującymi przepisami dokonywanie przypisu należności na kontach księgowych;
        2. zachowanie chronologii według dat i numerów i innych wymaganych danych przy jednoczesnym ich dekretowaniu, (wykorzystanie zasad programu);
        3. właściwe oznaczanie pozycji księgowej oraz dekretacja (wskazanie do ujęcia w księgach rachunkowych) dowodów księgowych w tym nadanie statusu "zadekretowany budżetowo";
        4. wystawianie dowodów PK - Polecenie księgowania dla udokumentowania operacji gospodarczych np. przeksięgowań wewnętrznych na kontach kontrahentów i storn;
        5. bezzwłoczne rozliczanie zaległych wpłat zgodnie z Ordynacją podatkową oraz odnotowanie wyniku rozliczenia (obok kwoty rozliczanej) na wygenerowanym z systemu bankowości elektronicznej wyciągu bankowym (przed dokonaniem dekretacji wyciągu bankowego) oraz jeśli to wynika z przepisów informowanie strony o sposobie zarachowania wpłaty;
        6. wycena należności na dzień bilansowy (odpisy aktualizacyjne) zgodnie z przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości w Starostwie Powiatowym i przepisami prawa;
        7. sporządzanie zestawień danych dotyczących publicznoprawnych należności powiatowych do celów sprawozdawczości budżetowej w zakresie i w terminie umożliwiającym sporządzenie sprawozdania budżetowego zgodnie z przepisami oraz ustaleniami w tym zakresie;
        8. bieżąca analiza i weryfikacja przypisanych i wpłaconych publicznoprawnych należności powiatowych, wynikających z zakresu czynności, ewidencjonowanych na kontach, m.in. Zespołu 2 - Rozrachunki i rozliczenia i innych oraz na kontach pozabilansowych;
        9. wystawianie dyspozycji finansowych dotyczących kosztów ubocznych pobranych z przekazywanych wpływów z egzekucji administracyjnej (komorniczej) oraz dokonywanie kontroli merytorycznej z tego tytułu;
        10. kontrola formalno - rachunkowa dyspozycji zwrotu środków kontrahentom z tytułu nadpłat należności publicznoprawnych.
      2. Prowadzenie całokształtu spraw windykacyjnych publicznoprawnych należności powiatowych z wyłączeniem decyzji o nałożeniu kosztów za likwidację pojazdu na właściciela tego pojazdu, z zachowaniem przepisów prawa i procedur wewnętrznych, w szczególności:
        1. bieżące/kwartalne sporządzanie not odsetkowych;
        2. terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz innej dokumentacji do postępowań egzekucyjnych w administracji, w tym prowadzenie ewidencji wysłanych upomnień i tytułów wykonawczych;
        3. udział w przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do umorzenia/odraczania /rozłożenia na raty należności.
    3. pkt 11.10. - zastępstwa:
      • Osoba na stanowisku zastÄ™puje:
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw obsÅ‚ugi finansowo-ksiÄ™gowej Dochodów Skarbu PaÅ„stwa (DSP).
      • Osoba na stanowisku zastÄ™powana jest przez:
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw planowania budżetowego (w zakresie sporzÄ…dzania harmonogramu realizacji wydatków budżetu)
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw ewidencji rzeczowych skÅ‚adników majÄ…tkowych ( w zakresie MPKZP),
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw pÅ‚ac i rozliczeÅ„ z pracownikami i pracownika na stanowisku pracy do spraw obsÅ‚ugi finansowo-ksiÄ™gowej Dochodów Skarbu PaÅ„stwa (DSP) (w pozostaÅ‚ym zakresie).
    4. pkt 11.12 - wyposażenie stanowiska pracy:
      • SprzÄ™t informatyczny - stanowisko komputerowe.
      • Oprogramowanie - Microsoft Windows, Excel, LEX, FoKa_jednostka, FoKa_kasa, FoKa_organ, FoKa_skarb, Wydra_skarb, bankowość elektroniczna.
      • Åšrodki Å‚Ä…cznoÅ›ci - telefon stacjonarny, Internet i poczta elektroniczna na zasadach ogólnych obowiÄ…zujÄ…cych w UrzÄ™dzie.
      • Inne urzÄ…dzenia - maszyna do liczenia.
      • Åšrodki transportu - do dyspozycji samochód sÅ‚użbowy na zasadach obowiÄ…zujÄ…cych w UrzÄ™dzie.
    5. pkt 13.10. - zastępstwa:
      • Osoba na stanowisku zastÄ™puje:
        • pracownika na stanowisku do spraw pÅ‚ac i rozliczeÅ„ z pracownikami (z wyÅ‚Ä…czeniem pÅ‚ac),
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw rozliczeÅ„ finansowych i MiÄ™dzyzakÅ‚adowej, Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (MPKZP) (z wyÅ‚Ä…czeniem MPKZP i sporzÄ…dzania harmonogramu realizacji wydatków budżetu).
      • Osoba na stanowisku zastÄ™powana jest przez:
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw pÅ‚ac i rozliczeÅ„ z pracownikami,
        • pracownika na stanowisku pracy do spraw rozliczeÅ„ finansowych i MiÄ™dzyzakÅ‚adowej, Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (MPKZP).
    6. pkt 13.12 - wyposażenie stanowiska pracy:
      • SprzÄ™t informatyczny - stanowisko komputerowe.
      • Oprogramowanie - Microsoft Windows, Excel, FoKa_skarb, Wydra_skarb, FoKa_jednostka, SHRIMP, bankowość elektroniczna.
      • Åšrodki Å‚Ä…cznoÅ›ci - telefon stacjonarny, Internet i poczta elektroniczna na zasadach ogólnych obowiÄ…zujÄ…cych w UrzÄ™dzie.
      • Inne urzÄ…dzenia - maszyna do liczenia.
      • Åšrodki transportu - do dyspozycji samochód sÅ‚użbowy na zasadach obowiÄ…zujÄ…cych w UrzÄ™dzie.
  3. w rozdziale 6 - Opis stanowisk w pkt 13.4. - główne obowiązki dodaje się ppkt 20 o następującym brzmieniu:
    20. Obowiązki - jako osobie zastępującej pracownika na stanowisku pracy do spraw rozliczeń finansowych i MPKZP, związane z dokonaniem identyfikacji kontrahenta/podatnika pod względem podatkowym, zgodnie z wymogami ustawy o podatku od towarów i usług w dniu przelewu zobowiązania (weryfikacja kontrahenta z Białą Listą podatników VAT) oraz udokumentowanie dokonania tej czynności.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski

data opublikowania: 2023-01-02 14:16:13
data ostatniej aktualizacji: 2023-01-02 14:16:13

Strona odwiedzona 233 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Sylwia Skrzyniarz
Informacja wprowadzona przez: Marcin Konopnicki

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.