Interpelacja nr 1/II/2006
Radny Adam Nycz
powiedział, że nie zgadza się z opinią Pana Starosty odnośnie inwestycji prowadzonych przez powiat. Dodał, że fakty, które przedstawił Starosta są oczywiste natomiast należy dodać, że jeżeli chodzi o inwestycje w Chojnie to jeszcze długo nikt nie będzie mówił o "przecinaniu wstęg", ponieważ jest to inwestycja długoterminowa - trzyetapowa. Na tę budowę zgłosił się tylko jeden oferent, który popełnił szereg błędów i to on wówczas jako Członek Zarządu był przeciwny temu, aby taką umowę podpisać, bo każdy, kto podpisuje umowę, w której są błędy w zamówieniu publicznym zdaje sobie sprawę, że prędzej czy później zostanie pociągnięty do odpowiedzialności. Oferent miał pretensje do tego, że ta umowa nie została podpisana, ale oczywiście do tego służy instytucja odwoławcza a zatem oferent mając uwagi, co do procedury przetargu powinien był oprotestować tę decyzję. Radny Adam Nycz powiedział, że z dużym zaskoczeniem przyjął informację Pana Starosty, że Zarząd chce się wycofać z inwestycji na ul. Łużyckiej, ponieważ cała inwestycja była przemyślana w ten sposób, że miała ona przynieść określone oszczędności. Internat był opustoszały i poprzedni Zarząd jak i Rada Powiatu nie zrobiła nic bez wiedzy Pani Dyrektor. Poprzedni Zarząd chciał uniknąć kosztów utrzymania internatu (ogrzewania powierzchni opustoszałych) jak również poprawić warunki pracy Wydziału Komunikacji, który funkcjonuje obecnie w zagrzybionych pomieszczeniach. Zdaniem radnego jest to uciążliwe zarówno dla pracowników jak i petentów tego Wydziału. Radny zaapelował do Rady, aby dokładnie przyjrzała się inwestycji na ul. Łużyckiej. Dodał, że ta inwestycja jest inwestycją zdrową i będzie służyła petentom jak również szkole. Dzisiaj szkoła płaci za ciepło całego internatu duże pieniądze. Można w tym węźle cieplnym, który się tam znajduje zrobić trzy podwęzły - jeden dla starostwa i jednostek, które zostałyby tam przeniesione, drugi dla osób fizycznych (nauczycieli tam mieszkających) i trzeci dla szkoły.
data opublikowania: 2007-01-04 14:35:51
data ostatniej aktualizacji: 2007-01-04 14:35:51
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Małyszko
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga
Interpelacja nr 2/II/2006
Radny Rafał Mucha
powiedział, że chciałby złożyć ustnie interpelację do Zarządu Powiatu w dniu dzisiejszym a do końca tygodnia postara się dostarczyć listę argumentów na piśmie w tej sprawie. Rafał Mucha powiedział, że dotarły do niego informacje o tym, że Ministerstwo Finansów planuje reorganizować sieć urzędów skarbowych a jednym z zamiarów Izby Skarbowej w Szczecinie jest likwidacja Urzędu Skarbowego w Gryfinie. Radny dodał, że nie bardzo sobie wyobraża jak ma funkcjonować Powiat Gryfiński (ponad 80.000 mieszkańców) pozbawiony Urzędu Skarbowego z koniecznością dojazdu podatników do Szczecina. W związku z powyższym radny poprosił Zarząd Powiatu, aby tą sprawą się zajął. Dodał, że poprosił również Pawła Muchę radnego Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego, aby taką interpelację złożył na sesji Sejmiku i tak też się stało.
Odpowiedź na interpelację Nr 2/II/2006 udzielona na III Sesji Rady Powiatu w Gryfinie w dniu 29.XII.2006 r.
Starosta Gryfiński W. Konarski odpowiedział, że ze względu na krótki czas pomiędzy sesjami, Zarząd Powiatu nie wystąpił jeszcze z zapytaniem, czy są zamysły zlikwidowania Urzędu Skarbowego w Gryfinie. Natomiast we wczorajszej rozmowie Poseł Prawa
i Sprawiedliwości nie potwierdził takiej informacji. Zarząd Powiatu na początku stycznia wystąpi z oficjalnym pismem do Ministra Finansów.
Odpowiedź na interpelację Nr 2/II/2006, która została udzielona na V sesji Rady Powiatu w Gryfinie w dniu 1 marca 2007 r.
Przewodniczący Rady Powiatu w Gryfinie Roman Michalski
odczytał list z Ministerstwa Finansów, w którym Dyrektor Departamentu Administracji Podatkowej Jerzy Grygierzec informuje, że w chwili obecnej nie są prowadzone żadne działania zmierzające do likwidacji Urzędu Skarbowego w Gryfinie. Ministerstwo Finansów prowadzi badania w zakresie racjonalizacji obciążenia pracą w jednostkach organizacyjnych administracji podatkowej. Dopiero wyniki tych prac pozwolą ocenić m.in. jakie są potrzeby zmian w postaci tworzenia bądź likwidacji jednostek terenowych, zmierzających do poprawy jakości obsługi podatników przez administrację podatkową.
data opublikowania: 2007-01-04 14:35:51
data ostatniej aktualizacji: 2007-04-27 10:53:43
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Małyszko
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki