Jakie przesłanki stały za zmianą firmy komputerowej obsługującej Starostwo, czy było to robione ze względów oszczędnościowych?
Starosta Gryfiński - Ewa De La Torre
Obsługa informatyczna Starostwa w ubiegłym roku była prowadzona przez firmę "MBM 2" p. Bogdana Jacka Wardy. Z tego powodu, że Starostwo łączyła umowa cywilnoprawna z tą firmą, m.in. p. Warda złożył rezygnację z mandatu radnego. Firma "MBM 2" po rezygnacji p. radnego z mandatu nadal prowadziła obsługę informatyczną naszego urzędu. Jednak ponieważ realizujemy program PRI i za chwilę będziemy musieli wdrożyć system związany z oprogramowaniem i komputerami, które dostaniemy za darmo i dążymy do tego, aby stworzyć sieć, co wymaga stałej obsługi i nadzoru, stwierdziliśmy, że bardziej ekonomiczne będzie zatrudnienie pracownika związanego z nami umową o pracę. Związane jest to także z tym, że pracownik ten musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa, a zatem dostęp do informacji, które m.in. archiwizuje, tworząc kopie zapasowe. Został zatrudniony informatyk jako pracownik etatowy, który był dotychczas pracownikiem firmy "MBM 2". Jest to informatyk odpowiadający za nadzór nad urządzeniami informatycznymi, za ich konserwację, ale także za naprawy, które poprzednio były zlecane dodatkowo oprócz umowy, która polegała tylko na stałym czuwaniu nad systemem. Efekt ekonomiczny jest porównywalny do tego, jaki nas łączył z firmą "MBM 2", jednak tamta umowa nie zawierała m.in. kwestii dotyczących naprawy i konserwacji całego sprzętu, była to tylko bieżąca eksploatacja.