Akty prawa miejscowego
Uchwały
III Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
12.11.2006 - 12.11.2010
XXI sesja Rady Powiatu
Uchwała Rady Powiatu
nr XXI/229/2008 z dnia 2008-09-18
w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/52/2007 Rady Powiatu w Gryfinie
z dnia 25 stycznia 2007 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie
Na podstawie art.35 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 200, poz.1688 i Nr 214, poz.1806 oraz z 2003 r. Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 oraz z 2007 r. Nr 173, poz. 1218) Rada Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:
§ 1.
Do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie stanowiącego załącznik do Uchwały Nr IV/52/2007 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 25 stycznia 2007 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie, zmienionego uchwałą Nr IX/118/2007 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 28 czerwca 2007 r. oraz uchwałą Nr XIII/152/2007 Rady Powiatu w Gryfinie z dnia 29 listopada 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
- w § 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie: "7) Skarbniku - rozumie się przez to Skarbnika Powiatu Gryfińskiego i Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w Gryfinie;";
- w § 20 ust. 4 pkt 2 skreśla się litery b, c, f, g, j;
- w § 20 ust. 4 pkt 2 litera e otrzymuje brzmienie: "e) Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo - Wychowawczej w Chojnie;";
- w § 52:
- w pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie: "a) opracowanie materiałów w sprawie sporządzenia i realizacji oraz sporządzanie raportu z powiatowego programu ochrony środowiska,",
- w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie: "b) przygotowanie materiałów i projektów uchwał Rady w sprawie wyznaczenia obszarów cichych w aglomeracji lub obszarów cichych poza aglomeracją,";
- w pkt 1 skreśla się lit. g,
- w pkt 1 lit. h otrzymuje brzmienie: "h) opiniowanie projektu rozporządzenia w sprawie programu ochrony powietrza mających na celu osiągnięcie dopuszczalnych poziomów substancji w powietrzu,";
- w pkt 1 lit. k otrzymuje brzmienie: "k) przyjmowanie wyników pomiarów wielkości emisji z instalacji,";
- w pkt 1 lit. q otrzymuje brzmienie: "q) ustalanie w drodze decyzji wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia,";
- w pkt 1 lit. u i v otrzymują brzmienie: "u) wydawanie pozwoleń na:
- wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
- wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
- wytwarzanie odpadów oraz pozwoleń zintegrowanych,
v) wydawanie decyzji o dopuszczalnych poziomie hałasu dla zakładów, których działalność powoduje przekroczenie dopuszczalnych poziomów hałasu,";
- w pkt 1 dodaje się lit. zf i zg w brzmieniu: "zf) cofanie lub ograniczanie pozwoleń bez odszkodowania, jeżeli eksploatacja instalacji prowadzona jest z naruszeniem warunków pozwolenia i innych przepisów ustaw,
zg) współpraca z organami samorządu terytorialnego oraz innymi organami i organizacjami w sprawach związanych z ochroną środowiska."
- w pkt 3 lit. a otrzymuje brzmienie: "a) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem, opiniowaniem oraz składaniem sprawozdania z planu gospodarki odpadami,";
- w pkt 3 lit. e otrzymuje brzmienie: "e) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,";
- w pkt 3 dodaje się lit. j w brzmieniu: "j) wydawanie decyzji ustanawiających zabezpieczenie roszczeń z tytułu wystąpienia negatywnych skutków w środowisku,";
- w pkt 4 dodaje się lit. f w brzmieniu: "f) wystawianie legitymacji strażnika społecznej straży rybackiej,";
- pkt 5 otrzymuje brzmienie: "5) w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji: a) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności związanej ze zbieraniem pojazdów;";
- w pkt 7 skreśla się lit. j;
- w pkt 7 dodaje się lit. k, l, m, n w brzmieniu: "k) wydawanie decyzji określającej zadania z zakresu gospodarki leśnej dla właścicieli lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiących własności Skarbu Państwa,
l) zlecanie opracowania uproszczonego planu urządzania lasu dla lasów należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych oraz inwentaryzacji stanu lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha,
m) rozpatrywanie zastrzeżeń dotyczących projektu uproszczonego planu urządzania lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
n) nadzorowanie wykonywania zadań określonych w uproszczonych planach urządzania lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa oraz wydawanie decyzji zobowiązującej do wykonania obowiązków i zadań zgodnie z planem,";
- w pkt 12 wyrażenie "w zakresie prawa geologicznego i górniczego" zastępuje się wyrażeniem "w zakresie prawa geologicznego i górniczego - Geolog Powiatowy";
- w pkt 12 lit. f i g otrzymują brzmienie: "f) przygotowanie zawiadomień o przyjęciu dokumentacji geologicznych bez zastrzeżeń oraz przygotowanie decyzji zobowiązujących do uzupełnienia lub poprawienia dokumentacji geologicznych,
g) podejmowanie decyzji niezbędnych do przestrzegania i stosowania ustawy - Prawo geologiczne i górnicze, w zakresie obowiązków wykonywanych jako organ administracji geologicznej,";
- w pkt 12 lit. i otrzymuje brzmienie: "i) stwierdzanie wygaśnięcia koncesji oraz ustalanie zakresu i sposobu wykonania obowiązków dotyczących ochrony środowiska przy cofnięciu albo wygaśnięciu koncesji,";
- w pkt 12 lit. j otrzymuje brzmienie: "j) wydawanie decyzji określających opłaty eksploatacyjne,";
- w pkt 12 dodaje się lit. m i n w brzmieniu: "m) prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występuje zjawisko tych ruchów oraz rejestru zawierającego informacje o tych terenach,
n) opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska i innych ustaw.";
- w § 54 pkt 1 otrzymuje brzmienie: "1) w zakresie zamówień publicznych:
- przyjmowanie od komórek Starostwa corocznych arkuszy planistycznych oraz przedstawianie Zarządowi Powiatu rocznego planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- przyjmowanie do realizacji, od komórek organizacyjnych Starostwa, wniosków o rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, opracowywanie, przy współpracy z wnioskodawcami, materiałów niezbędnych do sporządzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
- przeprowadzenie postępowania zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych oraz wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie rejestru zamówień realizowanych przez wydział,
- przechowywanie przez okres 4 lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokumentacji dotyczącej postępowania,
- współpraca z komisjami przetargowymi we wszystkich fazach udzielania zamówienia publicznego,
- parafowanie, na wniosek jednostki organizacyjnej Powiatu Gryfińskiego, prawidłowości sporządzenia SIWZ,
- współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych,
- gromadzenie i udostępnianie literatury z zakresu zamówień publicznych,
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Gryfinie,
- dokonywanie na wniosek Starosty okresowych kontroli prawidłowości realizacji przepisów ustawy przez komórki samodzielnie realizujące zamówienia publiczne oraz jednostki organizacyjne Powiatu Gryfińskiego."
- w § 55 pkt 5 otrzymuje brzmienie: "5. w zakresie zarządzania ruchem na drogach powiatowych i gminnych:
- uzgadnianie z Wydziałem Zarządzania Drogami projektów stałej i czasowej organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych i powiatowych;
- wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych;
- wydawanie i opiniowanie zezwoleń na wykorzystanie drogi w sposób szczególny."
- w § 56:
- pkt 14 otrzymuje brzmienie: "14) przeprowadzanie co najmniej raz na 6 miesięcy kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na podległych drogach gminnych i powiatowych.";
- skreśla się pkt 15;
- w § 57:
- w pkt 1 wykreśla się lit. za;
- pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2) w zakresie gospodarowania gruntami oraz ochrony prawa własności:
- ustalanie linii brzegowych dla cieków naturalnych, jezior oraz innych naturalnych zbiorników wodnych,
- zmiana lasu na użytek rolny w przypadku szczególnie uzasadnionych potrzeb właścicieli lasów,
- przekwalifikowywanie z urzędu gruntów rolnych na grunty leśne, jeżeli zalesiania gruntu dokonana na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej
- prowadzenie spraw związanych z wymianą i scalaniem gruntów,
- przygotowywanie i przekazywanie wojewodzie, marszałkowi województwa, wójtom i burmistrzom wykazu nieruchomości, które na mocy odrębnych przepisów przeszły na własność Skarbu Państwa i stanowią jego własność albo własność jednostek samorządu terytorialnego, a także nie stanowiących własności Skarbu Państwa albo własności jednostek samorządu terytorialnego i nie pozostających w posiadaniu ich właścicieli nieruchomości zabudowanych;
- prowadzenie działań zmierzających do:
- poinformowania mieszkańców powiatu o potrzebie sprawdzenia zgodności ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym,
- udzielenia pomocy mieszkańcom w zakresie informacji o rodzaju i sposobie działań niezbędnych do uzyskania tytułu prawnego do zajmowanych przez nich nieruchomości i ujawnienia ich praw w księgach wieczystych.";
- w § 58:
- w pkt 1 dodaje się lit. r w brzmieniu: "r) występowanie do właściwych sądów rejonowych z wnioskami o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa albo powiatu, wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu tego prawa.";
- w pkt 4 skreśla się lit. a;
- dodaje się pkt 7 w brzmieniu: "7) w zakresie prawa wodnego i gospodarki leśnej:
- wydawanie decyzji stwierdzających przejście do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa nieruchomości pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi,
- wydawanie decyzji stwierdzających przejście nieruchomości pokrytych wodami powierzchniowymi płynącymi w trwały zarząd jednostek gospodarujących wodami,
- ustanawianie trwałego zarządu na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nieruchomości przeznaczonych na drogi krajowe, stanowiące własność Skarbu Państwa, zarządzane przez Lasy Państwowe."
- w § 62:
- w pkt 1 lit. d i e otrzymują brzmienie: "d) prowadzenie rejestru interpelacji i wniosków radnych oraz ewidencji odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych, e) prowadzenie w imieniu starosty rejestru uchwał Rady,"
- w pkt 1 lit. k otrzymuje brzmienie: "k) przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych i przekazywanie ich Przewodniczącemu Rady;";
- w pkt 2 lit. d otrzymuje brzmienie: "d) prowadzenie rejestru wniosków i opinii komisji;";
- w pkt 3 lit. c otrzymuje brzmienie: "c) prowadzenie w imieniu starosty rejestru uchwał Zarządu."
- w § 93 ust. 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu: "3) zawiadomienia - na podstawie delegacji zawartych w aktach prawnych.";
- schemat struktury organizacyjnej Starostwa określony w załączniku Nr 1 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały;
- w załączniku Nr 2 w części wykazu pod nazwą "Pomoc społeczna" skreśla się pkt 3 i 5;
- w załączniku Nr 2 w części wykazu pod nazwą "Inne" pkt 1 otrzymuje brzmienie: "1. Powiatowy Urząd Pracy w Gryfinie, w tym filia w Chojnie." oraz skreśla się pkt 2.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PrzewodniczÄ…cy Rady
Roman Michalski
UZASADNIENIE
W związku z potrzebą dostosowania obowiązującego Regulaminu do zmieniających się przepisów oraz pojawieniem się nowych regulacji prawnych zachodzi potrzeba wprowadzenia zmian do zakresów działania poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa, a w szczególności Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego, Wydziału Remontów, Inwestycji i Zamówień Publicznych.
Załączniki do uchwały:
data opublikowania: 2008-09-23 15:41:27
data ostatniej aktualizacji: 2008-09-23 15:41:27
Strona odwiedzona 1375 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Agnieszka Małyszko
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki