Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Ogłoszenia

Archiwum

Informacja dotycząca wejścia w życie z dniem 18 lipca 2014 r. ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych

Informacja dotycząca wejścia w życie z dniem 18 lipca 2014 r. ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych

W dniu 18 lipca 2014 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r., poz. 498), która zniesie obowiązek uzyskiwania pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki publicznej, wprowadzony ustawą z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 732).

Zgodnie z zapisami zawartymi w nowej ustawie o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, zbiórka publiczna może zostać przeprowadzona po jej zgłoszeniu przez organizatora zbiórki i zamieszczeniu informacji o zgłoszeniu przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej na ogólnopolskim elektronicznym portalu zbiórek publicznych: www.zbiorki.gov.pl, który uruchomiony zostanie w dniu wejścia w życie tej ustawy. Zgłoszenie zbiórki publicznej będzie dokonywane przy użyciu formularza elektronicznego. Ustawa dopuszcza również możliwość zgłoszenia zbiórki publicznej w postaci papierowej. Zgłoszenie zbiórki publicznej dokonywane w postaci elektronicznej wymaga opatrzenia, przez osobę uprawnioną do reprezentowania organizatora zbiórki, bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Lista punktów, w których można uzyskać potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP, dostępna jest na stronie internetowej: www.epuap.gov.pl, w zakładce Profil zaufany.

Do postępowań w sprawie wydania pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej wszczętych przed dniem wejścia w życie ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych stosuje się przepisy dotychczas obowiązującej ustawy z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych. Natomiast pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej wydane przed dniem 18 lipca 2014 r. zachowują ważność przez okres, na jaki zostały udzielone, niezbędny do realizacji celu zbiórki i przedstawienia jej wyników.

Więcej informacji na temat nowych zasad prowadzenia zbiórek publicznych można znaleźć na stronie internetowej: www.mac.gov.pl/zbiorki oraz na Portalu organizacji pozarządowych: www.ngo.pl.

data opublikowania: 2014-07-10 11:11:10
data ostatniej aktualizacji: 2014-07-10 11:11:10

Strona odwiedzona 1275 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Ewelina Zdziarska
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.