Starostwo Powiatowe
Zarządzenia Starosty Gryfińskiego
III Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
12.11.2006-12.11.2010
Zarządzenie Nr 114/2008
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2008-12-12
w sprawie inwentaryzacji rocznej
Stosownie do postanowień Uchwały Nr 21/II/03 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 19 marca 2003 r. w sprawie Instrukcji inwentaryzacyjnej w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfińskiego oraz ustawy o rachunkowości zarządzam okresową (roczną) inwentaryzację składników majątku i ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2008 r.
§ 1.
Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuję osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Do zespołów spisowych powołuję osoby wymienione w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
- Na kontrolera spisowego powołuję Edytę Szturo Głównego Specjalista ds. kontroli - wszystkie pola spisowe.
- Zmiana kontrolowanych pól spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
§ 4.
W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanych na podstawie obmiaru lub szacunku powołuję zespół w składzie:
- Krzemiński Andrzej - Zastępca Naczelnika Wydziału Remontów, Inwestycji i Zamówień Publicznych,
- Wieczorek Lucyna - Zastępca Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa,
- Skrycki Zdzisław - Specjalista.
§ 5.
Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku powołuję zespół w składzie:
- Przewodniczący - Turek Agnieszka, Naczelnik Wydziału Organizacji i Informacji,
- Członek - Szamburska Marta, Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa,
- Członek - Sztanga Wojciech, Starszy informatyk.
§ 6.
Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 7.
Za teren strzeżony uważa się wszystkie obiekty budowlane do których nie mają dostępu osoby trzecie w czasie kiedy obiekt ten jest nieczynny jak również teren ogrodzony oraz magazyny i składowiska niedostępne dla osób nieupoważnionych a obrót znajdującymi się tam składnikami dokonywany jest na podstawie udokumentowanych pomiarów przychodów i rozchodów.
§ 8.
- Z inicjatywą uzgodnienia rozrachunków występuje wierzyciel, a obowiązek potwierdzenia z kontrahentami stanu należności nie dotyczy sald zerowych.
- Uzgodnienie sald należności może odbywać się w następujących formach:
- pisemnej na drukach ogólnie dostępnych z wykorzystaniem następującej procedury:
- stosowane są druki w trzech egzemplarzach, przy czym dwa z nich (A i B) wysyłane są do dłużnika (kontrahenta), a ostatni zostaje w aktach księgowości,
- jeden z egzemplarzy powinien wrócić do Starostwa Powiatowego z potwierdzeniem salda lub wyjaśnieniem jego niezgodności,
- poprzez potwierdzenie na wydruku komputerowym zawierającym wykaz dowodów źródłowych składających się na saldo z potwierdzeniem salda lub wyjaśnieniem jego niezgodności,
- poprzez potwierdzenie faksem lub pocztÄ… elektronicznÄ…,
- poprzez potwierdzenie telefoniczne, z tym że w takim przypadku należy sporządzić z przeprowadzonej rozmowy krótką notatkę zawierająca co najmniej:
- numer konta analitycznego,
- kwotę salda należności z wyszczególnieniem pozycji składających się na to saldo,
- imię i nazwisko osoby upoważnionej (u wierzyciela) do potwierdzania sald,
- podpis osoby potwierdzającej (upoważnionej do potwierdzenia sald) z pieczątką imienną oraz z pieczątką jednostki.
§ 9.
Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych, o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 10.
Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiÄ…zuje siÄ™ do odpowiedniego uporzÄ…dkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentów,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, LN itp.) do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
§ 11.
Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
§ 12.
Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§ 13.
Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez Starostę powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 14.
Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
§ 15.
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 16.
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
§ 17.
Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 18.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Starosta Gryfiński
Wojciech Konarski
Załączniki do zarządzenia:
data opublikowania: 2008-12-15 15:26:33
data ostatniej aktualizacji: 2008-12-15 15:26:33
Strona odwiedzona 1954 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Janina Niwa
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki