Akty prawa miejscowego
Uchwały
IV Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
21.11.2010 - 21.11.2014
XXXV sesja Rady Powiatu
Uchwała Rady Powiatu
nr XXXV/266/2014 z dnia 2014-05-29
w sprawie zasad postępowania w sprawach udzielania dotacji w zakresie ratownictwa wodnego
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 15 i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 595; zm. z 2013 r. poz. 645; z 2014 r. poz.379) oraz art. 22 ust. 7 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240) Rada Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się zasady postępowania przy udzielaniu przez Powiat Gryfiński dotacji podmiotom uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego na zadania z zakresu ratownictwa wodnego na terenie powiatu gryfińskiego.
§ 2. Za podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa wodnego rozumie się Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz inne podmioty, jeżeli uzyskały zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
§ 3.
- Dotacje, o których mowa w ust. 1, są udzielane na następujące zadania publiczne z zakresu ratownictwa wodnego:
- utrzymanie gotowości ratowniczej;
- prowadzenie działań ratowniczych;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń ratowników wodnych oraz psów ratowniczych i ich przewodników;
- utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego;
- prowadzenie dokumentacji wypadków.
- Dotacje, o których mowa w ust. 1, są udzielane z pominięciem otwartego konkursu ofert.
§ 4. Podmiot uprawniony do wykonywania ratownictwa wodnego ubiegający się o pozyskanie dotacji winien złożyć pisemny wniosek, w którym określi:
- szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
- termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
§ 5.
- W sprawie przyznania dotacji celowej dla podmiotu uprawnionego do wykonywania ratownictwa wodnego rozstrzyga Zarząd Powiatu w Gryfinie w formie uchwały.
- Przy rozpatrywaniu wniosków Zarząd Powiatu:
- ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez podmiot uprawniony do wykonywania ratownictwa wodnego;
- ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- ocenia proponowaną jakość wykonania zadania;
- ocenia, czy zadanie spełnia wymogi, o których mowa w § 3 ust.1 uchwały;
- uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych przez podmiot ubiegający się o udzielenie dotacji w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Przyznanie dotacji na realizację zadania następuje na podstawie pisemnej umowy.
§ 6. Powiat Gryfiński kontroluje i ocenia realizację zadania w szczególności:
- stan realizacji zadania;
- efektywność, rzetelność i jakość wykonania zadania;
- prawidłowość wykorzystania otrzymanej dotacji.
§ 7. Z wykonania zadania należy sporządzić sprawozdanie w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PrzewodniczÄ…cy Rady
Gabriela Kotowicz
UZASADNIENIE
Z dniem 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, która w rozdziale 4 określa organizowanie i finansowanie działań ratowniczych. Przepis art. 22 ust. 7 w/w ustawy zawiera delegację dla organu jednostki samorządu terytorialnego do ogłoszenia zasad postępowania w sprawach udzielenia dotacji na realizację zadań ratownictwa wodnego w przypadku odstąpienia od otwartego konkursu ofert.
Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego
Waldemar Derkacz
data opublikowania: 2014-06-03 09:05:04
data ostatniej aktualizacji: 2014-06-03 09:05:04
Strona odwiedzona 1247 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Dominika Konopnicka
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga