Praca Rady i Zarządu
Interpelacje i zapytania wraz z odpowiedziami
II Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
27.10.2002-27.10.2006
XVI sesja Rady Powiatu
2004-06-30, godz.14:00
Interpelacja 33/XVI/2004
Radny - Bolesław Paulski
ProsiÅ‚bym o informacje dotyczÄ…cÄ… zapisu z posiedzenia ZarzÄ…du w dniu 11 czerwca, gdyż ujÄ™to tu , że Å›rodki na WydziaÅ‚ Komunikacji i Transportu OddziaÅ‚ Zamiejscowy w Chojnie bÄ™dÄ… przeznaczone z rezerwy budżetowej. W dalszych informacjach nie znalazÅ‚em nic wiÄ™cej na ten temat, czy w zwiÄ…zku z tym takie Å›rodki siÄ™ znalazÅ‚y? Jest tutaj zapis o zwiÄ™kszonych zadaniach OddziaÅ‚u Zamiejscowego w Chojnie. Rozumiem, że jest tu pewne przejÄ™zyczenie, bo nie sadzÄ™, żeby ZarzÄ…d rozważaÅ‚ konieczność istnienia OddziaÅ‚u Zamiejscowego WydziaÅ‚u Komunikacji i Transportu w Chojnie, że powstaÅ‚ w ogóle taki pomysÅ‚. Czy mam to rozumieć jako „przesÅ‚owienie”? Czy jeżeli ZarzÄ…d widzi, że sÄ… tam zwiÄ™kszone zadania, to czy ten ZarzÄ…d powinien widzieć tam zatrudnienie stażysty, który siÄ™ tam tylko uczy? Być może na zatrudnienie tej dodatkowej osoby po 1 stycznia 2005 r. może być już za późno, gdyż nie bÄ™dziemy wówczas sprowadzać tyle samochodów co obecnie. Czy rzeczywiÅ›cie trzeba czekać z tym aż do koÅ„ca roku?
Etatowy Członek Zarządu - Adam Nycz
Nie zgadzam się z się z kolegą Paulskim, że społeczne kolejki byłyby lepsze w Wydziale Komunikacji. Dzisiaj co najmniej 2 powiaty wzięły z nas wzór i jest to zdecydowanie lepsze, kiedy ktoś przychodzi składa dokumenty i od razu wie, że coś mu brakuje i przychodzi w określonym terminie po dokumenty do odbioru. Trudno mi się zgodzić również z opinią, że stażyści parzą tylko kawę, bo w wydziale komunikacji ciężko pracują w archiwach, poszukując dokumentów potrzebnych na określony czas. Ponadto zapis w protokole,: "za bezwzględnie konieczne uznaje się istnieje Oddziału Zamiejscowego Wydziału Komunikacji w Chojnie", nie jest to chochlik, ale determinacja z jaką Zarząd chce utrzymać te Filię w Chojnie.
data opublikowania: 2004-12-16 13:51:02
data ostatniej aktualizacji: 2004-12-16 13:51:02
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki
Interpelacja 34/XVI/2004
Radny - Maciej Racinowski
Czy od poniedziaÅ‚ku doszÅ‚y jakieÅ› nowe wiadomoÅ›ci w kwestii firmy "Strabag", która zajmuje siÄ™ inwestycjÄ… „Przebudowa drogi powiatowej Dobropole GryfiÅ„skie – KoÅ‚owo”? Czy wÅ‚Ä…czenie do tej inwestycji podwykonawcy nie spowoduje opóźnieÅ„, bo pojawia siÄ™ nowy kontrahent? Czy w zwiÄ…zku pojawieniem siÄ™ podwykonawcy termin z koniec lipca b.r. bÄ™dzie dotrzymany? Czy w razie reklamacji czy niedotrzymania terminu odpowiedzialność ponosić bÄ™dzie główny wykonawca, czy podwykonawca?
Etatowy Członek Zarządu - Adam Nycz
Dzisiaj sytuacja wyglÄ…da tak, że do podpisaliÅ›my do koÅ„ca porozumienie z Sapardem. OgÅ‚osiliÅ›my przetarg, który wygraÅ‚ koncern „Strabag” i zaproponowaÅ‚ zgodnie z procedurami podwykonawcÄ™ firmÄ™ „Remdróg”. Na ZarzÄ…dzie postanowiliÅ›my, majÄ…c już rożne doÅ›wiadczenia zażądać od wykonawcy głównego referencji i opinii na temat tej firmy. Po ich uzyskaniu wyraziliÅ›my zgodÄ™ na tego podwykonawcÄ™. Nasza odpowiedzialność odnoÅ›nie podwykonawcy jest taka, że gdyby np. „Strabag” upadÅ‚ i nie zapÅ‚aciÅ‚ tej firmie, to my jesteÅ›my w tym momencie solidarni do zapÅ‚acenia podwykonawcy. Ale za jakość pracy i jej terminowość odpowiada "Strabag". Nie opóźnia to z naszej strony dziaÅ‚aÅ„, ani nie powoduje jakichkolwiek rozliczeÅ„ jakoÅ›ciowych i terminowych z podwykonawcÄ….
data opublikowania: 2004-12-16 13:52:50
data ostatniej aktualizacji: 2004-12-16 13:52:50
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki
Interpelacja 35/XVI/2004
Radny - Ryszard Laska
Proszę o odpowiedź w trybie interpelacji na pytanie, jaka jest geneza i co dalej z tym ogłoszeniem o konkursach na naczelników w czterech wydziałach. Pięć osób na jedno miejsce przy takim bezrobociu w naszym regionie uważam, że nie jest to dużo. Natomiast martwi mnie, że na przestrzeni roku 2003 przybyło w starostwie 17,5 etatu, w związku z tym proszę o opisanie tego, jak to się zakończy.
Starosta Gryfiński - Ewa De La Torre
Odnośnie struktury zatrudnienia w powiecie na przestrzeni lat. Kilka miesięcy temu Komisja Rewizyjna również zażądała takich danych i je otrzymała, zawierały one informacje, które nie podlegają upublicznieniu ze względu na ochronę danych osobowych. Natomiast wszystkie dane tabelaryczne są do udostępnienia, jeżeli pan sobie tego życzy to komplet dokumentów jest do pana dyspozycji, stanowi załącznik do protokołu komisji Rewizyjnej. Zapewniam, że nie mnożymy w żaden niekontrolowany sposób zatrudnienia.
data opublikowania: 2004-12-16 13:53:58
data ostatniej aktualizacji: 2004-12-16 13:53:58
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki
Interpelacja 36/XVI/2004
Radny - Krzysztof Ziętek
W Oddziale Zamiejscowym Wydziału Komunikacji i Transportu w Chojnie powinien być Zastępca Naczelnika, gdyż nie ma tam osoby, która koordynowałaby pracą tego oddziału. Czy taka osoba jest przewidziana do zatrudnienia i czy są środki na jej wynagrodzenie? Na pewno by to ułatwiło to pracę, gdyż kwalifikacje zawodowe i przygotowanie merytoryczne takiego Zastępcy Naczelnika spowodowałyby, ze ich praca byłaby bardziej sprawna.
Starosta Gryfiński - Ewa De La Torre
Niewątpliwie jest potrzeba istnienia w Filii Wydziału Komunikacji w Chojnie Zastępcy Naczelnika, na pewno taka osoba będzie. Wszyscy Naczelnicy będą musieli wskazać osoby, które będą ich zastępować.
data opublikowania: 2004-12-16 14:18:07
data ostatniej aktualizacji: 2004-12-16 14:18:07
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki
Interpelacja 37/XVI/2004
Radny - Maciej Racinowski
Czy etat gońca nadal jest niewykorzystany i nadal w ramach oszczędności korespondencja rozprowadzana jest przez pracowników innych niż goniec?
Starosta Gryfiński - Ewa De La Torre
Odnośnie organizacji przesyłania korespondencji wychodzącej, obecnie mimo, że kwestie dostarczania korespondencji są realizowane przez 2 kierowców i administratora obiektów, zajmuje się również tym doraźnie pracownik kancelarii, przewidujemy ponadto doraźnie zatrudnienie do kancelarii stażysty, ponieważ wzrasta nam liczba korespondencji. O ile w latach ubiegłych wpływy były na poziomie 7 tys., to w tej chwili jest to ponad 20 tys. A jedna akcja zawiadamiania współpracujących ze Starostwem podmiotów o tym, że od jutrzejszego dnia zmienia nasz nr konta, to była akcja 800 zawiadomień.
data opublikowania: 2004-12-16 14:19:31
data ostatniej aktualizacji: 2004-12-16 14:19:31
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marcin Wegner
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki