Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Akty prawa miejscowego

Uchwały

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018 - 30.04.2024

51 posiedzenie ZarzÄ…du Powiatu

Uchwała Zarządu Powiatu
nr 197/2019 z dnia 2019-11-28

o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.511) Zarząd Powiatu w Gryfinie uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Gryfinie, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 126/2015 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 1 października 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie, zmienionej uchwałą Nr 292/2016 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 10 listopada 2016 r., uchwałą Nr 336/2017 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 23 lutego 2017 r. oraz uchwałą Nr 610/2018 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 21 czerwca 2018 r., wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 2 w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu: "14) Zespole - rozumie się przez to Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Gryfinie.";
  2. po § 19 dodaje się § 19a w brzmieniu: "§ 19a.
    1. Starosta powołuje i odwołuje Przewodniczącego Zespołu, a także, na wniosek Przewodniczącego Zespołu, pozostałych członków Zespołu.
    2. Starosta jest zwierzchnikiem służbowym członków Zespołu.
    3. Starosta ustala Regulamin organizacyjny Zespołu.
    4. Obsługę organizacyjno-administracyjną (w tym prawną i informatyczną), kadrową oraz finansowo-księgową Zespołu zapewnia Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie. Czynności z zakresu prawa pracy wobec członków Zespołu, z wyłączeniem czynności określonych w ust. 1, wykonuje, z upoważnienia Starosty, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie.
    5. Zakres obsługi i upoważnień, o których mowa w ust. 4, nie narusza odrębności Zespołu wynikającej z obowiązujących przepisów.";
  3. w § 20 ust. 3 pkt 2 lit. d i lit. e otrzymują brzmienie: "d) Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Chojnie,
    e) Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Gryfinie,";
  4. w § 23 ust. 2 pkt 11 otrzymuje brzmienie: "11) rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Biurem Obsługi Rady i Zarządu interpelacji, zapytań i wniosków radnych;";
  5. w § 24 ust. 1 pkt 11 otrzymuje brzmienie: "11) odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.";
  6. § 47 otrzymuje brzmienie: "§ 47. Do zadań Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystki należy w szczególności:
    1. w zakresie oświaty realizacja zadań określonych przepisami ustaw: o systemie oświaty, Karta Nauczyciela, Prawo oświatowe oraz o finansowaniu zadań oświatowych, a także rozporządzeń do tych ustaw, a w szczególności:
      1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, szkół ponadpodstawowych, w tym integracyjnych oraz z oddziałami integracyjnymi lub specjalnymi, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego oraz placówek wymienionych w art. 2 pkt 3-8 ustawy Prawo oświatowe,
      2. ustalanie planów sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych, z uwzględnieniem szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu prowadzonych przez inne organy prowadzące,
      3. nadzór w zakresie sprawozdawczości Systemu Informacji Oświatowej,
      4. ustalanie liczby oddziałów klas pierwszych oraz liczby uczniów przyjmowanych do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez powiat,
      5. analiza arkuszy organizacji pracy szkół oraz placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat,
      6. prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem oraz monitorowaniem przebiegu rekrutacji do szkół ponadpodstawowych oraz diagnozowanie potrzeb w tym zakresie,
      7. monitorowanie wyników egzaminów zewnętrznych,
      8. analiza naliczeń subwencji oświatowej dokonywanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej,
      9. przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Gryfińskiego za poprzedni rok szkolny,
      10. prowadzenie postępowań w sprawach awansu zawodowego nauczycieli,
      11. opracowywanie planu podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli,
      12. opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły wicedyrektora szkoły lub osoby zajmującej inne stanowisko kierownicze w szkole lub placówce,
      13. prowadzenie spraw związanych z procedurą konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej i powierzeniem stanowiska dyrektora,
      14. prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem oceny pracy dyrektora jednostki oświatowej,
      15. prowadzenie spraw związanych z nagrodami Ministra Edukacji Narodowej, Kuratora Oświaty i Starosty Gryfińskiego oraz odznaczeniami dla dyrektorów szkół i placówek,
      16. zapewnianie kształcenia dzieciom i młodzieży, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
      17. prowadzenie spraw związanych z umieszczeniem nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii,
      18. realizacja Programu wspierania edukacji uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Gryfiński,
      19. prowadzenie postępowań w sprawie wpisania szkoły lub placówki niepublicznej do ewidencji prowadzonej przez Starostę, dokonywania zmian wpisu i jego wykreśleń,
      20. prowadzenie postępowań w sprawie o nadanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej,
      21. opracowanie projektów uchwał dot. zasad dotowania oraz ustalania wysokości dotacji dla szkół lub placówek niepublicznych,
      22. kontrola szkół i placówek niepublicznych w zakresie wykorzystania przekazanej dotacji z budżetu powiatu w ramach obowiązujących przepisów prawa,
      23. sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań własnych powiatu z zakresu oświaty przekazanych do realizacji na podstawie porozumień,
      24. współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami oświatowymi,
      25. współdziałanie ze związkami zawodowymi działającymi w szkołach i placówkach oświatowych;
    2. w zakresie kultury realizacja zadań określonych przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami należących do właściwości powiatu, a w szczególności:
      1. wnioskowanie do wojewódzkiego konserwatora zabytków o wydanie decyzji w sprawie wpisania do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych, ruchomych oraz kolekcji,
      2. umieszczanie na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków lub napisów,
      3. prowadzenie spisu zabytków ewidencjonowanych i wpisanych do rejestru z terenu powiatu,
      4. opracowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami,
      5. ustanawianie oraz cofanie na wniosek wojewódzkiego konserwatora zabytków społecznego opiekuna zabytków,
      6. prowadzenie listy społecznych opiekunów zabytków,
      7. wydawanie legitymacji społecznego opiekuna zabytków,
      8. przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
      9. zawiadamianie wojewódzkiego konserwatora zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym,
      10. przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,
      11. udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane przy zabytkach,
      12. realizacja zadań wynikających z ustawy o bibliotekach, w tym prowadzenie spraw związanych z realizacją porozumień zawartych z gminami w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej,
      13. udzielanie dotacji na zadania z zakresu kultury,
      14. organizowanie i przeprowadzanie powiatowych konkursów tematycznych,
    3. w zakresie sportu i turystyki realizacja zadań określonych przepisami ustawy o sporcie, a w szczególności:
      1. realizacja zadań w zakresie kultury fizycznej,
      2. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej,
      3. nadzór i kontrola nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych mających siedzibę na terenie powiatu - z wyłączeniem polskich związków sportowych i związków sportowych o zasięgu krajowym,
      4. prowadzenie spraw związanych z realizacją porozumienia zawartego z gminą w zakresie prowadzenia zadań kultury fizycznej,
      5. opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych,
      6. współpraca z innymi podmiotami działającymi w zakresie rozwoju turystyki,
    4. w zakresie promocji powiatu:
      1. opracowywanie informacji przeznaczonych dla środków masowego przekazu,
      2. przygotowywanie materiałów do wydawnictw promujących powiat (folderów, informatorów, katalogów itp.),
      3. opracowywanie życzeń, podziękowań, gratulacji itp. z okazji różnych uroczystości,
      4. gromadzenie i analiza informacji prasowych dotyczÄ…cych powiatu,
      5. udzielanie informacji o powiecie w serwisach innych podmiotów,
      6. gromadzenie informacji o możliwościach promocji powiatu w krajowych i międzynarodowych targach, wystawach, wydawnictwach,
      7. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i przyznawaniem wyróżnień dla czołowych firm z terenu powiatu oraz podmiotów i osób wnoszących istotny wkład w jego promocję,
      8. prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z przyznawaniem patronatu honorowego oraz uczestnictwa Starosty w komitecie honorowym,
      9. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem materiałów promocyjnych podmiotom zewnętrznym,
      10. tworzenie bazy danych dla celów promocyjnych,
      11. zakup (w celach archiwalnych i informacyjnych) publikacji wydawanych przez inne podmioty zwiÄ…zane z terenem powiatu,
      12. bieżąca współpraca z Referatem Informatyki z zakresie aktualizacji oficjalnej strony powiatu i konsultowania projektów graficznych materiałów promocyjnych,
      13. utrzymywanie zasobu materiałów o charakterze upominkowo-informacyjnym,
      14. opracowywanie merytoryczne oraz rozpowszechnianie materiałów informacyjnych i promocyjnych o powiecie,
      15. organizacja/współorganizacja imprez kulturalnych i innych przedsięwzięć promocyjnych,
      16. prowadzenie ewidencji projektów realizowanych ze środków zewnętrznych przez Starostwo i jednostki organizacyjne powiatu;
    5. w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o stowarzyszeniach oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności:
      1. organizacja i koordynacja konsultacji społecznych z organizacjami,
      2. inicjowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi,
      3. opracowywanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z realizacji programu,
      4. zlecanie organizacjom realizacji zadań publicznych,
      5. kontrola merytoryczna realizacji umów w zakresie prawidłowości wykonywania zlecanych zadań,
      6. udzielania informacji organizacjom o możliwościach pozyskiwania środków finansowych w ramach programów powiatowych, wojewódzkich, krajowych oraz unijnych - przygotowywanie informacji zamieszczanych na stronie internetowej powiatu,
      7. aktualizacja bazy organizacji pozarzÄ…dowych z terenu powiatu,
      8. współpraca z osobami ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi wyznaczonymi w gminach,
      9. pozyskiwanie i aktualizowanie danych o organizacjach pozarządowych działających na rzecz mieszkańców powiatu,
      10. przygotowywanie i realizacja projektów oraz inicjatyw społecznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi.";
  7. § 48 otrzymuje brzmienie: "§ 48. Do zadań Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa należy w szczególności:
    1. w zakresie ochrony środowiska:
      1. opracowywanie materiałów w sprawie sporządzenia i realizacji powiatowego programu ochrony środowiska oraz sporządzania raportu z powiatowego programu ochrony środowiska,
      2. opracowywanie materiałów w sprawie sporządzenia opinii do projektów gminnych programów ochrony środowiska,
      3. opracowywanie materiałów w zakresie zaopiniowania planu działań dla potrzeb sejmiku województwa oraz uchwał zarządu województwa w zakresie ochrony powietrza,
      4. prowadzenie spraw dotyczących potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi;
      5. opracowywanie materiałów w sprawie sporządzenia opinii dotyczących projektu planu remediacji w odniesieniu do zanieczyszczenia gruntów przeznaczonych na cele rolne;
      6. prowadzenie spraw związanych z obserwacją terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy, a także rejestru zawierającego informacje o tych terenach,
      7. przygotowywanie projektów uchwał rady powiatu w sprawie ograniczenia lub zakazu używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących w celu zapewnienia odpowiednich warunków akustycznych na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe,
      8. prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem map akustycznych środowiska i przekazywanie ich zarządowi województwa, Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska oraz państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu,
      9. przygotowanie materiałów i projektów uchwał rady powiatu w sprawie wyznaczenia obszarów cichych w aglomeracji lub obszarów cichych poza aglomeracją,
      10. przygotowywanie materiałów i projektów uchwał Rady w sprawie programów ochrony przed hałasem oraz ich aktualizacji dla terenów, na których poziom hałasu przekracza poziom dopuszczalny, których celem jest dostosowanie poziomu hałasu do dopuszczalnego,
      11. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem odszkodowania, w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska,
      12. przygotowywanie projektów uchwał rady powiatu, celem wyznaczenia obszarów ograniczonego użytkowania dla zakładów lub innych obiektów,
      13. wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu w przypadku stwierdzenia przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu,
      14. wydawanie decyzji, nakładających na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązek prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji, jeżeli z przeprowadzonej kontroli wynika, że nastąpiło przekroczenie standardów emisyjnych oraz nakładanie obowiązku przedkładania wyników pomiarów,
      15. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem zgłoszeń o instalacjach mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, a z których emisja nie wymaga pozwolenia,
      16. ustalanie w drodze decyzji wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczące eksploatacji instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
      17. przyjmowanie wyników pomiarów wielkości emisji z instalacji,
      18. nakładanie na zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem lub portem obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku wprowadzanych w związku z eksploatacją tych obiektów oraz obowiązku przedkładania wyników pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku,
      19. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń:
        • na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
        • na wytwarzanie odpadów
        • zintegrowanych,
      20. prowadzenie spraw związanych z zobowiązywaniem podmiotu prowadzącego instalację korzystającego ze środowiska, do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
      21. udział w sprawowaniu kontroli nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie środowiska, w zakresie objętym właściwością Starosty,
      22. przygotowanie materiałów do występowania w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska,
      23. sporządzanie wniosków do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie odpowiednich działań będących w jego kompetencji w przypadku stwierdzenia naruszania przez podmiot przepisów o ochronie środowiska,
      24. nakładanie na negatywnie oddziaływujący na środowisko podmiot korzystający ze środowiska obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz do przywrócenia środowiska do stanu właściwego,
      25. zobowiązywanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczania na rzecz budżetów właściwych gmin kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszenia stanu środowiska,
      26. prowadzenie spraw związanych z obsługą i realizacją finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
    2. w zakresie prawa wodnego:
      1. przygotowywanie projektu opinii do wniosku dyrektora regionalnego zarządu w sprawie powołania i odwołania kierownika nadzoru wodnego,
      2. prowadzenie spraw związanych z nadzorem i kontrolą nad działalnością spółek wodnych,
      3. przygotowywanie projektu uchwały rady powiatu w sprawie określenia istotnych dla wspólnoty samorządowej problemów gospodarowania wodami,
      4. przygotowywanie projektu uchwały rady powiatu w sprawie ustanowienia strefy ochronnej urządzeń pomiarowych służb państwowych, na wniosek właściwej służby państwowej;
    3. w zakresie rybactwa śródlądowego:
      1. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego oraz prowadzenie ewidencji wydanych kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
      2. rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb oraz rybactwa i w związku z tym prowadzenie rejestru sprzętu pływającego służącego do połowu ryb oraz rybactwa,
      3. zezwalanie na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej niezaliczonej do wód śródlądowych żeglownych,
      4. zezwalanie na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,
      5. przygotowywanie na wniosek Starosty projektów uchwał o utworzeniu Społecznej Straży Rybackiej albo o wyrażeniu zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej przez zainteresowane organizacje społeczne lub uprawnionych do rybactwa,
      6. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących regulaminu Społecznej Straży Rybackiej,
      7. wystawianie legitymacji dla strażników Społecznej Straży Rybackiej,
      8. przyjmowanie informacji od statutowych władz organizacji społecznej o terminie i regulaminie prowadzonego postępowania egzaminacyjnego o wydanie karty wędkarskiej oraz składzie komisji egzaminacyjnej;
    4. w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
      1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów;
    5. w zakresie Å‚owiectwa:
      1. wyrażanie zgody na przetrzymywanie zwierzyny osobie, która weszła w jej posiadanie w wyniku osierocenia, wypadku lub innego uszkodzenia ciała zwierzyny, mając na uwadze potrzebę podjęcia koniecznej opieki i leczenia,
      2. zezwalanie na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
      3. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem obwodów łowieckich polnych,
      4. przyjmowanie oświadczeń od właściciela albo użytkownika wieczystego nieruchomości wchodzącej w skład obwodu łowieckiego o zakazie wykonywania polowania lub cofnięciu oświadczenia o zakazie wykonywania polowania,
      5. wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny, w przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej przez zwierzynę;
    6. w zakresie transportu kolejowego:
      1. wydawanie decyzji - zezwolenia na wycinkę drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów dla pociągów i/lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących powstawanie zasp śnieżnych,
      2. wydawanie zgody na odstępstwo od odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych,
      3. ustalanie odszkodowania za drzewa i krzewy oraz za ich usunięcie w przypadku braku umowy stron;
    7. w zakresie gospodarki odpadami:
      1. opiniowanie planu gospodarki odpadami w części dotyczącej wyznaczenia miejsc spełniających warunki magazynowania odpadów dla zatrzymanych pojazdów wraz z odpadami,
      2. udział w kontrolach instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub miejsc magazynowania odpadów, w których ma być prowadzone przetwarzanie odpadów lub zbieranie odpadów, w zakresie spełniania wymagań określonych w przepisach ochrony środowiska przeprowadzonych przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska,
      3. wydawanie decyzji zezwalającej na przetwarzanie odpadów,
      4. wydawanie decyzji zezwalającej na zbieranie odpadów, w przypadku gdy maksymalna łączna masa wszystkich rodzajów odpadów magazynowanych w okresie roku nie przekracza 3000 Mg,
      5. wydawanie postanowienia określającego formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń,
      6. wydawanie postanowienia o zmianie formy lub wysokości zabezpieczenia roszczeń,
      7. wydawanie decyzji o przeznaczeniu środków z zabezpieczenia roszczeń, o ile posiadacz odpadów wszystkich działań nie wykonał w całości i o ile nie wykonał ich na własny koszt,
      8. wydawanie decyzji o zwrocie zabezpieczenia roszczeń w formie depozytu wraz z odsetkami lub o zwrocie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub polisy ubezpieczeniowej,
      9. wydawanie decyzji o zwrocie części depozytu wraz z odsetkami,
      10. przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów dot. gospodarki odpadami,
      11. wzywanie posiadaczy odpadów do zaniechania naruszeń zezwoleń i przepisów ustawy, a w przypadku nie dostosowania się do polecenia, cofnięcie zezwolenia,
      12. nakładanie na wytwórcę odpadów obowiązków dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków, w tym obowiązku przekazywania ich wskazanemu posiadaczowi odpadów, jeżeli wymagają tego względy ochrony życia lub zdrowia ludzi lub względy ochrony środowiska,
      13. przygotowanie materiałów dotyczących gospodarowania odpadami z wypadków przez Starostę, jeżeli nie można wszcząć postępowania egzekucyjnego dotyczącego obowiązku zagospodarowania odpadów z wypadków albo egzekucja okazała się bezskuteczna lub jest konieczne natychmiastowe zagospodarowanie tych odpadów ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub możliwość zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku.
      14. wydawanie decyzji zatwierdzajÄ…cej program gospodarowania odpadami wydobywczymi,
      15. wydawanie decyzji wzywającej do przedłożenia przeglądu programu gospodarowania odpadami wydobywczymi, w przypadku jego nie przedłożenia przez posiadacza,
      16. wniesienie sprzeciwu w drodze decyzji do pisemnego oświadczenia posiadacza odpadów wydobywczych na temat planowanych zmian w programie gospodarowania odpadami wydobywczymi,
      17. wydawanie decyzji wstrzymującej działalność posiadacza odpadów wydobywczych w zakresie objętym decyzją zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi,
      18. wydawanie zezwolenia na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, zmiana tego zezwolenia,
      19. wydawanie decyzji wstrzymującej działalność posiadacza odpadów wydobywczych w zakresie objętym zezwoleniem na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych,
      20. wydawanie zgody na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych lub jego części;
    8. w zakresie ochrony zwierzÄ…t:
      1. wydawanie opinii w sprawie pozyskiwania zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok dla potrzeb naukowych, dydaktycznych lub edukacyjnych;
    9. w zakresie ochrony przyrody:
      1. prowadzenie rejestru posiadaczy i prowadzących hodowlę żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków i w związku z tym przyjmowanie zgłoszeń do rejestru lub wykreślenia z rejestru, z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci, zmian danych oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis do rejestru,
      2. wydawanie decyzji - zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy - z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu,
      3. wydawanie decyzji o umorzeniu należności z tytułu ustalonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów,
      4. wydawanie decyzji w sprawach przeliczania naliczonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie zachowały żywotności,
      5. wydawanie decyzji w sprawach przeliczania naliczonej opłaty za usunięcie drzew lub krzewów w sposób proporcjonalny do liczby drzew lub powierzchni krzewów, które nie zostały wykonane zgodnie z zezwoleniem - niewykonanie nasadzeń zastępczych lub części z nich,
      6. wydawanie decyzji w sprawach rozłożenia opłaty za usunięcie drzewa lub krzewu na raty lub przesunięcia terminu jej płatności,
      7. wymierzanie administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie drzewa lub krzewu, za usunięcie drzewa lub krzewu bez wymaganego zezwolenia, za usunięcie drzewa lub krzewu bez zgody posiadacza nieruchomości, za uszkodzenie drzewa spowodowane wykonywaniem prac w obrębie korony drzewa,
      8. przyjmowanie informacji o terminie, miejscu i przyczynie usunięcia oraz liczbie drzew lub powierzchni usuniętych krzewów, a także dokumentacji fotograficznej przedstawiającej usunięte drzewo lub krzew oraz przeprowadzanie oględzin;
    10. w zakresie dostępu do informacji o środowisku i jego ochronie, realizowanych na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
      1. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
      2. udostępnianie społeczeństwu informacji o środowisku i jego ochronie i w związku z tym obieranie opłat za wyszukiwanie informacji, za przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie,
      3. wydawanie decyzji odmawiającej udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie,
      4. pobieranie opłat za wyszukiwanie informacji, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz za ich przesyłanie,
      5. nieodpłatne udostępnianie informacji na potrzeby państwowego monitoringu środowiska innym organom administracji,
      6. prowadzenie spraw związanych z wydaniem opinii dotyczącej obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
      7. wydawanie postanowienia w sprawie nałożenia obowiązku przedłożenia właściwemu miejscowo regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska odpowiednich dokumentów, jeżeli uzna, że przedsięwzięcie, inne niż przedsięwzięcie mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony, może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000;
      8. podawanie do publicznej wiadomości informacji o przystąpieniu do opracowywania dokumentu wymagającego udziału społeczeństwa i o jego przedmiocie oraz o jego przyjęciu,
      9. uzgadnianie z właściwymi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko,
      10. poddawanie opiniowaniu przez właściwe organy projektu dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;
    11. w zakresie gospodarki leśnej:
      1. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa i w związku z tym przygotowywanie porozumień powierzających nadleśniczym Lasów Państwowych prowadzenie w imieniu Starosty części spraw z zakresu nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa,
      2. prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną i w związku z tym:
        • wydawanie decyzji okreÅ›lajÄ…cych zadania dla wÅ‚aÅ›cicieli lasów niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa, gdy nie wykonujÄ… obowiÄ…zków w celu zapewnienia powszechnej ochrony lasów,
        • w razie wystÄ…pienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażajÄ…cym trwaÅ‚oÅ›ci lasów - wydawanie decyzji zarzÄ…dzajÄ…cej wykonanie zabiegów zwalczajÄ…cych i ochronnych w lasach zagrożonych niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa, na koszt wÅ‚aÅ›ciwych nadleÅ›nictw,
        • wydawanie decyzji w sprawie przyznania Å›rodków z budżetu paÅ„stwa na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony zwiÄ…zanych z odnowieniem lub przebudowÄ… drzewostanu, w lasach niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa, w których wystÄ…piÅ‚y szkody (bez możliwoÅ›ci ustalenia ich sprawcy) spowodowane oddziaÅ‚ywaniem gazów i pyłów przemysÅ‚owych oraz w przypadku pożarów i innych klÄ™sk żywioÅ‚owych spowodowanych czynnikami biotycznymi albo abiotycznymi, zagrażajÄ…cych trwaÅ‚oÅ›ci lasów,
        • wydawanie decyzji w sprawie przyznania Å›rodków z budżetu paÅ„stwa na caÅ‚kowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów przeznaczonych do zalesienia, okreÅ›lonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
        • dokonanie oceny udatnoÅ›ci upraw w czwartym lub piÄ…tym roku od zalesiena gruntu rolnego, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze Å›rodków pochodzÄ…cych z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej,
      3. wydawanie decyzji w sprawie uznania lasu za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru w odniesieniu do lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa,
      4. prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z planami urzÄ…dzenia lasu i w zwiÄ…zku z tym:
        • wydawanie na podstawie inwentaryzacji stanu lasu decyzji okreÅ›lajÄ…cej zadania z zakresu gospodarki leÅ›nej dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa,
        • zlecenia sporzÄ…dzenia uproszczonego planu urzÄ…dzenia dla lasów niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych,
        • zlecenie sporzÄ…dzenia inwentaryzacji stanu lasu dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa,
        • wydawanie decyzji w sprawie uznania lub nieuznania zastrzeżeÅ„ lub wniosków do projektu uproszczonego planu urzÄ…dzenia lasu skÅ‚adanych przez zainteresowanych wÅ‚aÅ›cicieli lasów,
        • zatwierdzanie uproszczonych planów urzÄ…dzenia lasów sporzÄ…dzonych dla lasów niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa,
        • wydawanie wyÅ‚Ä…cznie w przypadkach losowych decyzji w sprawie pozyskania drewna w lasach niestanowiÄ…cych wÅ‚asnoÅ›ci Skarbu PaÅ„stwa, niezgodnie z uproszczonym planem urzÄ…dzenia lasu lub decyzjÄ… wydanÄ… na podstawie inwentaryzacji stanu lasu,
        • wydawanie decyzji nakazujÄ…cej wykonanie obowiÄ…zków i zadaÅ„ dla wÅ‚aÅ›ciciela lasu niestanowiÄ…cego Skarbu PaÅ„stwa, jeżeli nie wykonuje on obowiÄ…zków i zadaÅ„ polegajÄ…cych na trwaÅ‚ym utrzymywaniu lasu i zapewnieniu ciÄ…gÅ‚oÅ›ci ich użytkowania albo nie wykonuje zadaÅ„ zawartych w uproszczonym planie urzÄ…dzenia lasu lub decyzji ustalajÄ…cej na podstawie inwentaryzacji stanu lasu zadania z zakresu gospodarki leÅ›nej;
    12. w zakresie Prawa geologicznego i górniczego - Geolog Powiatowy:
      1. udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, jeżeli obszar udokumentowanego złoża nieobjętego własnością górniczą nie przekracza 2 ha, wydobycie kopaliny ze złoża w roku kalendarzowym nie przekroczy 20 000 m3 i działalność będzie prowadzona metodą odkrywkową oraz bez użycia środków strzałowych, zmiana koncesji, przeniesienie koncesji, cofnięcie i ograniczenie koncesji, stwierdzenie wygaśnięcia koncesji,
      2. zatwierdzanie w drodze decyzji oraz odmowa zatwierdzenia projektu robót geologicznych oraz dokumentacji geologicznej, dotyczących:
        • złóż kopalin nieobjÄ™tych wÅ‚asnoÅ›ciÄ… górniczÄ…, poszukiwanych lub rozpoznawanych na obszarze do 2 ha w celu wydobycia metodÄ… odkrywkowÄ… w iloÅ›ci do 20 000 m3 w roku kalendarzowym i bez użycia Å›rodków strzaÅ‚owych,
        • ujęć wód podziemnych, których przewidywane lub ustalone zasoby nie przekraczajÄ… 50 m3/h,
        • badaÅ„ geologiczno-inżynierskich wykonywanych na potrzeby zagospodarowania przestrzennego gminy oraz warunków posadawiania obiektów budowlanych, z wyÅ‚Ä…czeniem ponadwojewódzkich inwestycji liniowych,
        • odwodnieÅ„ budowlanych o wydajnoÅ›ci nieprzekraczajÄ…cej 50 m3/h,
        • robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystywania ciepÅ‚a ziemi,
        • warunków hydrogeologicznych w zwiÄ…zku z zamierzonym wykonywaniem przedsiÄ™wzięć mogÄ…cych negatywnie oddziaÅ‚ywać na wody podziemne, w tym powodować ich zanieczyszczenie, dotyczÄ…cych inwestycji zaliczonych do przedsiÄ™wzięć mogÄ…cych znaczÄ…co oddziaÅ‚ywać na Å›rodowisko, dla których obowiÄ…zek sporzÄ…dzenia raportu o oddziaÅ‚ywaniu przedsiÄ™wziÄ™cia na Å›rodowisko może być wymagany, z wyÅ‚Ä…czeniem przedsiÄ™wzięć mogÄ…cych negatywnie oddziaÅ‚ywać na wody lecznicze oraz ponadwojewódzkich inwestycji liniowych oraz zatwierdzanie dodatku do projektu robót geologicznych;
      3. wydawanie decyzji o nakazie wykonania dodatkowych czynności, w szczególności robót, badań, pomiarów lub pobrania dodatkowych próbek,
      4. wydawanie decyzji określającej wysokość należnej opłaty, stosując stawkę obowiązującą w okresie rozliczeniowym, którego opłata dotyczy, w razie stwierdzenia, że przedsiębiorca nie dokonał wpłaty opłaty w terminie albo dokonał wpłaty w wysokości innej niż należna,
      5. ustalenie opłaty dodatkowej, gdy działalność wykonywana jest z rażącym naruszeniem warunków określonych w koncesji albo w zatwierdzonym albo w podlegającym zgłoszeniu projekcie robót geologicznych,
      6. przyjmowanie zgłoszenia projektów robót geologicznych obejmujących wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi, wykonywanie wkopów oraz otworów wiertniczych w celu wykonywania ujęć wód podziemnych na potrzeby poboru wód podziemnych na obszarach górniczych utworzonych w celu wykonywania działalności metodą otworów wiertniczych,
      7. wydawanie decyzji o wniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia projektów robót geologicznych,
      8. wydawanie decyzji o nakazie zmiany dokumentacji geologicznej, a w razie potrzeby - wykonaniu dodatkowych prac geologicznych w przypadku stwierdzenia istotnych różnic między dokumentacją geologiczną a stanem rzeczywistym,
      9. wydawanie decyzji o wstrzymaniu działalności, nakazaniu niezwłocznego usunięcia stwierdzonych uchybień, a w przypadku potrzeby nakazaniu podjęcia czynności mających na celu doprowadzenie środowiska do należytego stanu, w przypadku stwierdzenia, że działalność określona ustawą jest wykonywana z naruszeniem warunków określonych w koncesji, bez zatwierdzonego projektu robót geologicznych lub z naruszeniem określonych w nim warunków, bez przedłożonego projektu robót geologicznych, który nie podlega zatwierdzeniu, lub z naruszeniem określonych w nim warunków;
    13. w zakresie handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych:
    14. wydawanie decyzji - zezwolenia na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem i określające obowiązki prowadzącego instalację w zakresie monitorowania, zmiana i wygaszenie zezwolenia, dokonywanie analizy zezwolenia na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem.";
  8. w § 49 w pkt 5 skreśla się lit. c;
  9. w § 51:
    1. w pkt 1 lit. zi kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. zj w brzmieniu: "zj) profesjonalna rejestracja pojazdów.";
    2. w pkt 4 dodaje się lit. k w brzmieniu: "k) aktualizowanie danych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.";
    3. w pkt 5 lit. d kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e i lit. f w brzmieniu:
      "e) zarzÄ…dzanie publicznym transportem zbiorowym,
    4. kontrola dokumentów związanych z wykonywaniem publicznego transportu zbiorowego.";
    5. w pkt 7 lit. d kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e w brzmieniu: "e) wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.";
  10. załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały;
  11. w załączniku nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie w pkt 1 ppkt 3 i ppkt 4 otrzymują brzmienie: "3) Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Chojnie;
    4) Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Gryfinie;".

§ 2. Traci moc uchwała Nr 110/2003 Zarządu Powiatu w Gryfinie z dnia 21 października 2003 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Gryfinie.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Gryfińskiemu.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PrzewodniczÄ…cy ZarzÄ…du - Wojciech Konarski
Członek Zarządu Powiatu - Ewa Dudar
Członek Zarządu Powiatu - Jerzy Miler
Członek Zarządu Powiatu - Henryk Kaczmar
Członek Zarządu Powiatu - Jerzy Zgoda


UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 511) organem właściwym do uchwalenia oraz zmiany Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie jest Zarząd Powiatu.

Zmiana Regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Gryfinie wynika z potrzeby wprowadzenia zapisów dotyczących funkcjonowania Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Gryfinie oraz aktualizacji i dostosowania dotychczasowych zapisów Regulaminu do nowych regulacji prawnych (m.in. wynikających z Prawa oświatowego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, Prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach, Prawa wodnego, Prawa geologicznego i górniczego, ustawy o ochronie przyrody, Prawa łowieckiego).


Załączniki do uchwały:

data opublikowania: 2019-12-04 12:19:51
data ostatniej aktualizacji: 2019-12-04 12:19:51

Strona odwiedzona 957 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Agnieszka Jackiewicz
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.