Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

UWAGA

  1. Czasowe zamknięcie Filii Wydziału Komunikacji w Chojnie
    Ostatnia aktualizacja: 2024-05-24 09:59:44

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-24-50, 91-416-42-76, 91-404-50-00 wew. 205

Zrzeczenie się licencji/zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

  1. PODSTAWA PRAWNA
    1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
    2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  2. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek o zrzeczenie się licencji/zezwolenia pobierz PDF
    2. Załączniki: oryginał licencji/zezwolenia oraz wypisy wydane do licencji/zezwolenia.
  3. OPŁATA SKARBOWA
    1. za wydanie decyzji - 10,00 zł, (obowiązkowa)
    Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
    Opłatę skarbową/opłaty skarbowe należy uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - nr 92 1240 2092 9600 5055 5555 5555 (np. na poczcie, przelewem bankowym)
    Potwierdzenie wniesienia w/w opłat należy załączyć do wniosku.
  4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Do 30 dni od dnia złożenia wniosku;
  5. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
    W Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, lub Sekretariat, ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino (I piętro).
  6. TRYB ODWOŁAWCZY
    Od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
    W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
  7. UWAGI
    1. Przedsiębiorca nie może zrzec się licencji/zezwolenia w przypadku wszczęcia postępowania o cofnięcie posiadanego uprawnienia.
    2. Przedsiębiorca jest obowiązany niezwłocznie zwrócić licencję/zezwolenie wraz z wydanymi wypisami z licencji/zezwolenia, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o wygaśnięciu licencji/zezwolenia stała się ostateczna.
  8. DODATKOWE INFORMACJE
    1. Zezwolenie wygasa w razie:
      1. zrzeczenia się go;
      2. śmierci posiadacza zezwolenia;
      3. likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu zostało udzielone, chyba że zachodzą okoliczności określone w art. 13 ust. 2;
      4. wydania wobec przedsiębiorcy prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego lub orzeczenia zakazującego wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
    2. Licencja wygasa w razie:
      1. upływu okresu, na który została udzielona;
      2. zrzeczenia się jej;
      3. śmierci posiadacza zezwolenia;
      4. likwidacji albo postanowienia o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku przedsiębiorcy, któremu zostało udzielone, chyba że zachodzą okoliczności określone w art. 13 ust. 2;
      5. wygaśnięcia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego - w przypadku licencji wspólnotowej.
  9. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
    1. Administratorem danych osobowych jest Starosta Gryfiński ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, e-mail starostwo@gryfino.powiat.pl.
    2. Inspektorem Ochrony Danych w STAROSTWIE jest Pan Leszek Morus, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych kontakt@szczecinrodo.pl.
    3. Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz w stosownych przypadkach na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO w celu prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie przepisów prawa tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
    4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności: strony postępowania administracyjnego prowadzonego na podstawie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony ww. postępowaniach administracyjnych i ich pełnomocnicy, a także biegli oraz podmioty, z którymi zawarte zostały umowy powierzenia przetwarzania danych.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
    6. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
      1. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
      2. sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
      3. usunięcia danych, w zakresie wynikającym z art. 17 RODO;
      4. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
      5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w zakresie wynikającym z art. 21 Rozporządzenia.
      6. przenoszenia danych, w zakresie wynikającym z art. 20 RODO;
      7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych.
    7. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w STAROSTWIE . Przy czym podanie danych jest:
      • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
      • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji czynności urzędowych lub niezawarcie umowy.
    8. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą przekazywane państwom trzecim.

data opublikowania: 2013-04-12 12:54:40
data ostatniej aktualizacji: 2022-07-11 10:21:26

Strona odwiedzona 3139 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Urszula Przetak
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgo zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.