Ogłoszenia
Archiwum - przetargi inne
Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. "Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o."
Na podstawie Art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych, informuję że w ww. postępowaniu, Zamawiający wybrał jako najkorzystniejszą ofertę firmy: Usługi Gastronomiczne, Pralnicze Stanisław Kasjan.
Jest to jedyna oferta jaka wpłynęła w tym postępowaniu w czasie wyznaczonym do składania ofert i nie podlegała odrzuceniu.
Do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty:
- DGP Dozorbud Grupa Polska Sp. z o.o., ul. Najśw. Marii Panny 5e, 59-220 Legnica z kwotą 1,81 zł netto za 1 kg prania.
- Usługi Gastronomiczne, Pralnicze Stanisław Kasjan - ul. Parkowa 5, 74 - 100 Gryfino z kwotą 2,15 zł netto za 1 kg prania.
Na podstawie art. 90 ust. 3, ofertę nr 1 odrzucono ze względu na rażąco niską cenę. Wykonawca nie złożył w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Wyjaśnienie, które wpłynęło do Zamawiającego po terminie, nie uzasadnia zastosowania tak niskiej ceny.
Jedna oferta wpłynęła po wyznaczonym czasie:
- P.P.H.U. "HYGEA", G. Golik, ul. Szkolna 21, 64 - 720 Lubasz - 09.01.09 r. o godz. 13.55.
Oferta ta zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
INFORMACJA O WNIESIONYM PROTEŚCIE
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z .o.o.
W związku z protestem wniesieniem przez firmę DGP DOZORBUD Grupa Polska Sp. z o.o. ul. Najśw. Marii Panny 5e, 59 - 220 Legnica (treść protestu w załączeniu), Na podstawie Art. 181 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, bieg terminu ofert złożonych w niniejszym postępowaniu zostaje zawieszony do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.
Na podstawie Art. 181 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych, wzywa się wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z .o.o.
W odpowiedzi na protest wniesiony do ww. postępowania, na rozstrzygnięcie postępowania, przez firmę DGP Dozorbud, Zamawiający oddala protest, podtrzymując wynik postępowania.
- Do niniejszego postępowania wpłynęły dwie oferty. W stosunku do oferty DGP Dozorbud sp. z o.o. i zaproponowanej w niej ceny, która w znacznym stopniu odbiegała od zgłoszonych w tym postępowaniu jak i wcześniejszych, Zamawiający powziął wątpliwości, czy cena ta nie jest rażąco niska i w związku z tym, na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zwanych dalej Ustawą, wystąpił do DGP Dozorbud sp. z o.o., o udzielenie wyjaśnień dotyczących elementów oferty, mających wpływ na wysokość ceny. Wyjaśnienia te winny być złożone do Zamawiającego, w terminie do dnia 16 stycznia 2009 r. do godz. 12.00.
W ustalonym terminie DGP Dozorbud sp. z o.o. nie złożył wymaganych informacji. Dopiero w dniu 20 stycznia 2009 r., a więc z czterodniowym opóźnieniem, Zamawiający otrzymał fax stanowiący odpowiedź Wykonawcy. Przy czym wskazać należy, iż fax ten został przekazany Zamawiającemu przez przedstawicieli Starostwa Powiatowego w Gryfinie, albowiem Wykonawca swoją odpowiedź przesłał faxem do tego urzędu.
W konsekwencji uznać należało, iż w ustalonym terminie DGP Dozorbud sp. z o.o. nie złożył wymaganych przez Zamawiającego wyjaśnień, co zgodnie z treścią art. 90 ust. 3 Ustawy, skutkować musiało odrzuceniem oferty.
- Niezależnie od powyższego wskazać należy, iż wyjaśnienia Wykonawcy, które zostały Zamawiającemu doręczone w dniu 20 stycznia 2009 r., nie pozwalają na stwierdzenie, iż przedstawiona cena nie jest rażąco niska. DGP Dozorbud sp. z o.o. ograniczył się bowiem jedynie do wskazania składników wchodzących w skład ceny, nie podając żadnych szczegółów, co jest szczególnie istotne w kontekście kryteriów oceny wyjaśnień, o których mowa w art. 90 ust. 2 Ustawy. W konsekwencji uznać należało, iż oferta DGP Dozorbud sp. z o.o. i złożone przez spółkę wyjaśnienia wskazują, iż zaproponowana w postępowaniu cena spełnia kryteria ceny rażąco niskiej. W tych okolicznościach również i ze względu na tę przesłankę oferta DGP Dozorbud sp. z o.o. musiała zostać odrzucona - art. 90 ust. 3 Ustawy.
- Powyższa decyzja została podjęta w oparciu o obiektywne argumenty z poszanowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców.
- Informuję, że zgodnie z art. 184 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, od rozstrzygnięcia protestu Wykonawcy przysługuje odwołanie.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Urzędu w terminie 10 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, a jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp - w terminie 5 dni, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jego wniesieniem do Prezesa Urzędu.
Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Zamawiający:
Szpital Powiatowy w Gryfinie Sp. z o.o.
74-100 Gryfino, ul. Parkowa 5, woj. zachodniopomorskie
tel. + 48 91 4162354 w. 175,
e-mail: szpital.gryfino@poczta.onet.pl
Adres strony internetowej na której udostępniona jest siwz: bip.gryfino.powiat.pl.
ogłasza przetarg nieograniczony na: Kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w sekretariacie Prezesa Zarządu Spółki przy ul. Niepodległości 39.
Miejsce realizacji: Szpital Powiatowy w Gryfinie Sp. z o.o., ul. Parkowa 5.
Nie dopuszcza się składanie ofert wariantowych.
Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych.
Termin wykonania zamówienia: rok od dnia zawarcia umowy.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy:
- Spełniają przesłanki art. 22 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Nie są wykluczeni z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Spełniają wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 roku w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia Zakładu Opieki Zdrowotnej (Dz.U. z 2006 r. Nr 213 poz. 1568).
- Stosują przy realizacji zamówienia materiały dopuszczone do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie aktualnych dokumentów, wydanych zgodnie z obowiązującymi przepisami, stosownie do ich przeznaczenia zgodnie z ustawą z dnia 13 września 2002 roku. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.) lub wpis do rejestru Wyrobów Medycznych zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. Nr 93 poz. 896 z późn. zm.).
- Mają odpowiednie doświadczenie, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, czyli o wartości przekraczającej 60.000 zł i obejmującej usługi pralnicze.
Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie wg formuły: spełnia/nie spełnia.
W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki postępowania wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty:
- Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do siwz.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile fakt ten nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
- Oświadczenie, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 5 do siwz.
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 oraz że nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na mocy art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3 do siwz.
- Opinię sanitarną wydaną przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego- potwierdzającą spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005 roku w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia Zakładu Opieki Zdrowotnej (Dz.U. z 2006 r. Nr 213 poz. 1568) zawierająca w swojej treści, że pralnia, w której będą świadczone usługi posiada barierę higieniczną.
- Oświadczenie o stosowaniu przy realizacji zamówienia materiałów dopuszczonych do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie aktualnych dokumentów, wydanych zgodnie z obowiązującymi przepisami, stosownie do ich przeznaczenia wraz z przedłożeniem na środki dezynfekcyjne, pozwolenia na obrót produktem biobójczym zgodnie z ustawą z dnia 13 września 2002 roku. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.) lub wpis do rejestru Wyrobów Medycznych zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. Nr 93 poz. 896 z późn. zm.) - załącznik nr 6 do siwz.
- Wykaz wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, czyli o wartości przekraczającej 60.000 zł i obejmującej usługi pralnicze, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców z wykorzystaniem wzoru (załącznik nr 4 do siwz). Wykonanie usług należy potwierdzić referencjami stwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie. Należy podać co najmniej 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w postępowaniu o zamówienie publiczne składa następujące dokumenty:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp.:
Dokumenty, o których mowa w pkt 1 lit. a i c oraz w pkt 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokumenty sporządzone w języku obcym mają być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
- Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane wyżej - dla każdego partnera z osobna (z wyjątkiem wykazu wykonanych usług).
- Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich oferentów występujących wspólnie.
- Oferenci występujący ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
- cena - 100 %
Oferty należy składać w sekretariacie Prezesa Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o., przy ul. Niepodległości 39 w Gryfinie.
Termin składania ofert upływa dnia 09.11.2009 r. do godziny 11.00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 09.11.2009 r. o godzinie 12.00 w sekretariacie Prezesa Szpitala Powiatowego w Gryfinie Sp. z o.o., przy ul. Niepodległości 39 w Gryfinie.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni
Uprawnieni do kontaktów z wykonawcami:
Andrzej Krzemiński tel. 603 85 45 93, w godz. od 8.00 do 15.00.
Jerzy Herwart tel. (091) 4162109 w. 175, w godz. od 8.00 do 15.00.
data opublikowania: 2008-12-31 09:34:01
data ostatniej aktualizacji: 2009-02-11 15:21:22
Strona odwiedzona 1673 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Andrzej Krzemiński
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga