Starostwo Powiatowe
Zarządzenia Starosty Gryfińskiego
VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018-30.04.2024
Zarządzenie Nr 103/2019
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2019-11-20
w sprawie inwentaryzacji pełnej
Stosownie do postanowień zarządzenia Nr 111/2015 Starosty Gryfińskiego z dnia 23 listopada 2015 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie zmienionego zarządzeniem Nr 110/2018 Starosty Gryfińskiego z dnia 10 października 2018 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 111/2015 Starosty Gryfińskiego z dnia 23 listopada 2015 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie oraz ustawy o rachunkowości
zarządzam pełną inwentaryzację składników majątku i ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2019
§ 1. Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuję osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Do zespołów spisowych powołuję osoby wymienione w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
- Na kontrolera spisowego powołuję:
- Szturo Edytę - Kierownika Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pole spisowe nr od 4, 6 i 7;
- Pasturczak Monika - Podinspektor Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pole spisowe 3, i 8;
- Magdalena Bołbot - Inspektora w Wydziale Organizacji i Inwentaryzacji - pole spisowe 1, 2 i 5.
- Zmiana kontrolowanych pól spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
§ 4. W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanego na podstawie obmiaru lub szacunku powołuję zespół w składzie:
- Sawicki Jerzy - Podinspektor w Wydziale Remontów, Inwestycji i Zamówień Publicznych,
- Grzegorz Kłapouch - Zastępca Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa,
- Skrycki Zdzisław - Specjalista w Wydziale Zarządzania Drogami.
§ 5. Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku powołuję zespół w składzie:
- Przewodniczący - Stalinger Katarzyna Zastępca Naczelnika Wydziału Organizacji i Informacji,
- Członek - Durma Arkadiusz, Naczelnik Wydziału Zarządzania Drogami,
- Członek - Konopnicki Marcin, Zastępca Kierownika Referatu Informatyki.
§ 6. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 7. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych, o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 8. Osoby materialnie odpowiedzialne (lub odpowiedzialne za odpowiednie ewidencje merytoryczne) zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia, zbiorów danych i ewidencji, między innymi:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentów, spryzmowanie materiałów sypkich,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, wyposażenia, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, itp.) do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych,
- zapewnienia aktualnego stanu w ewidencji powiatowego zasobu nieruchomości.
§ 9. Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
§ 10. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§ 11. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.
§ 12. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
§ 13. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 14. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
§ 15. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 17. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski
Załączniki do zarządzenia:
data opublikowania: 2019-11-29 10:26:12
data ostatniej aktualizacji: 2019-11-29 15:40:51
Strona odwiedzona 732 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Mariola PÅ‚uciennik
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga