Starostwo Powiatowe
Zarządzenia Starosty Gryfińskiego
VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018-30.04.2024
Zarządzenie Nr 90/2023
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2023-11-21
w sprawie inwentaryzacji pełnej
Stosownie do postanowień zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie zmienionego zarządzeniami Nr 71/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 9 grudnia 2022 r., Nr 78/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 29 grudnia 2022 r., Nr 44/2023 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2023 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. oraz ustawy o rachunkowości, zarządzam pełną inwentaryzację składników majątku i ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2023
§ 1. Skład stałej komisji inwentaryzacyjnej określony został Zarządzeniem Nr 64/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 28 października 2021 r. oraz jego zmianą Zarządzeniem Nr 84/2023 z dnia 6 listopada 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 64/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 28 października 2021 r:
- Przewodniczący Komisji - Krzemiński Andrzej,
- Zastępca Przewodniczącego Komisji - Płóciennik-Śmiałkowska Aneta,
- Sekretarz Komisji - Jakubik Agata,
- Kontroler spisowy - Szturo Edyta,
- Kontroler spisowy - Pasturczak Monika,
- Kontroler spisowy - Bołbot Magdalena,
- Członek Komisji - Kłapouch Grzegorz,
- Członek Komisji - Stachów Aneta,
§ 2. Do zespołów spisowych i inwentarzowych powołuję osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
- Kontrolerom spisowym przypisuje się następujące pola spisowe:
- Szturo Edyta - Kierownika Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pola nr 2 i 7;
- Pasturczak Monika - Starszy Inspektor Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pola nr 3 i 8,
- Bołbot Magdalena - Inspektor - Samodzielne stanowisko pracy do spraw archiwum zakładowego - pole spisowe 1 i 4.
- Zmiana kontrolowanych pól spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
§ 4. W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanego na podstawie obmiaru lub szacunku powołuję zespół w składzie:
- Przewodniczący - Wypchło Marcin - Zastępca Naczelnika Wydziału Remontów, Inwestycji i Zamówień Publicznych,
- Członek - Mateusiak Agnieszka - Zastępca Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa,
- Członek - Świątek Adam - Zastępca Naczelnika Wydziału Zarządzania Drogami.
§ 5. Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku powołuję zespół w składzie:
- Przewodniczący - Stalinger Katarzyna - Zastępca Naczelnika Wydziału Organizacji i Informacji,
- Członek - Dobosiewicz Ewa - Główny Specjalista, Starszy Specjalista do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
- Członek - Romankiewicz Magdalena - Starszy inspektor.
§ 6. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 7. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i inwentarzowych, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych, o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 8. Osoby materialnie odpowiedzialne (lub odpowiedzialne za odpowiednie ewidencje merytoryczne) zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia, zbiorów danych i ewidencji, między innymi:
- należyte przygotowanie pól spisowych, w zakresie i w terminach określonych w harmonogramie, w tym przygotowanie ewidencji składników i uzgodnienie jej z księgowością,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, wyposażenia, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, itp.) do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
§ 9. Po zakończeniu spisu zespoły spisowe i inwentaryzacyjne składają przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej sprawozdania (w 1 egz.) wg wzorów stanowiących załącznik nr 4 lub nr 5 do załącznika do zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r.
§ 10. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.
§ 11. Stała komisja opracowuje protokół weryfikacji różnic inwentarzowych, uzyskuje opinie radcy prawnego i Skarbnika Powiatu oraz przedkłada kierownikowi jednostki wnioski do akceptacji.
§ 12. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 13. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa zarządzenie Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie zmienione zarządzeniami Nr 71/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 9 grudnia 2022 r., Nr 78/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 29 grudnia 2022 r., Nr 44/2023 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2023 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r.
§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski
Załączniki do zarządzenia:
data opublikowania: 2023-11-21 15:22:21
data ostatniej aktualizacji: 2023-11-21 15:22:21
Strona odwiedzona 510 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Andrzej Krzemiński
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga