Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Starostwo Powiatowe

Zarządzenia Starosty Gryfińskiego

VI Kadencja Odrodzonego SamorzÄ…du Powiatowego
17.11.2018-30.04.2024

Zarządzenie Nr 90/2023
Starosty Gryfińskiego
z dnia 2023-11-21

w sprawie inwentaryzacji pełnej

Stosownie do postanowień zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie zmienionego zarządzeniami Nr 71/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 9 grudnia 2022 r., Nr 78/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 29 grudnia 2022 r., Nr 44/2023 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2023 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. oraz ustawy o rachunkowości, zarządzam pełną inwentaryzację składników majątku i ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2023

§ 1. Skład stałej komisji inwentaryzacyjnej określony został Zarządzeniem Nr 64/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 28 października 2021 r. oraz jego zmianą Zarządzeniem Nr 84/2023 z dnia 6 listopada 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 64/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 28 października 2021 r:

  1. Przewodniczący Komisji - Krzemiński Andrzej,
  2. Zastępca Przewodniczącego Komisji - Płóciennik-Śmiałkowska Aneta,
  3. Sekretarz Komisji - Jakubik Agata,
  4. Kontroler spisowy - Szturo Edyta,
  5. Kontroler spisowy - Pasturczak Monika,
  6. Kontroler spisowy - Bołbot Magdalena,
  7. Członek Komisji - Kłapouch Grzegorz,
  8. Członek Komisji - Stachów Aneta,

§ 2. Do zespołów spisowych i inwentarzowych powołuję osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3.

  1. Kontrolerom spisowym przypisuje się następujące pola spisowe:
    1. Szturo Edyta - Kierownika Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pola nr 2 i 7;
    2. Pasturczak Monika - Starszy Inspektor Referatu Kontroli i Audytu Wewnętrznego - pola nr 3 i 8,
    3. Bołbot Magdalena - Inspektor - Samodzielne stanowisko pracy do spraw archiwum zakładowego - pole spisowe 1 i 4.
  2. Zmiana kontrolowanych pól spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.

§ 4. W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanego na podstawie obmiaru lub szacunku powołuję zespół w składzie:

  1. Przewodniczący - Wypchło Marcin - Zastępca Naczelnika Wydziału Remontów, Inwestycji i Zamówień Publicznych,
  2. Członek - Mateusiak Agnieszka - Zastępca Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa,
  3. Członek - Świątek Adam - Zastępca Naczelnika Wydziału Zarządzania Drogami.

§ 5. Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku powołuję zespół w składzie:

  1. Przewodniczący - Stalinger Katarzyna - Zastępca Naczelnika Wydziału Organizacji i Informacji,
  2. Członek - Dobosiewicz Ewa - Główny Specjalista, Starszy Specjalista do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
  3. Członek - Romankiewicz Magdalena - Starszy inspektor.

§ 6. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 7. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i inwentarzowych, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych, o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.

§ 8. Osoby materialnie odpowiedzialne (lub odpowiedzialne za odpowiednie ewidencje merytoryczne) zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia, zbiorów danych i ewidencji, między innymi:

  1. należyte przygotowanie pól spisowych, w zakresie i w terminach określonych w harmonogramie, w tym przygotowanie ewidencji składników i uzgodnienie jej z księgowością,
  2. przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, wyposażenia, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, itp.) do dnia spisów,
  3. uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.

§ 9. Po zakończeniu spisu zespoły spisowe i inwentaryzacyjne składają przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej sprawozdania (w 1 egz.) wg wzorów stanowiących załącznik nr 4 lub nr 5 do załącznika do zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r.

§ 10. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.

§ 11. Stała komisja opracowuje protokół weryfikacji różnic inwentarzowych, uzyskuje opinie radcy prawnego i Skarbnika Powiatu oraz przedkłada kierownikowi jednostki wnioski do akceptacji.

§ 12. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.

§ 13. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa zarządzenie Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r. w sprawie instrukcji inwentaryzacyjnej w Starostwie Powiatowym w Gryfinie zmienione zarządzeniami Nr 71/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 9 grudnia 2022 r., Nr 78/2022 Starosty Gryfińskiego z dnia 29 grudnia 2022 r., Nr 44/2023 Starosty Gryfińskiego z dnia 30 maja 2023 r. w sprawie zmiany zarządzenia Nr 61/2021 Starosty Gryfińskiego z dnia 14 października 2021 r.

§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta
mgr inż. Wojciech Konarski


Załączniki do zarządzenia:

data opublikowania: 2023-11-21 15:22:21
data ostatniej aktualizacji: 2023-11-21 15:22:21

Strona odwiedzona 510 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Andrzej KrzemiÅ„ski
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zg³oœ zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.