Budowa drogi powiatowej nr 1362Z Wełtyń-Gajki na odcinku Bartkowo-Gajki
Rozstrzygnięcie:
OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA
ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Gryfiński
ul. Sprzymierzonych 4
74-100 Gryfino
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. "Budowa drogi powiatowej nr 1362Z Wełtyń-Gajki, na odcinku Bartkowo-Gajki".
CENA OFERTY:
cena oferty najtańszej: 2.414.970,33 złotych
cena oferty najdroższej: 3.313.978,48 złotych
DANE O OFERTACH:
liczba złożonych ofert: - 5
liczba odrzuconych ofert: - 0
KWOTA PRZEZNACZONA NA REALIZACJĘ ZADANIA: 3.763.910,27 złotych brutto.
Działając zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655) informuje się, że Zarząd Powiatu w Gryfinie w dniu 29.07.2010r. zatwierdził przetarg na w/w zadaniu, jako najkorzystniejszą przyjął ofertę firmy FDO Spółka z o.o., Leśno Górne nr 11; 72-004 Tanowo - za cenę brutto 2.414.970,33 zł (słownie: dwa miliony czterysta czternaście tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt 33/100).
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się kryterium "cena" – 100%. Ww. Wykonawca spełnił wymagania specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskał najwyższą ilość punktów. Zestawienie oceny ofert przedstawia tabela poniżej:
Numer oferty
Nazwa oferenta
Cena oferty w zł
Liczba pkt w kryterium - cena 100%
1
"MALDROBUD" Sp.Jawna z Myśliborza
3.313.978,48
72,87
2
STRABAG Sp.z o.o. z Pruszkowa
2.632.064,61
91,75
3
BUDIMEX Spółka Akcyjna z Warszawy
2.775.236,92
87,02
4
MUSING Spółka z o.o. ze Szczecina
2.666.574,25
90,56
5
FDO Spółka z o.o. z Tanowa
2.414.970,33
100
Zgodnie z art. 179 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 ze zmianami) wykonawcom i uczestnikom postępowania przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Dziale VI cytowanej wyżej ustawy, na zasadach w niej określonych.
Budowa drogi powiatowej nr 1362Z Wełtyń-Gajki na odcinku Bartkowo-Gajki
Zarząd Powiatu w Gryfinie ogłasza przetarg nieograniczony na: Budowa drogi powiatowej nr 1362Z Wełtyń-Gajki
na odcinku Bartkowo-Gajki
Zamawiający: Powiat Gryfiński, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino.
Tryb postępowania: przetarg nieograniczony - art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia: bip.gryfino.powiat.pl
Przedmiot zamówienia: CPV:45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych związanych z budową drogi powiatowej nr 1362Z Wełtyń-Gajki, na odcinku Bartkowo-Gajki o nawierzchni jezdni jako bitumicznej, szerokości 6,0 m z obustronnymi poboczami o szerokości 1,0 m. Łączna długość projektowanego odcinka wynosi 2074,87 m. Wykonaniu remontu przepustu z rur betonowych w km 0+568,48 oraz wzmocnieniu wlotu i wylotu przepustu rurowego z rur betonowych w km 0+652,25.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Termin realizacji zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 30 września 2011r.
Wykonawca będzie związany ofertą: 30 dni licząc od dnia wyznaczonego na składanie ofert.
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. 11 Listopada 16 D, 74-100 Gryfino, lub pocztą na pisemny wniosek.
Warunki udziału: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 i spełniają warunki określone na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał następujące warunki:
W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykazał się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie dróg bitumicznych o łącznej powierzchni 8 000 m2 z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
W zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:Dysponował co najmniej 2 (nie dopuszcza się łączenia funkcji kierowniczych) osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót ogólnobudowlanych, elektrycznych i sanitarnych, w tym:
Kierownik budowy – wymagane wykształcenie wyższe, doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi branży drogowej min. 5 lat, posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej, doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy budowie lub przebudowie dróg klasy G.
Kierownik robót drogowych – wymagane min. 2-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w branży drogowej oraz posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej.
W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 2.000.000,- zł. (dwa miliony złotych)
Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą jak 5.000.000,- zł (pięć milionów złotych) wraz z opłaconą składką.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków przy zastosowaniu formuły spełnia/nie spełnia.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez Wykonawców dokumenty i oświadczenia. Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny. Wykonawcy, którzy nie przedłożą któregokolwiek z dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty:W celu potwierdzenia, spełnienia przez Wykonawców warunków określonych na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, których opis sposobu spełnienia określony został przez Zamawiającego w Rozdziale V SIWZ oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy):
Oferta na wykonanie zamówienia – wypełniony Formularz Nr 1;
Załącznik do oferty – Przedmiar Robót;
Dowód wniesienia wadium (dla formy innej niż pieniądz oryginał gwarancji lub poręczenia);
Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy (Formularz nr 2);
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art.24 ust.1 ustawy, Zamawiający żąda złożenia (w przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, poniższe dokumenty składają wszyscy Wykonawcy składający ofertę):
oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia – Formularz nr 3;
aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się odpowiednio dokumenty określone w §4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:
sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Kopia opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wypełniony Formularz nr 4;
Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
posiadania wiedzy i doświadczenia: Wykaz robót budowlanych (wypełniony Formularz Nr 5) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu poprzez dostarczenie ważnych oświadczeń, zaświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku:
z powodu nieprzewidzianego w momencie zawierania umowy braku płynności finansowej u Zamawiającego,
aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny,
zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia,
konieczności wykonania dodatkowych prac, w szczególności archeologicznych na terenie budowy,
zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego
inne wymienione w treści warunków umowy.
Wykonawca wniesie wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych), w pieniądzu na konto Starostwa Powiatowego w Gryfinie Nr 97 1020 4812 0000 0102 0007 7719 lub w innej formie dopuszczonej ustawą.
Informację w sprawie przetargu można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Gryfinie, Wydział Zarządzania Drogami – tel. 91 40 45 000 wewn. 218; fax. wewn. 247.
Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 26 lipca 2010 r. do godz. 11.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 26 lipca 2010r. o godz. 11,15 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 – sala obrad (I piętro).
Kryterium wyboru ofert i ich znaczenie: Cena – 100 % - oferta z najniższą ceną.
Ogłoszenie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień publicznych w dniu 09.07.2010r. pod pozycją Nr 202600 – 2010.
TREŚĆ MODYFIKACJI
Na podstawie art. 38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655) Zamawiający wprowadza następujące zmiany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (TOM 1 – Instrukcja dla Wykonawców):
na str. 5 pkt 2 ppkt 2.1. - TOM 1 - Instrukcja dla Wykonawców jest:
"Dysponował co najmniej 2 (nie dopuszcza się łączenia funkcji kierowniczych) osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót ogólnobudowlanych, elektrycznych i sanitarnych, w tym:"
winno być:
"Dysponował co najmniej 2 (nie dopuszcza się łączenia funkcji kierowniczych) osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia budowlane niezbędne do realizacji robót ogólnobudowlanych w tym:"
na str. 5 pkt 3 ppkt 3.2. - TOM 1 - Instrukcja dla Wykonawców jest:
"Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą jak 5.000.000,- zł (pięć milionów złotych) wraz z opłaconą składką".
zmienia się na:
"Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą jak 3.000.000,- zł (trzy miliony złotych) wraz z opłaconą składką".
na str. 23 (FORMULARZ Nr 4) - TOM 1 - Instrukcja dla Wykonawców jest:
"* W przypadku Kierownika budowy należy w szczególności opisać 2 letnie doświadczenia przy realizacji prac na zabytkach nieruchomych oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy przebudowie lub modernizacji obiektu budowlanego objętego nadzorem konserwatora zabytków".
winno być:
"* W przypadku Kierownika budowy należy w szczególności opisać 2 letnie doświadczenia przy realizacji prac oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy przebudowie lub modernizacji obiektów drogowych".
Na tym zakończono zmiany i modyfikacje, pozostałe warunki i treść SIWZ pozostają bez zmian.
data opublikowania: 2010-07-09 15:20:10 data ostatniej aktualizacji: 2010-07-29 15:35:29
Strona odwiedzona 1567 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Maria Ilińczyk
Informacja wprowadzona przez:
Wojciech Sztanga