Ogłoszenia
Archiwum - przetargi inne
Przebudowa nawierzchni odcinków dróg powiatowych Powiatu Gryfińskiego, na terenie Gminy Chojna
OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA
ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Gryfiński
ul. Sprzymierzonych 4
74-100 Gryfino
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. "Przebudowa nawierzchni odcinków dróg powiatowych Powiatu Gryfińskiego, na terenie Gminy Chojna", ogłoszonego BZP pod nr 148346 - 2015.
CENA OFERTY:
cena oferty najtańszej: 376.670,40 zł;
cena oferty najdroższej: 485.772,33 zł;
DANE O OFERTACH:
liczba złożonych ofert: - 3
liczba odrzuconych ofert: - 0
KWOTA PRZEZNACZONA NA REALIZACJĘ ZADANIA (brutto): 392.743,60 złotych.
Unieważnienie postępowania przetargowego na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 907 ze zmianami), ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej.
Środki finansowe, które miały zostać przeznaczone na niniejszy cel zostaną wydatkowane w inny sposób, co przesądza o braku interesu publicznego w kontynuowaniu postępowania. Zamawiający udzielając zamówienia gospodaruje, co do zasady środkami publicznymi, służącymi zaspokojeniu potrzeb szerszej zbiorowości, następuje to jednak w ramach realizacji budżetu. Nad realizacją budżetu czuwa Zarząd Powiatu. Wobec zaistniałych wyjątkowych okoliczności, unieważnienie postępowania mieści się w interesie publicznym, a zamawiający nie był w stanie, w chwili wszczęcia postępowania, ich przewidzieć.
Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.
ZARZĄD POWIATU W GRYFINIE OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY NA: "Przebudowa nawierzchni odcinków dróg powiatowych Powiatu Gryfińskiego, na terenie Gminy Chojna"
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
- NAZWA I ADRES: Powiat Gryfiński, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfino.powiat.pl
- RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Przebudowa nawierzchni odcinków dróg powiatowych Powiatu Gryfińskiego, na terenie Gminy Chojna."
- Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni na niżej wymienionych odcinkach dróg powiatowych na terenie Powiatu Gryfińskiego:
- droga Nr 1388Z Strzelczyn-Chojna, na odcinku od drogi krajowej nr 26 w kierunku m. Kamienny Jaz o długości ok. 308 mb;
- droga powiatowa Nr 1374Z Baniewice-Chojna, w m. Grzybno na odcinku o długości 300 mb;
- droga Nr 1438Z część ulicy Barnkowo w Chojnie;
Zakres robót obejmuje:
DP Nr 1388Z (Kamienny Jaz) - przebudowa istniejącej nawierzchni bitumicznej, poprzez ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC16W i AC11S grubości 4 cm po zagęszczeniu, szerokość jezdni ok. 5;
- wykonanie koryta (poszerzenia) o gł. 30 cm pod konstrukcję drogi o pow. 532,50 m2;
- podbudowa z kruszywa łamanego 0-31,5 mm na pow. 532,50 m2;
- frezowaniu nawierzchni o śr. grubości warstwy do 3 cm na pow. 220 m2;
- oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 1.500 m2;
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę podbudowy na pow. 1.500 m2;
- wykonanie warstwy podbudowy z betonu asfaltowego AC16W (100kg/m2) na pow. 1.500 m2.
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę ścieralną na pow. 1.540 m2;
- ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4,0 cm po zagęszczeniu (100 kg/m2) na pow. 1.540 m2;
- karczowanie pni po wyciętych drzewach - 3 szt.,
- montaż ścieku korytkowego (trójkątnego) na podsypce cementowo-piaskowej o dł. 288m.
DP Nr 1374Z (Grzybno) - przebudowa istniejącej nawierzchni bitumicznej o długości 300 mb. o szerokości jezdni ok. 6m, poprzez ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC16W i AC11S grubości 4 cm po zagęszczeniu:
- rozbiórka nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (frezowanie) drogi o pow. 1.414 m2;
- oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 1.364 m2;
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę wyrównawczą na pow. 1.364 m2;
- wykonanie warstwy podbudowy z betonu asfaltowego AC16W (100kg/m2) na pow. 764,70 m2.
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę ścieralną na pow. 598,80 m2;
- ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 4,0 cm po zagęszczeniu (100 kg/m2) na pow. 764,70 m2;
- ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 5,0 cm po zagęszczeniu - odcinek połówką jezdni (100 kg/m2) na pow. 598,80 m2;
- regulacja pionowa studni kanalizacji deszczowej szt.1;
DP Nr 1438Z (część ulicy Barnkowo w Chojnie) - przebudowa istniejącej nawierzchni bitumicznej, poprzez ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC16W i AC11S grubości 4 cm po zagęszczeniu, średnia szerokość jezdni wynosi 6m,
- rozbiórka nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (frezowanie), grubość nawierzchni 3 cm o pow. 1.777,75m2;
- obustronne odkrycie krawędzi jezdni z rozplantowaniem urobku na poboczu drogi na pow. 262 m2
- oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni bitumicznej - 1.777,75 m2;
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę wyrównawczą na pow. 1.777,75 m2;
- wykonanie warstwy podbudowy z betonu asfaltowego AC16W (100kg/m2) na pow.1.777,75 m2.
- skropieniu nawierzchni bitumicznej emulsją asfaltową pod warstwę ścieralną na pow. 1.777,75 m2;
- ułożeniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 4,0 cm po zagęszczeniu (100 kg/m2) na pow. 1.777,75 m2;
- regulacja pionowa studni kanalizacji deszczowej szt.1, kratek wpustowych szt.5, zaworów wodociągowych szt.1;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony za pomocą przedmiarów robót stanowiących załącznik nr 7a, 7b i 7c, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych stanowiących załącznik nr 8
- Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
- CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 15 października 2015r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
- WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości: 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), w pieniądzu na konto Starostwa Powiatowego w Gryfinie Nr 27 2030 0045 1110 0000 0194 1850 lub w innej formie dopuszczonej ustawą tj. w:
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- gwarancjach bankowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r., poz. 1804 t.j.).
Wadium zostanie uznane za wniesione jeżeli wpłynie na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert.
- ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
analiza dowodów dotyczących wykonanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia:
- minimum 3 roboty polegające na budowie lub przebudowie dróg publicznych o wartości nie mniejszej niż 1 mln złotych brutto każda, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanych w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
- Potencjał techniczny
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia
analiza dokumentów potwierdzających dysponowanie osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi.
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wymaganych na podstawie przepisów ustawy PZP w tym zakresie, wg formuły spełnia, nie spełnia.
- INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych i również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada:
- Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
- INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
- Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
- INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt 4) albo w pkt 5).
Wykonawca składa wraz z ofertą:
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów,
- polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż przedmiot zamówienia.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wymaganych na podstawie przepisów ustawy PZP w tym zakresie, wg formuły spełnia, nie spełnia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
- TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA : przetarg nieograniczony.
- KRYTERIA OCENY OFERT:
- cena - waga kryterium 95 %;
- termin płatności faktur - waga kryterium 5 % (minimalny: 14 dni, maksymalny: 30 dni).
- CZY PRZEPROWADZONA BĘDZIE AUKCJA ELEKTRONICZNA: nie.
- ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
- Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy):
- obniżenie podanej w umowie ceny (np. roboty zaniechane, różnica w robotach zamiennych),
- zmiany polegającej na dopuszczeniu do wykonywania zamówienia podwykonawcy nie wymienionego w wykazie robót proponowanych do wykonania przez podwykonawców, po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego i spełnieniu wymagań specyfikacji dotyczących wykonywania wskazanego zakresu robót przez podwykonawców,
- wprowadzenia rozliczeń częściowych,
- ww. zmiany muszą być korzystne dla Zamawiającego i nie mogą zwiększać wysokości wynagrodzenia,
- ww. zmiany winny zostać zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz wykonawcę dokumentacji projektowej,
- aktualizacja rozwiązań z uwagi na zmiany obowiązujących przepisów odnoszących się do tego zamówienia,
- zmiany tekstu umowy, jeżeli nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań stron,
- zmiana stawki podatku VAT.
- zmiana terminu wykonania umowy przez Wykonawcę ze względu na:
- konieczność usunięcia niewybuchów lub niewypałów,
- konieczność prowadzenia badań archeologicznych,
- konieczność wykonania robót dodatkowych lub uzupełniających,
- wystąpienie innych niezależnych od stron i niedających się przewidzieć okoliczności.
- Postanowienia ust. 1 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu).
- INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gryfino.powiat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Gryfinie ul. 11 Listopada 16 d, 74-101 Gryfino, pok. 103, pocztą na pisemny wniosek lub pobrać ze strony internetowej.
- Termin składania ofert:. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 3 lipca 2015r. do godz. 10,00 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11.
- Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
- Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 148346 -2015 na portalu Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 18.06.2015r. oraz umieszczone na stronie internetowej i tablicach ogłoszeniowych Zamawiającego.
data opublikowania: 2015-06-18 15:22:36
data ostatniej aktualizacji: 2015-07-30 11:54:11
Strona odwiedzona 1485 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Marzena Wieczorek
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki