Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa zespołu budynków, zagospodarowanie terenów rekreacyjnych i sportowych, segregacja układu komunikacji kołowej i pieszej oraz odrestaurowanie murów obronnych w SOSW w Chojnie - I etap
Rozstrzygnięcie:
Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163) zawiadamiamy, że w ww. postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego z podziałem na dwie części:
Część I: Budynek nr 6- modernizację istniejącego internatu szkoły z dostosowaniem obiektu do zmiany funkcji na Dom Dziecka
została odrzucona oferta:
1.1 Oferta oznaczona nr 2 firmy Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe PROGRES Sp. z o.o. 74-500 Chojna, ul. Szczecińska 1 na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 6 ww. ustawy tj.: "Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli zawiera omyłki rachunkowe , których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub błędy w obliczeniu ceny".
UZASADNIENIE
Wykonawca obliczając cenę zastosował stawkę VAT w wysokości 22 %, natomiast roboty budowlane określone w przedmiocie zamówienia dotyczą obiektów sklasyfikowanych w PKOB 1130 tj. "budynków zbiorowego zamieszkania - domy opieki społecznej, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych oraz budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych", znajdujących się (poz. 20) na "Liście towarów i usług dla których obniża się stawkę podatku do wysokości 7%" (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług Dz. U. 04. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.)
Jednocześnie zawiadamiamy, iż w przedmiotowym postępowaniu została wybrana i zaakceptowana przez Zarząd Powiatu w Gryfinie:
Na część I zamówienia:
Oferta oznaczona nr 1 firmy INEKO Sp. z o.o., ul. 5 Lipca, 70-376 Szczecin z oferowaną ceną w wysokości 1.875.154,18 zł brutto.
Ogłoszenie o przetargu ograniczonym na: Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa zespołu budynków, zagospodarowanie terenów rekreacyjnych i sportowych, segregacja układu komunikacji kołowej i pieszej oraz odrestaurowanie murów obronnych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Chojnie - I etap
Zamawiający: Powiat Gryfiński ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino
Tryb zamówienia: przetarg ograniczony.
Przedmiot zamówienia obejmuje: (kod CPV: 45.20.00.00-9, 45.26.27.00-8,45.26.28.00-9,45.40.00.00-1) Przebudowę, rozbudowę nadbudowę zespołu budynków z podziałem na dwie części: Część I: Budynek nr 6- modernizację istniejącego internatu szkoły z dostosowaniem obiektu do zmiany funkcji na Dom Dziecka Część II: Budynek nr 2- rozbiórkę istniejącego internatu oraz odbudowa obiektu wg projektu budowlanego mająca na celu dostosowanie do istniejącej zabudowy Cały kompleks, w którym znajdują się oba budynku jest pod ochroną konserwatorską. 1.1 Zakres robót:
roboty rozbiórkowe / rozbiórka budynku nr 2 w całości/
roboty ziemne
roboty fundamentowe
roboty murarskie
montaż stolarki okiennej i drzwiowej
roboty ciesielskie i dekarskie
wykonanie podłóg i posadzek
wykonanie okładzin ściennych i podłogowych
roboty tynkarskie
roboty malarskie
roboty elewacyjne , w tym docieplenie ścian zewnętrznych metodą lekką -mokrą
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Wymagany termin realizacji zamówienia: I część - 180 dni od daty podpisania umowy. II część - 330 dni od daty podpisania umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i niewykluczeni na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 tejże ustawy oraz spełniający wymogi określone w SIWZ, a w szczególności Wykonawcy którzy wykażą się posiadaniem doświadczenia w dziedzinie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia i wykażą, że w okresie 5 lat przed dniem ogłoszenia niniejszego postępowania wykonali min. 1 robotę o profilu podobnym do przedmiotu zamówienia. Za roboty podobne Zamawiający uzna takie, których wartość wynosiła, co najmniej 1.000.000 zł i dotyczyła przebudowy, rozbudowy, remontu budynku.
Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Wniosek o dopuszczenie do postępowania,
Aktualny dokument dopuszczający Wykonawcę do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem (wystawionym nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert) w postaci:
odpisu z właściwego rejestru lub
zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków oraz opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne a w przypadku zaległości w płatnościach zaświadczenie/a, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert,
Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem ogłoszenia niniejszego postępowania robót o profilu podobnym do przedmiotowego z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, podać ilość robót wykonanych w tym okresie o profilu podobnym do przedmiotowego. Należy podać minimum 1 robotę w na kwotę min. 1.000.000 zł każda dotyczącą przebudowy, rozbudowy, remontu budynku,
Referencje od poprzednich kontrahentów, na rzecz których Wykonawca zrealizował min 1 podobne zamówienia w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem ogłoszenia niniejszego postępowania, potwierdzające, że roboty te zostały wykonane z należyta starannością. Referencje muszą dotyczyć robót wymienionych w wykazie,
Wykaz osób i podmiotów które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zgodnie z zał. nr 5 do SIWZ)
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające uprawnienia tych osób (poświadczone kserokopie uprawnień zawodowych) odpowiednio dla danej branży (budowlanej, sanitarnej, elektrycznej)
uprawnienia zawodowe w formie decyzji,
aktualne zaświadczenia o wpisie do właściwej Izby Inżynierów i Techników Budowlanych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego dokumentu dopuszczającego Wykonawcę do obrotu prawnego i oświadczenia, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków oraz opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Jeżeli w kraju pochodzenia lub w którym wykonawca ma siedzibę nie wydaje się wymienionych dokumentów, o których mowa w pkt. a - c, zastępuje je się dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia, w którym wykonawca ma siedzibę.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym, zawierających oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie w/w warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia:
warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz warunek określony w pkt 1.3 muszą być spełnione przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
warunki określone w pkt 1.1 do 1.2 muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają w/w warunki udziału w postępowaniu jest większa niż określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprasza do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą ocenę spełnienia udziału w postępowaniu, tj. w okresie 5 lat przed dniem ogłoszenia niniejszego postępowania wykonali min. 1 robotę o profilu podobnym do przedmiotu zamówienia. Za roboty podobne Zamawiający uzna takie, których wartość wynosiła, co najmniej 1.000.000 zł i dotyczyły przebudowy, rozbudowy, remontu budynku. Zrealizowane prace należy potwierdzić dokumentami (referencjami) wykazującymi, że roboty te zostały wykonane należycie. Znaczenie niniejszego warunku - 100 %. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (100 pkt) Wykonawcy, który nie podlega wykluczeniu i przedstawi w wykazie największą liczbę robót wskazanych w w/w warunku. Punkty w odniesieniu do pozostałych Wykonawców zostaną wyliczone ze wzoru: Liczba punktów = liczba robót/ największa liczba robót x 100. W toku oceny wniosków Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli Wykonawcy osiągną taki sam wynik, wygra ten, który udokumentuje wykonanie robót na większą kwotę.
jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu, jest mniejsza niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający zaprasza do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki.
Do składania ofert zostanie zaproszonych 5 wykonawców.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium. W przypadku złożenia oferty na całość zamówienia należy wnieść wadium wysokości 30.000 zł. W przypadku złożenia oferty na jedną z dwóch części zamówienia należy wnieść wadium wysokości 15.000 zł
Kryterium wyboru ofert i ich znaczenie: CENA - 100 % Wybrany zostanie Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać w budynku Zamawiającego przy ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Gryfinie, pok. Nr 11 w terminie do 05.01.2007 r., godz. 12.00.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia nie będzie dostępna na stronie internetowej.
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest p. Agnieszka Madejak - Saków, tel. 4045000 wew. 244.
Data wysłania ogłoszenia do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dnia 21 grudnia 2006 r.
data opublikowania: 2006-12-21 15:17:04 data ostatniej aktualizacji: 2007-02-20 14:56:27
Strona odwiedzona 2223 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Andrzej Krzemiński
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki