Ogłoszenia
Archiwum - przetargi inne
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na świadczenie usług pocztowych na rzecz Starostwa Powiatowego w Gryfinie
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. "Świadczenie usług pocztowych na rzecz Starostwa Powiatowego w Gryfinie"
Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) zawiadamiamy, że w ww. postępowaniu Zamawiający podjął następujące rozstrzygnięcie:
- Zamawiający wybiera ofertę nr 1 Wykonawcy Poczta Polska S.A. Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Region Sprzedaży w Szczecinie, al. Niepodległości 41/42, 70-940 Szczecin z oferowaną ceną 91.522,14 zł brutto.
- Kryterium oceny i uzasadnienie: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się kryterium "cena" - 95%, "liczba placówek pocztowych" - 5 %, "kryterium społeczne - wielkość średniego rocznego zatrudnienia osób na pełen etat w stosunku do wszystkich pracowników zatrudnionych przez Wykonawcę" - 5 %. Ww. wykonawca spełnił wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskał najwyższą liczbę punktów.
- Wykonawcy, którzy złożyli oferty:
Numer oferty | Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy | Cena w zł brutto/ pkt | Liczba placówek pocztowych | Kryterium społeczne | Punktacja |
1. | Poczta Polska S.A. Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Region Sprzedaży w Poznaniu, al. Niepodległości 41/42, 70-940 Szczecin | 91.522,14/ 90,00 pkt | 29/ 5 pkt | 85,18 %/ 5 pkt | 100,00 pkt |
2. | Polska Grupa Pocztowa S.A. Ul. Stanisława Augusta 75 lok. 45-47 03-846 Warszawa | 115.520,25/ 71,30 pkt | 20/ 3,44 pkt | 94%/ 5 pkt | 79,74 pkt |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
- NAZWA I ADRES: Powiat Gryfiński, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gryfino.powiat.pl
- RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych na rzecz Starostwa Powiatowego w Gryfinie.
- Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych:
- przesyłek listowych nierejestrowanych,
- przesyłek listowych rejestrowanych,
- paczek pocztowych
a także wydawania przesyłek rejestrowanych zwracanych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy, które będzie realizowane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529).
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia wzór umowy - załącznik nr 4 do SIWZ
- Wykaz szacunkowych ilości i rodzajów przesyłek pocztowych i paczek przedstawiony jest w załączniku nr 1 do formularza ofertowego.
- Zamawiający przyjął roczną ilość przesyłek każdego rodzaju w oparciu o analizę potrzeb. Zestawienie to daje podstawę wyliczenia ceny. Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania w 100% podanych ilości przesyłek. Rodzaje i ilości przesyłek w ramach świadczonych usług są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu niewykorzystania ilości w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający nie dopuszcza sytuacji, w której część przesyłek zostanie nadana przez inny podmiot na rzecz i w imieniu Zamawiającego, w wyniku czego na dowodzie nadania przesyłki będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający oraz oznaczenia Nadawcy na kopercie będą wskazywały na to, że Zamawiający nie będzie Nadawcą przedmiotowej korespondencji.
- Zamawiający dopuszcza, by wybrany Wykonawca na zasadzie pełnienia funkcji "posłańca" nadawał za pośrednictwem operatora wyznaczonego (na podstawie odrębnego wykazu sporządzonego przez Zamawiającego) przesyłki wymagające:
- zachowania terminów, o których mowa w art. 57 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.),
- wniesienia pisma do sądu, o którym mowa w art. 165 § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 101 z późn. zm.),
- wniesienia pisma do sądu, o którym mowa w art. 83 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.),
- zachowania terminu, o którym mowa w art. 64b ust. 3 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2015 r. poz. 1096 z późn. zm.),
- zachowania terminu, o którym mowa w art. 12 § 6 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz.613 z późn. zm),
- złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 392 z późn. zm.),
- wniesienia skargi do Prezesa Izby, o której mowa w art. 198b ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.)
- Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie art. 67 ust. 1 pkt 6 i będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju usług.
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64110000-0
- Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
- Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
- CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
12 miesięcy
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
- WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
- ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. Nr 1529).
- Wiedza i doświadczenie
Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej dwa zamówienia odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia jak określony w SIWZ, tj. świadczenia usług pocztowych o wartości minimum 140.000,00 zł oraz załączy dowody czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Podana kwota musi dotyczyć jednego zamówienia (przez co rozumie się, że musi wynikać z jednostkowej umowy)
- Potencjał techniczny
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, że dysponuje co najmniej jedną placówką w każdej z 9 gmin powiatu gryfińskiego ze wskazaniem ich adresów.
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 200.000 zł
- INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesje, zezwolenie lub licencję;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażeń zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacja o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłacona polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie od prowadzenia działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- Dokumenty podmiotów zagranicznych:
- Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada:
- Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
- Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
- Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
- INNE DOKUMENTY
- Inne dokumenty niewymienione w pkt 4) albo w pkt 5).
- Wykonawca składa wraz z ofertą, pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wymaganych na podstawie przepisów ustawy PZP w tym zakresie, wg formuły spełnia, nie spełnia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
- TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA : przetarg nieograniczony.
- KRYTERIA OCENY OFERT:
- cena - 95%,
- liczba placówek pocztowych którymi dysponuje Wykonawca na terenie powiatu gryfińskiego w dniu składania oferty - 5 %
- CZY PRZEPROWADZONA BĘDZIE AUKCJA ELEKTRONICZNA: nie.
- ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
- Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy):
- zmiany polegającej na dopuszczeniu do wykonywania zamówienia podwykonawcy nie wymienionego w wykazie prac proponowanych do wykonania przez podwykonawców, po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego i spełnieniu wymagań specyfikacji dotyczących wykonywania wskazanego zakresu robót przez podwykonawców,
- wprowadzenia rozliczeń częściowych,
- inne niż wskazane w ust. a-g okoliczności, jeżeli w stosunku do zawartej umowy będą korzystne dla zamawiającego, np. zastosowanie innych sposobów wykonania zamówienia bez zmiany wysokości wynagrodzenia,
- aktualizacja rozwiązań z uwagi na zmiany obowiązujących przepisów odnoszących się do tego zamówienia,
- zmiany tekstu umowy, jeżeli nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań stron,
- zmiana stawki podatku VAT.
- Postanowienia ust. 1 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu)
- INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:bip.gryfino.powiat.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Gryfinie ul. 11 Listopada 16 d, 74-101 Gryfino, pok. 102, pocztą na pisemny wniosek lub pobrać ze strony internetowej.
- Termin składania ofert:. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 9 grudnia 2015r. do godz. 13.30 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie, ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11.
- Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
- Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 30 listopada 2015 r.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający dokonuje następujących zmian w SIWZ:
- Zamawiający przedłuża termin składania ofert w następujący sposób:
- Część XVI SIWZ "Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert" otrzymuje brzmienie:
"1. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 17 grudnia 2015 r. do godz. 13.30 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17 grudnia 2015 r. o godz. 14.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 - sala obrad (I piętro)"
- Część XV pkt 1.5 SIWZ otrzymuje brzmienie:
1.5 Ofertę należy umieścić w dwóch zamkniętych kopertach (zewnętrznej i wewnętrznej)
- koperta zewnętrzna powinna być pozbawiona wszelkich oznakowań identyfikacyjnych Wykonawcy (jak nadruk firmowy, pieczęć, nadawca, itp.) zaadresowana na adres Zamawiającego, opisana: "PRZETARG na usługi pocztowe- NIE OTWIERAĆ PRZED 17.12.2015r. do godz.14.00",
- koperta wewnętrzna, zawierająca dokumenty ofertowe poza ww. oznaczeniami dodatkowo musi być opatrzona pełnymi danymi Wykonawcy (nazwa, adres) tak, aby ją można było odesłać bez otwierania, jeśli wpłynie po terminie i oznakowana: "PRZETARG na usługi pocztowe - NIE OTWIERAĆ PRZED 17.12.2015r. do godz.14.00" tak jak zewnętrzna.
- Oferty złożone po terminie będą zwracane niezwłocznie bez otwierania koperty wewnętrznej.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający dokonuje następujących zmian w SIWZ:
- Zamawiający przedłuża termin składania ofert w następujący sposób:
- Część XVI SIWZ "Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert" otrzymuje brzmienie:
"1. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 5 stycznia 2016 r. do godz. 13.30 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 5 stycznia 2016 r. o godz. 14.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 - sala obrad (I piętro)"
- Część XV pkt 1.5 SIWZ otrzymuje brzmienie:
1.5 Ofertę należy umieścić w dwóch zamkniętych kopertach (zewnętrznej i wewnętrznej)
- koperta zewnętrzna powinna być pozbawiona wszelkich oznakowań identyfikacyjnych Wykonawcy (jak nadruk firmowy, pieczęć, nadawca, itp.) zaadresowana na adres Zamawiającego, opisana: "PRZETARG na usługi pocztowe - NIE OTWIERAĆ PRZED 05.01.2016 r. do godz. 14.00",
- koperta wewnętrzna, zawierająca dokumenty ofertowe poza ww. oznaczeniami dodatkowo musi być opatrzona pełnymi danymi Wykonawcy (nazwa, adres) tak, aby ją można było odesłać bez otwierania, jeśli wpłynie po terminie i oznakowana: "PRZETARG na usługi pocztowe - NIE OTWIERAĆ PRZED 05.01.2016r. do godz. 14.00" tak jak zewnętrzna.
- Oferty złożone po terminie będą zwracane niezwłocznie bez otwierania koperty wewnętrznej.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający dokonuje następujących zmian w SIWZ:
- Zamawiający przedłuża termin składania ofert w następujący sposób:
- Część XVI SIWZ "Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert" otrzymuje brzmienie:
"1. Zabezpieczoną ofertę należy złożyć w terminie do dnia 8 stycznia 2016 r. do godz. 13.30 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 11
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 8 stycznia 2016 r. o godz. 14.00 w budynku Starostwa Powiatowego w Gryfinie przy ul. Sprzymierzonych 4 - sala obrad (I piętro)"
- Część XV pkt 1.5 SIWZ otrzymuje brzmienie:
1.5 Ofertę należy umieścić w dwóch zamkniętych kopertach (zewnętrznej i wewnętrznej)
- koperta zewnętrzna powinna być pozbawiona wszelkich oznakowań identyfikacyjnych Wykonawcy (jak nadruk firmowy, pieczęć, nadawca, itp.) zaadresowana na adres Zamawiającego, opisana: "PRZETARG na usługi pocztowe - NIE OTWIERAĆ PRZED 08.01.2016 r. do godz.14.00",
- koperta wewnętrzna, zawierająca dokumenty ofertowe poza ww. oznaczeniami dodatkowo musi być opatrzona pełnymi danymi Wykonawcy (nazwa, adres) tak, aby ją można było odesłać bez otwierania, jeśli wpłynie po terminie i oznakowana: "PRZETARG na usługi pocztowe - NIE OTWIERAĆ PRZED 08.01.2016r. do godz.14.00" tak jak zewnętrzna.
- Oferty złożone po terminie będą zwracane niezwłocznie bez otwierania koperty wewnętrznej.
data opublikowania: 2015-11-30 15:05:29
data ostatniej aktualizacji: 2016-01-25 10:41:04
Strona odwiedzona 1769 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Stojan Diakowski
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki