Budżet Powiatu
Wykonanie budżetu I półrocze 2004 r.
INFORMACJA O PRZEBIEGU WYKONANIA BUDŻETU POWIATU GRYFIŃSKIEGO ZA I PÓŁROCZE 2004 R.
Zgodnie z art.135 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych Zarząd Powiatu przedstawia informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Gryfińskiego za I półrocze 2004r.
Informacja o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2004r została opracowana w oparciu o:
- Uchwałę Rady Powiatu Nr XII/120/2003 z dnia 29 grudnia 2003r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Gryfińskiego na 2004r,
- Uchwałę Rady Powiatu Nr VIII/77/2003 z dnia 2 lipca 2003r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Gryfińskiego za I półrocze roku budżetowego oraz Uchwałę Nr XVI/182/2004 z dnia 30 czerwca 2004r. w sprawie zmian Uchwały Rady Powiatu Nr VIII/77/2003 z dnia 2 lipca 2003r. w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Gryfińskiego za I półrocze roku budżetowego.
Uchwalony przez Wysoką Radę budżet na rok 2004 wprowadzał nowe rozwiązania zawarte w ustawie z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Zmiany systemowe wprowadzone ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego polegały na:
- decentralizacji zadań i środków publicznych, tym samym zwiększenia udziału samorządu powiatowego w dysponowaniu środkami publicznymi,
- zwiększeniu ekonomicznej odpowiedzialności powiatu poprzez zwiększenie udziału dochodów własnych w ogólnych środkach finansowych,
- powiązaniu sytuacji finansowej powiatu z koniunkturą gospodarki państwa,
- zwiększeniu możliwości absorpcji środków unijnych poprzez zwiększenie strumienia środków i uelastycznienie zasad gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego,
Od 1 stycznia 2004 roku zlikwidowano:
- części rekompensujące subwencji ogólnej,
- części drogowe subwencji ogólnej dla powiatów.
Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego określiła następujące źródła dochodów własnych powiatu:
- wpływy z opłat stanowiących dochody powiatu, uiszczanych na podstawie odrębnych przepisów,
- dochody uzyskiwane przez powiatowe jednostki budżetowe powiatu oraz wpłaty od powiatowych zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych,
- dochody z majątku powiatu,
- spadki, zapisy i darowizny na rzecz powiatu,
- dochody z kar pieniężnych i grzywien określonych w odrębnych przepisach,
- 5,0% dochodów uzyskiwanych na rzecz budżetu państwa w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej (np. ustawą o gospodarce nieruchomościami wprowadzono zmiany, które powodują, że od wpływów
osiąganych za sprzedaży, opłat z tytułu trwałego zarządu, użytkowania, użytkowania wieczystego, czynszu dzierżawnego i najmu-nieruchomości Skarbu Państwa, potrąca się 25% środków, które stanowią dochody Powiatu, na którego terenie znajdują się te nieruchomości),
- odsetki od pożyczek udzielanych przez powiat, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
- odsetki od nieterminowo przekazywanych należności stanowiących dochody powiatu,
- odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych powiatu, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
- dotacje z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego,
- inne dochody należne powiatowi na podstawie odrębnych przepisów,
- wysokość udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, od podatników tego podatku zamieszkałych na obszarze powiatu wynosi 10,25%,
- wysokość udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych od podatników tego podatku, posiadających siedzibę na obszarze wynosi 1,40%.
Powiat Gryfiński od 1 stycznia 2004r. otrzymuje subwencję ogólną składającą się z części:
- wyrównawczej,
- równoważącej,
- oświatowej.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla powiatów składała się z kwoty podstawowej i kwoty uzupełniającej.
- Kwota podstawowa jest przeznaczona dla tych powiatów, w których wskaźnik podstawowych dochodów podatkowych (z tyt. PIT) na 1 mieszkańca jest mniejszy od przeciętnego dochodu na 1 mieszkańca w kraju. Wyrównanie stanowić będzie 80% różnicy miedzy średnim dochodem na 1 mieszkańca kraju a dochodem powiatu.
- Kwota uzupełniająca uzależniona jest od wskaźnika bezrobocia w danym powiecie. Im wyższy wskaźnik bezrobocia tym wyższa kwota uzupełniająca.
Część równoważąca subwencji ogólnej zostaje wprowadzona na okres przejściowy 1 roku. Otrzymają ją powiaty w celu wyrównania ewentualnych różnic w dochodach w związku z wprowadzeniem zmian w systemie finansowania zadań.
Część oświatowa subwencji ogólnej stanowi iloczyn liczby uczniów w kraju w bazowym roku szkolnym i planowanych wydatków budżetu państwa na zadania oświatowe realizowane przez powiaty, w przeliczeniu na jednego ucznia z wyłączeniem wydatków majątkowych oraz wydatków o charakterze jednorazowym. Łączna kwota części oświatowej subwencji ogólnej dodatkowo może być zwiększana o kwotę planowanych wydatków z tytułu wzrostu zadań.
Zadania finansowane od 1 stycznia 2004 z dochodów własnych powiatu:
- Pomoc społeczna - utworzenie i utrzymanie powiatowych centrów pomocy rodzinie, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli- byłych nauczycieli placówek opiekuńczo-wychowawczych, organizowanie opieki w rodzinach zastępczych,
- Zatrudnianie i przeciwdziałanie bezrobociu - rejestrowanie bezrobotnych, poradnictwo, wydawanie decyzji, wypłata świadczeń, finansowanie powiatowych urzędów pracy, opracowanie programów rynku pracy,
- Gospodarka leśna - nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności skarbu państwa, inwentaryzacja stanu lasów, opracowanie i nadzór wykonywania zatwierdzonych uproszczonych planów urządzania lasów niestanowiących własności skarbu państwa,
- Pomoc społeczna - zapewnienie, organizowanie i prowadzenie usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym - Obecnie zapewnienie, organizowanie i prowadzenie usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym jest zadaniem własnym powiatu, docelowo zadanie będzie realizowała gmina. W okresie przejściowym tj. w latach 2004-2006 to zadanie powiatu będzie finansowane z dwóch źródeł- dochodów własnych i dotacji celowej z budżetu państwa,
- Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli będących emerytami i rencistami - wchodzi w skład subwencji oświatowej zwiększając jej kwotę,
- Stypendia i pomoc materialna dla młodzieży wiejskiej - wchodzą w skład subwencji oświatowej zwiększając jej kwotę,
- Dodatki i premie dla opiekunów praktyk zawodowych - wchodzą w skład subwencji oświatowej zwiększając jej kwotę,
- Prowadzenie młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii - wchodzi w skład subwencji oświatowej zwiększając jej kwotę.
Zgodnie z rozwiązaniami zawartymi w ustawie z dnia 13 listopada 2003r r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, od 1 stycznia 2004 r. Powiat Gryfiński otrzymuje zwiększone udziały w PIT. Nowym źródłem dochodów własnych powiatu są udziały w CIT.
Dokonując oceny sytuacji finansowej powiatu gryfińskiego, przeanalizowano dochody i wydatki oraz wynik powiatu w za I półrocze lat 2002,2003,2004, które przedstawiają poniższe zestawienia:
Dochody, wydatki i wynik powiatu za I półrocze 2002r.
Wyszczególnienie |
plan |
wykonanie |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
DOCHODY OGÓŁEM |
47.040.987 |
26.054.435 |
55,38% |
WYDATKI OGÓŁEM |
51.099.206 |
26.376.624 |
51,61% |
WYNIK |
-4.058.219 |
-322.189 |
- |
Dochody, wydatki i wynik powiatu za I półrocze 2003r.
wyszczególnienie |
plan |
wykonanie |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
DOCHODY OGÓŁEM |
41.751.297 |
22.723.483 |
54,42% |
WYDATKI OGÓŁEM |
44.434.297 |
25.038.197 |
56,34% |
WYNIK |
-2.683.000 |
-2.314.714 |
- |
Dochody, wydatki i wynik powiatu za I półrocze 2004r.
wyszczególnienie |
plan |
wykonanie |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
DOCHODY OGÓŁEM |
45.708.420 |
25.281.136 |
55,31% |
WYDATKI OGÓŁEM |
47.050.482 |
22.573.255 |
47,97% |
WYNIK |
-1.342.062 |
+2.707.881 |
- |
Wykonanie zaplanowanych dochodów i wydatków w 2004r. przebiega zgodnie z planem i wskazuje, iż realizacja tych planów przebiega analogicznie, jak w latach ubiegłych.
Zaplanowane dochody zostały zrealizowane w 55,31%, wydatki zrealizowano w 47,97%.
DOCHODY WŁASNE
Po wprowadzeniu zmian systemowych, zmieniła się struktura dochodów własnych powiatu, co przedstawia poniższa tabela:
Struktura dochodów własnych powiatu w I półroczu lat 2002-2004
wyszczególnienie |
I półrocze 2002 |
I półrocze 2003 |
I półrocze 2004 |
RAZEM DOCHODY WŁASNE z tego: |
100% |
100% |
100% |
podatek dochodowy od osób fizycznych |
169.401 |
165.242 |
1.615.903 |
podatek dochodowy od osób prawnych |
- |
- |
112.402 |
dochody z majątku |
405.072 |
333.652 |
361.618 |
pozostałe dochody |
2.243.714 |
1.483.995 |
2.403.404 |
W strukturze dochodów własnych w I półroczu 2004, dominującym źródłem dochodów jest udział we wpływach z PIT. Udział tego źródła dochodów, w dochodach własnych, zwiększył się w porównaniu do roku 2003 i 2002.
Przepisami ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wskaźnik udziału we wpływach z PIT, dotychczas wynoszący 1% został zwiększony i wynosi w 2004r. - 8,42%.
SUBWENCJA OGÓLNA
Zgodnie z art.7 ustawy z dnia 13 listopada 2003 o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, subwencja ogólna dla powiatów składa się z części wyrównawczej, równoważącej i oświatowej.
Porównanie subwencji ogółem oraz w podziale na poszczególne części prezentuje poniższe zestawienie:
Subwencja ogólna dla powiatu w I półroczu lat 2002-2004
Wyszczegól- nienie |
2002 rok I półrocze |
2003 rok I półrocze |
2004 rok* I półrocze |
Struktu ra 2002 r. |
Struktu ra 2003r. |
Struktu ra 2004r. |
Subwencja ogólna z tego: |
12.006.469 |
12.376.844 |
12.623.750 |
100% |
100% |
100% |
Część drogowa |
2.321.933 |
2.298.714 |
- |
19,34% |
18,58% |
- |
Część wyrównawcza |
582.863 |
604.104 |
1.280.010 |
4,85% |
4.88% |
10,13% |
Część oświatowa |
9.101.673 |
9.474.026 |
9.814.078 |
75,81% |
76,54% |
77,74% |
Część równoważąca. |
- |
- |
1.210.962 |
|
|
9,59% |
DOTACJE CELOWE
Udział dotacji w dochodach w 2004 roku uległ zmniejszeniu, przekazywane dotacje w latach ubiegłych były przeznaczone głównie na zadania z zakresu administracji rządowej. Struktura dotacji przekazywanych w I półroczu lat 2002-2004 przedstawia poniższa tabela:
Struktura dotacji powiatu w I półroczu lat 2002-2004
Wyszczególnienie |
I półrocze 2002 |
I półrocze 2003 |
I półrocze 2004 |
Dochody ogółem w tym: |
100% |
100% |
100% |
Dotacje ogółem z tego: |
11.229.779 |
8.363.750 |
8.065.495 |
- z zakresu administracji rządowej |
6.128.569 |
3.140.076 |
3.449.084 |
- na zadania własne |
4.958.259 |
5.196.674 |
4.496.691 |
- pozostałe |
142.951 |
27.000 |
119.720 |
WYDATKI
Zmiany w zakresie źródeł dochodów ściśle związane są z zakresem zadań, których sposób finansowania zmienił się od 1 stycznia 2004.
Poniżej przeanalizowano planowane i wykonane wydatki za I półrocze z budżetu powiatu na te zadania, które do końca 2003 r. były finansowane w formie dotacji celowej z budżetu państwa, a od 1 stycznia 2004 finansowane są ze zwiększonych dochodów własnych, uzupełnionych subwencją.
Planowane i wykonane w I półroczu wydatki powiatu na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w latach 2002-2004
Wyszczególnienie |
plan |
wykonanie w I półroczu |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Ogółem w 2002 roku |
311.800 |
171.400 |
54,9% |
Ogółem w 2003 roku |
360.000 |
189.807 |
52,7% |
Ogółem w 2004 roku |
498.600 |
198.676 |
39,8% |
Planowane i wykonane w I półroczu wydatki powiatu na
Powiatowy Urząd Pracy w latach 2002-2004
Wyszczególnienie |
plan |
wykonanie w I półroczu |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Ogółem w 2002 roku |
829.481 |
445.824 |
53,7% |
Ogółem w 2003 roku |
850.000 |
453.225 |
53,3% |
Ogółem w 2004 roku |
880.000 |
464.434 |
52,8% |
Planowane i wykonane w I półroczu wydatki powiatu na
Rodziny Zastępcze w latach 2002-2004
Wyszczególnienie |
plan |
wykonanie w I półroczu |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Ogółem w 2002 roku |
1.036.000 |
505.175 |
48,8% |
Ogółem w 2003 roku |
1.311.521 |
840.487 |
64,1% |
Ogółem w 2004 roku |
1.683.997 |
743.833 |
44,2% |
Planowane wydatki na Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Urząd Pracy w 2004
roku kształtują się na poziomie zbliżonym jak w latach ubiegłych, wykonanie wydatków również jest porównywalne z poprzednimi latami.
Od 1 stycznia 2004 zmieniono również sposób finansowania Domów Pomocy Społecznej.
Wydatki na realizację zadania zapewnienia i prowadzenia usług w domach pomocy społecznej w 2004 roku zostały skalkulowane w oparciu o liczbę pensjonariuszy. W okresie przejściowym tj. w roku 2004 zadanie jest finansowane z dwóch źródeł - dochodów własnych (odpłatności pensjonariuszy) i dotacji celowej budżetu państwa. Wojewoda Zachodniopomorski w I półroczu 2004r systematycznie zmniejszał wysokość dotacji w tych DPS,w których zmniejszała się liczba pensjonariuszy finansowanych z dotacji.
Poniższa analiza przedstawia planowane i wykonane wydatki za I półrocze z budżetu powiatu w latach 2002-2004.
Planowane i wykonane w I półroczu wydatki powiatu na
Domy Pomocy Społecznej w latach 2002-2004
Wyszczególnienie |
plan |
wykonanie w I półroczu |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Ogółem w 2002 roku |
7.878.351 |
4.188.013 |
53,2% |
Ogółem w 2003 roku |
7.737.696 |
4.127.745 |
53,3% |
Ogółem w 2004 roku |
7.709.775 |
4.013.960 |
52,1% |
WYDATKI BIEŻĄCE I MAJĄTKOWE
Struktura wydatków majątkowych i bieżących finansowanych z budżetu w latach 2002-2004 zdeterminowana była przyjętymi zadaniami, oraz przyjętym Wieloletnim Programem Inwestycyjnym. W przedstawionej analizie przedstawiono wydatki inwestycyjne finansowane z budżetu bez zadań finansowanych z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska.
Planowane i wykonane w I półroczu wydatki powiatu bieżące i majątkowe w latach 2002-2004
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie w I półroczu |
3:2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
Ogółem wydatki w 2002 roku
w tym:
- bieżące
- majątkowe
|
51.099.206
45.351.647
5.747.559
|
26.376.624
23.518.591
2.858.033
|
51,61%
51,86%
49,72%
|
Ogółem wydatki w 2003 roku
w tym:
- bieżące
- majątkowe
|
44.434.297
43.641.331
792.966
|
25.038.197
24.872.562
165.635
|
56,34%
56,99%
20,88%
|
Ogółem wydatki w 2004 roku
w tym:
- bieżące
- majątkowe
|
47.050.482
44.631.996
2.418.486
|
22.573.255
22.484.403
88.852
|
47,97%
50,37%
3,67%
|
W 2004 roku wydatki bieżące zostały zrealizowane na poziomie 50,37%, natomiast wydatki majątkowe na poziomie 3,67%. Realizacja wydatków majątkowych związana jest z przygotowaniem cyklu inwestycyjnego, podpisaniem umów i realizacją płatności. Większość wydatków zrealizowana zostanie w drugim półroczu 2004r.
Budżet Powiatu Gryfińskiego na rok 2004 uchwalony Uchwałą Rady Powiatu w Gryfinie Nr XII/120/2003 z dnia 29 grudnia 2003 r. i ustalał:
- dochody w wysokości 43.595.261 ,00 zł
- wydatki w wysokości 44.937.323 ,00 zł
- deficyt 1.342.062 ,00 zł
źródłem pokrycia wydatków nie mających pokrycia w planowanych dochodach w wysokości 2.642.062 zł będzie kredyt bankowy.
W ciągu roku budżet ulegał zmianom, wprowadzanym w drodze uchwał Rady Powiatu oraz uchwał Zarządu Powiatu w Gryfinie - zestawienie podjętych uchwał otwiera część tabelaryczną niniejszego sprawozdania.
Rada Powiatu oraz Zarząd Powiatu w Gryfinie podjęły w ciągu I półrocza roku 2004 uchwały, którymi wprowadzono (działając w granicach swoich kompetencji) zmiany budżetu i w budżecie, polegające na przesunięciu środków pomiędzy rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, na rozdysponowaniu rezerwy ogólnej oraz wprowadzeniu tak po stronie dochodów jak i po stronie wydatków budżetu przyznanych Powiatowi dotacji.
W wyniku wprowadzonych zmian plan dochodów i wydatków Powiatu Gryfińskiego według stanu na dzień 30 czerwca 2004r. kształtował się następująco:
- dochody w wysokości 45.708.420 ,00 zł
- wydatki w wysokości 47.050.482 ,00 zł
w tym: wydatki bieżące 44.631.996,00 zł
wydatki majątkowe 2.418.486,00 zł
- deficyt budżetowy w wysokości 1.342.062 ,00 zł
Źródłem pokrycia deficytu był planowany kredyt bankowy w wysokości 2.642.062 zł.
Wykonanie dochodów i wydatków Powiatu Gryfińskiego według stanu na dzień 30 czerwca 2004 r. kształtowało się następująco:
- dochody w wysokości 25.281.136 ,00 zł
- wydatki w wysokości 22.573.255 ,00 zł
w tym: wydatki bieżące 22.484.403,00 zł
wydatki majątkowe 88.852,00 zł
- nadwyżka w wysokości 2.707.881 ,00 zł
Dochody w odniesieniu do planu zrealizowano w 55,31%.
Struktura dochodów kształtowała się następująco:
- Dochody własne - wykonano w wysokości 4.591.891,00 zł
- Subwencje - wykonano w wysokości 12.623.750,00 zł
- Dotacje - wykonano w wysokości 8.065.495,00 zł
- Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami
- planowano w wysokości 4.898.302,00 zł
- wykonano w wysokości 3.449.084,00 zł
w odniesieniu do planu zrealizowano dotacje w 70,41%
- Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji
- planowane w wysokości 12.000,00 zł
- wykonane w wysokości 2.000,00 zł
- Dochody związane z realizacją zadań własnych
- planowane w wysokości 40.798.118,00 zł
- wykonane w wysokości 21.820.052,00 zł
Wydatki w odniesieniu do planu zrealizowano w 47,98% i ich struktura kształtowała się następująco:
- Wydatki związane z realizacją zadań własnych w tym:
- Wydatki na płace - wykonano w wysokości 11.857.932,00 zł
- Wydatki na pochodne od płac - wykonano w wysokości 2.133.604,00 zł
- Dotacje - wykonano w wysokości 622.109,00 zł
- Pozostałe wydatki rzeczowe - wykonano w wysokości 7.870.758,00 zł
- Wydatki majątkowe - wykonano w wysokości 88.852,00 zł
- Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami
- planowano w wysokości 4.898.302,00 zł
- wykonano w wysokości 3.120.476,00 zł
w odniesieniu do planu zrealizowano w 63,71%.
- Wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego
- planowane w wysokości 821.330,00 zł
- wykonane w wysokości 8.855,00 zł
w odniesieniu do planu zrealizowano w 0,94%
Przedstawione wskaźniki wykonania budżetu - zarówno w odniesieniu do dochodów jak i wydatków - można ocenić pozytywnie:
- plan dochodów został zrealizowany w zakresie możliwym do osiągnięcia przy zmienionych warunkach finansowania zadań samorządu powiatowego,
- plan wydatków wykonany jest w wysokościach niższych niż planowano, realizacja wydatków zdeterminowana była mniejszymi wpływami dochodów. Wysokość poniesionych wydatków świadczy z jednej strony o konsekwentnym przestrzeganiu dyscypliny budżetowej i poszukiwaniu zaleconych przez Radę Powiatu oszczędności, a z drugiej - o realizowaniu zaplanowanego zakresu zadań.
DOCHODY
Plan dochodów przyjęty uchwałą budżetową wynosił 43.595.261,00 zł, na dzień 30 czerwca 2004r. plan dochodów przewidywał dochody w wysokości 45.708.420,00 zł, wykonanie dochodów zostało zrealizowane w wysokości 25.281.136,00 zł , co stanowi realizację planu w 55,31%.
- Dochody według źródeł
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 43.595.261,00zł,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 45.708.420,00zł,
- Wykonanie ogółem wyniosło 25.281.136,00 zł z tego źródła dochodów:
- Dochody własne wykonanie 4.493.327,00 zł.
- Subwencje wykonanie 12.663.432,00 zł.
- Dotacje wykonanie 8.122.528,00 zł.
Plan dochodów wykonano w 55,31%.
W tabeli nr 2 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono dochody według źródeł dochodów w ujęciu klasyfikacji budżetowej:
- Rolnictwo i Łowiectwo:
dotacje - wykonano na kwotę 90.000 zł,
- Transport i Łączność:
- dochody własne - wykonano na kwotę 8.544 zł,
- Gospodarka Mieszkaniowa:
- dochody własne - wykonano na kwotę 519.891zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 69.492zł,
- Działalność Usługowa:
- dochody własne - wykonano na kwotę 99 zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 185.267zł
- Administracja Publiczna:
- dochody własne - wykonano na kwotę 1.282.434zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 180.531 zł,
- Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P/Pożarowa:
- dochody własne - wykonano na kwotę 3.715 zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 1.285.803zł,
- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej:
- dochody własne - wykonano na kwotę 1.728.305 zł,
- Różne rozliczenia:
- subwencje - wykonano na kwotę 12.663.432 zł,
- Oświata i Wychowanie:
- dochody własne - wykonano na kwotę 10.173 zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 74.000zł
- Ochrona Zdrowia:
- dotacje - wykonano na kwotę 1.651.451zł,
- Pomoc Społeczna:
- dochody własne - wykonano na kwotę 894.031zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 4.416.017zł,
- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej:
- dochody własne - wykonano na kwotę 4.731 zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 44.967zł
- Edukacyjna Opieka Wychowawcza:
- dochody własne - wykonano na kwotę 43.253 zł,
- dotacje - wykonano na kwotę 125.000 zł,
- Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 4.715.000,00 zł,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 4.898.302,00 zł,
- Wykonanie ogółem wyniosło 3.449.084,00 zł,
Plan dochodów wykonano w 70,41%.
W tabeli nr 3 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w ujęciu klasyfikacji budżetowej dział i rozdział.
- Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 2.000,00 zł,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 12.000,00 zł,
- Wykonanie ogółem wyniosło 12.000,00 zł
Plan dochodów wykonano w 100,00%
W tabeli nr 4 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji i jednostkami samorządu terytorialnego w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
- Dochody związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 0 zł,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 821.330,00 zł,
- Wykonanie ogółem wyniosło 7.720,00 zł
Plan dochodów wykonano w 0,94%
W tabeli nr 4a części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono dochody związane z realizacją zadań z jednostkami samorządu terytorialnego w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
- Dochody związane z realizacją zadań własnych
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 38.878.261,00zł,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 39.976.788,00 zł,
- Wykonanie ogółem wyniosło 21.812.332,00 zł,
Plan dochodów wykonano w 54,56%
W tabeli nr 5 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono dochody związane z realizacją zadań własnych w ujęciu klasyfikacji budżetowej:
- Transport i łączność - plan dochodów wykonano na kwotę 8.544,00 zł,
- Gospodarka Mieszkaniowa - plan dochodów wykonano na kwotę 519.891,00 zł,
- Działalność usługowa - dochody wykonano w wysokości 99,00 zł,
- Administracja Publiczna - plan dochodów wykonano na kwotę 1.339.467,00 zł,
- Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P/Pożarowa - plan dochodów wykonano na kwotę 3.715,00 zł,
- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej - plan dochodów wykonano na kwotę 1.728.305,00 zł,
- Różne rozliczenia - plan dochodów wykonano na kwotę 12.663.432,00 zł,
- Oświata i Wychowanie - plan dochodów wykonano na kwotę 84.173,00 zł,
- Pomoc Społeczna - plan dochodów wykonano na kwotę 5.291.722,00zł,
- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - plan dochodów wykonano na kwotę 4.731.00 zł
- Edukacyjna Opieka Wychowawcza - plan dochodów wykonano na kwotę 168.253,00 zł
- Dochody według źródeł pochodzenia - Subwencja ogólna z budżetu państwa:
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 20.907.541,00 zł.,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 21.248.524,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 12.623.750,00 zł. w części:
Plan dochodów wykonano w 59,4%
- Część oświatowa subwencji ogólnej:
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 15.925.594,00 zł.,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 15.947.877,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 9.814.078,00 zł
Plan dochodów wykonano w 61,5%.
- Część wyrównawcza subwencji ogólnej:
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 2.560.018,00 zł.,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 2.560.018,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 1.280.010,00 zł.
Plan dochodów wykonano w 50%.
- Część równoważąca subwencji ogólnej:
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 2.421.929,00 zł.,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 2.421.929,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 1.210.962,00 zł
Plan dochodów wykonano w 50%.
Uzupełnienie subwencji ogólnej:
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 318.700,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 318.700,00 zł
Zarząd Powiatu w Gryfinie w I półroczu roku 2004 dołożył wszelkich starań, aby realizacja dochodów była zgodna z planem. W ciągu I półrocza roku budżetowego Zarząd Powiatu na bieżąco monitorował wykonanie planu dochodów.
WYDATKI
Plan wydatków przyjęty uchwałą budżetową wynosił 44.923.361,00 zł, na dzień 30 czerwca 2004r. plan dochodów przewidywał wydatki w wysokości 44.050.482,00 zł, wykonanie wydatków zostało zrealizowane w wysokości 22.573.255,00 zł., co stanowi realizację planu w 47,98%.
- Wydatki według kierunków wydatkowania
- Wydatki majątkowe wykonano ogółem 88.852,00 zł
- Wydatki bieżące wykonanie ogółem 22.484.403,00 zł w tym:
- Płace - 11.857.932,00 zł
- Pochodne od wynagrodzeń - 2.133.604,00 zł
- Dotacje - 622.109,00 zł
- Pozostałe wydatki rzeczowe - 7.870.758,00 zł
Plan wydatków wykonano w 47,98%
W tabeli nr 6 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono wydatki według kierunków wydatkowania zgodnie z klasyfikacją budżetową.
- Rolnictwo i Łowiectwo - plan wydatków wykonano na kwotę 400,00 zł
- Transport i Łączność - plan wydatków wykonano na kwotę 1.256.062,00 zł
- Gospodarka Mieszkaniowa - plan wydatków wykonano na kwotę 190.854,00 zł
- Działalność Usługowa - plan wydatków wykonano na kwotę 168.889,00 zł
- Administracja Publiczna - plan wydatków wykonano na kwotę 2.958.210,00 zł
- Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P/Pożarowa - plan wydatków wykonano na kwotę 1.116.193,00 zł
- Obsługa długu publicznego - plan wydatków wykonano na kwotę 211.045,00zł
- Oświata i wychowanie - plan wydatków wykonano na kwotę 6.392.561,00 zł
- Ochrona Zdrowia - plan wydatków wykonano na kwotę 1.734.349,00 zł
- Pomoc Społeczna - plan wydatków wykonano na kwotę 5.959.801,00 zł
- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - plan wydatków wykonano na kwotę 500.117,00 zł
- Edukacyjna Opieka Wychowawcza - plan wydatków wykonano na kwotę 2.081.774,00
- Kultura Fizyczna i Sport - plan wydatków wykonano na kwotę 2.000,00 zł
- Wydatki z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 4.715.000 ,00 zł.,
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 4.898.302,00 zł.,
- Wykonanie ogółem wyniosło 3.120.476 ,00 zł. z tego:
- Płace 880.192,00 zł.
- Pochodne 28.128,00 zł.
- Dotacje 0
- Pozostałe wydatki rzeczowe 2.174.185,00 zł.
- Wydatki majątkowe 37.971,00 zł
Plan wydatków wykonano w 63,71%
W tabeli nr 7 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono wydatki bieżące w ujęciu klasyfikacji budżetowej:
- Rolnictwo i Łowiectwo - plan wydatków wykonano na kwotę 400,00 zł
- Gospodarka Mieszkaniowa - plan wydatków wykonano na kwotę 32.079,00 zł
- Działalność Usługowa - plan wydatków wykonano na kwotę 168.889,00 zł
- Administracja Publiczna - plan wydatków wykonano na kwotę 111.490,00 zł
- Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P/Pożarowa - plan wydatków wykonano na kwotę 1.116.193,00 zł
- Ochrona Zdrowia - plan wydatków wykonano na kwotę 1.647.149,00 zł
- Pomoc Społeczna - plan wydatków wykonano na kwotę 8.593,00 zł
- Wydatki - związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 2.000,00 zł
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 12.000,00 zł
- Wykonanie ogółem wyniosło 12.178,00 zł
Plan wydatków wykonano w 101,48%
W tabeli nr 8 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono wydatki w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
- Wydatki - związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytprialnego
Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 821.330 ,00 zł
Wykonanie ogółem wyniosło 8.855,00 zł
Plan wydatków wykonano w 0,94%%
W tabeli nr 8a części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono wydatki w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
- Wydatki - związane z realizacją zadań własnych
- Plan przyjęty uchwałą budżetową wynosił 40.220.323,00 zł
- Plan po zmianach na dzień 30.06.2004r. wynosił 41.318.850,00 zł
- Wykonanie ogółem wyniosło 19.431.746,00 zł. z tego:
- Płace 10.977.740,00 zł
- Pochodne 2.105.476,00 zł
- Dotacje 622.109,00 zł
- Pozostałe wydatki rzeczowe 5.675.540,00 zł
- Wydatki majątkowe 50.881,00 zł
Plan wydatków wykonano w 47,03%
W tabeli nr 9 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono wydatki bieżące w ujęciu klasyfikacji budżetowej:
- Leśnictwo - plan wydatków wykonano na kwotę 0,00 zł
- Transport i łączność - plan wydatków wykonano na kwotę 1.256.062,00 zł
- Gospodarka Mieszkaniowa - plan wydatków wykonano na kwotę 158.775,00 zł
- Administracja Publiczna - plan wydatków wykonano na kwotę 2.835.542,00 zł
- Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P/Pożarowa - plan wydatków
wykonano na kwotę 0,00 zł
- Obsługa długu publicznego - plan wydatków wykonano na kwotę 211.045,00 zł
- Różne rozliczenia - plan wydatków wykonano na kwotę 0,00 zł
- Oświata i wychowanie - plan wydatków wykonano na kwotę 6.392.561,00 zł
- Ochrona Zdrowia - plan wydatków wykonano na kwotę 87.200,00 zł
- Pomoc Społeczna - plan wydatków wykonano na kwotę 5.943.488,00 zł
- Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - plan wydatków wykonano na kwotę 464.434,00 zł
- Edukacyjna Opieka Wychowawcza - plan wydatków wykonano na kwotę 2.081.774,00
- Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego - plan wydatków wykonano na kwotę 0,00
- Kultura Fizyczna i Sport - plan wydatków wykonano na kwotę 2.000,00 zł
- Wydatki - związane z realizacją zadań własnych
W tabeli nr 10 przedstawiono wydatki według miejsc ich powstawania celem przedstawienia struktury wydatków w jednostkach organizacyjnych powiatu w podziale na działy klasyfikacji budżetowej.
Takie ujęcie wydatków ma na celu prezentację średniego kosztu kształcenia uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych oraz średniego kosztu utrzymania pensjonariuszy w domach pomocy społecznej i średniego kosztu utrzymania wychowanków w domach dziecka.
Tabela 10a przedstawia wydatki w Szkołach Specjalnych:
- Zespół Szkół Specjalnych w Gryfinie
Wydatki ogółem wyniosły 417.695,00 zł - liczba uczniów 75
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 6.428,72 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 10.078,06 zł
- Zespół Szkół Specjalnych w Nowym Czarnowie
Wydatki ogółem wyniosły 580.437,00 zł - liczba uczniów 88
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 12.187,77 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 12.248,99 zł
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Chojnie
Wydatki ogółem wyniosły 935.774,00 zł - liczba uczniów 70
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 18.660,81 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 23.417,38 zł
Tabela 10b przedstawia wydatki w Szkołach Ponadgimnazjalnych:
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1 w Gryfinie
Wydatki ogółem wyniosły 995.534,00 zł - liczba uczniów 595
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 3.004,66 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 3.176,56 zł
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr1 w Chojnie
Wydatki ogółem wyniosły 831.697,00 zł - liczba uczniów 564
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 2.894,37 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 2.978,03 zł
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Gryfinie
Wydatki ogółem wyniosły 1.732.164,00 zł - liczba uczniów 930
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 3.623,47 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 3.718,00 zł
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Chojnie
Wydatki ogółem wyniosły 1.277.336,00 zł - liczba uczniów 649
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 3.275,77 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 3.660,58 zł
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Mieszkowicach
Wydatki ogółem wyniosły 886.454,00 zł - liczba uczniów 407
Przeciętny roczny koszt kształcenia 1 ucznia wg subwencji oświatowej wynosi 4.082,02 zł
Rzeczywisty roczny koszt kształcenia 1 ucznia wynosi 4.273,17 zł
Tabela 10c przedstawia wydatki w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych:
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryfinie
Wydatki ogółem wyniosły 319.092 zł - liczba uczniów 8.205
Rzeczywisty roczny koszt porady 1 ucznia wynosi 73,31 zł
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chojnie
Wydatki ogółem wyniosły 237.731 zł - liczba uczniów 7.000
Rzeczywisty roczny koszt porady 1 ucznia wynosi 66,02 zł
Tabela 10d przedstawia wydatki w Domach Dziecka:
- Dom Dziecka w Binowie
Wydatki ogółem wyniosły 394.099zł - liczba wychowanków 43
Koszt całkowity utrzymania 1 wychowanka/średnio w m-cu w I półroczu/ 1.532 zł w tym:
- koszt utrzymania domu na 1 wychowanka - 1.155 zł
- koszt wyżywienia 1 wychowanka - 309 zł
- koszt wyposażenia 1 wychowanka w art. bytowe - 68 zł
- Dom Dziecka w Trzcińsku Zdrój
Wydatki ogółem wyniosły 433.414 zł - liczba wychowanków 43
Koszt całkowity utrzymania 1 wychowanka/średnio w m-cu w I półroczu/ 1.642 zł w tym:
- koszt utrzymania domu na 1 wychowanka - 1.359 zł
- koszt wyżywienia 1 wychowanka - 215 zł
- koszt wyposażenia 1 wychowanka w art. bytowe - 68 zł
Tabela 10e przedstawia wydatki w Domach Pomocy Społecznej:
- Dom Pomocy Społecznej w Dębcach
Wydatki ogółem wyniosły 722.744 zł - liczba pensjonariuszy 72
Koszt całkowity utrzymania 1 mieszkańca /średnio w m-cu w I półroczu/ 1.673 zł w tym:
- koszt usług zaspakajających potrzeby bytowe na 1 mieszkańca DPS - 884 zł
- koszt realizacji usług opiekuńczych na 1 mieszkańca DPS - 723 zł
- koszt realizacji usług wspomagających na 1 mieszkańca DPS - 66 zł
Źródła finansowania zadań:
- Wpływy z usług i pozostałe dochody - 179.039,00 zł
- dotacja od wojewody - 543.703,00 zł
- Dom Pomocy Społecznej w Moryniu
Wydatki ogółem wyniosły 1.169.500 zł - liczba pensjonariuszy 120
Koszt całkowity utrzymania 1 mieszkańca / średnio w m-cu w I półroczu/ 1.624 zł w tym:
- koszt usług zaspakajających potrzeby bytowe na 1 mieszkańca DPS - 709 zł
- koszt realizacji usług opiekuńczych na 1 mieszkańca DPS - 816 zł
- koszt realizacji usług wspomagających na 1 mieszkańca DPS - 99 zł
Źródła finansowania zadań:
- Wpływy z usług i pozostałe dochody - 248.333,00 zł
- dotacja od wojewody - 1.678.400,00 zł
- Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
Wydatki ogółem wyniosły 1.247.852 zł - liczba pensjonariuszy 134
Koszt całkowity utrzymania 1 mieszkańca /średnio w m-cu w I półroczu/ 1.673 zł w tym:
- koszt usług zaspakajających potrzeby bytowe na 1 mieszkańca DPS - 520 zł
- koszt realizacji usług opiekuńczych na 1 mieszkańca DPS - 962 zł
- koszt realizacji usług wspomagających na 1 mieszkańca DPS - 71 zł
Źródła finansowania zadań:
- Wpływy z usług i pozostałe dochody - 225.311,00 zł
- dotacja od wojewody - 1.022.543,00 zł
- Dom Pomocy Społecznej w Trzcińsku Zdroju
Wydatki ogółem wyniosły 604.621,00 zł - liczba pensjonariuszy 94
Koszt całkowity utrzymania 1 mieszkańca / średnio w m-cu w I półroczu/ 1.072 zł w tym:
- koszt usług zaspakajających potrzeby bytowe na 1 mieszkańca DPS - 364 zł
- koszt realizacji usług opiekuńczych na 1 mieszkańca DPS - 678 zł
- koszt realizacji usług wspomagających na 1 mieszkańca DPS - 30 zł
Źródła finansowania zadań:
- Wpływy z usług i pozostałe dochody - 236.608,00 zł
- dotacja od wojewody - 890.000,00 zł
Tabela 10f przedstawia wydatki w:
- Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
Plan wydatków wynosił - 498.800 zł
Wykonanie wyniosło - 198.676zł
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie realizuje ustawowe zadania:
- Funkcjonowanie zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności - 30.801,00 zł
- Usamodzielnienie wychowanków opuszczających placówki - 66.458,00 zł
- Funkcjonowanie rodzin zastępczych - 743.833,00 zł
- Składki na ubez. zdrowotne dzieci nie objętych ubez. - 1.725,00 zł
- Świadczenia dla repatriantów - 4.882,00 zł
- Powiatowym Urzędzie Pracy
Wydatki ogółem wyniosły 464.434,00 zł w tym:
- Rejestracja bezrobotnych - 93.014,00zł
- Pośrednictwo - 92.984,00 zł
- Wydawanie decyzji - 69.105,00 zł
- Wypłata świadczeń -115.772,00 zł
- Opracowanie programów rynku pracy - 46.946,00 zł
- Obszary zadaniowe związane z UE - 46.613,00 zł
Tabela 10g przedstawia wydatki w:
- Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego
Plan wydatków wynosił -183.429 zł
Wykonanie wyniosło - 111.273 zł
- Powiatowym Zarządzie Dróg
Plan wydatków wynosił - 3.849.986 zł
Wykonanie wyniosło - 1.256.062 zł
Zadania własne realizowane przez PZD:
- Wycinka i podcinka drzew i krzewów, oczyszczanie poboczy - 153.686,00 zł
- Oznakowanie poziome i pionowe dróg - 65.910,00 zł
- Koszenie poboczy - 13.003,00 zł
- Odwodnienie dróg i utrzymanie urządzeń odwadniających - 12.471,00 zł
- Naprawa nawierzchni dróg - 29.012,00 zł
- Naprawa poboczy dróg - 15.900,00 zł
- Bieżące utrzymanie mostów i przepustów - 10.086,00 zł
- Wykonanie i naprawa oznakowania poziomego - 17.653,00 zł
- Remont własnych środków transportu i sprzętu - 10.965,00 zł
- Usługi dowozu pracowników - 6.257,00 zł
- Zarządzanie drogami - 278.971,00 zł
Zadania zlecone na podstawie porozumień z j.s.t. na utrzymanie zimowe dróg - 138.750,00 zł
Zadania własne zlecone na podstawie umów bieżące remonty dróg - 503.398,00 zł
- Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej
Plan wydatków wynosił - 2.409.414 zł
Wykonanie wyniosło - 1.124.786 zł
Tabela 10h przedstawia wydatki w Starostwie Powiatowym
Plan wydatków wynosił - 5.189.336,00 zł
Wykonanie wyniosło - 2.525.987,00 zł z tego:
- Wynagrodzenia 1.446.866,00 zł
- Pochodne od wynagrodzeń 245.286,00 zł
- Dotacje 15.000,00 zł
- Wydatki rzeczowe 767.954,00 zł w tym:
- Zakup tablic rejestracyjnych i druków dot. komunikacji - 261.987,00 zł
- Wydatki majątkowe 50.000,00 zł
Wydatki na utrzymanie Rady Powiatu:
plan wydatków - 288.600,00 zł
wykonanie wydatków wyniosło 117.860,00 zł
ZAKŁAD BUDŻETOWY
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
PRZYCHODY
Plan przychodów wynosił 602.746,00 zł, wykonanie planu wyniosło 287.507,00 zł
Plan przychodów zrealizowano w 47,7%
WYDATKI
Plan wydatków stanowiących koszty działalności wynosił 602.746,00 zł, wykonanie wyniosło 287.507 zł
Plan wydatków zrealizowano w 47,7%
Stan środków obrotowych na koniec okresu wynosił:
W tabeli nr 11 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono przychody i wydatki w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
ŚRODKI SPECJALNE
PRZYCHODY
Plan przychodów wynosił 501.764,00 zł, wykonanie planu wyniosło 383.725,00 zł
Plan przychodów zrealizowano w 76,5%
WYDATKI
Plan wydatków wynosił 501.764,00 zł, wykonanie wydatków wyniosło 383.725,00 zł
Plan wydatków zrealizowano w 76,5%
W tabeli nr 12 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono plan przychodów i wydatków w ujęciu klasyfikacji budżetowej.
FUNDUSZE CELOWE
Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
PRZYCHODY
Plan przychodów wynosił 536.600,00 zł, wykonanie planu wyniosło 535.580,00 zł
Plan przychodów zrealizowano w 99,9%
WYDATKI
Plan wydatków wynosił 536.600,00 zł, wykonanie rozchodów wyniosło 535.580,00 zł
Plan wydatków zrealizowano w 99,9%
W tabeli nr 13 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono przychody i wydatki plan i wykonanie.
Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
PRZYCHODY
Plan przychodów wynosił 2.590.000,00 zł, wykonanie planu wyniosło 1.512.655,00 zł
Plan przychodów zrealizowano w 58,4%
WYDATKI
Plan wydatków wynosił 2.590.000,00 zł, wykonanie wydatków wyniosło 1.512.655,00 zł
Plan wydatków zrealizowano w 58,4%
W tabeli nr 13 części tabelarycznej sprawozdania przedstawiono przychody i wydatki plan i wykonanie.
DŁUG PUBLICZNY
DŁUG PUBLICZNY na dzień 30 czerwca 2004 wynosił 8.771.537,65 zł, maksymalny poziom zadłużenia (60%) - 27.425.052,00 zł
Obciążenie roczne budżetu z tytułu spłaty zadłużenia wynosi 1.676.714,51 zł, maksymalne roczne zadłużenie (15%)- 6.856.263,00 zł
W 2004r z planowanych do spłaty kredytów w wysokości 1.300.000 zł, na dzień 30 czerwca 2004 r. dokonano spłaty kredytu w wysokości 631.301 zł oraz wydatkowano kwotę 211.045 zł na obsługę długu publicznego.
Tabela 14 przedstawia spłatę kredytów bankowych wraz z odsetkami.
PODSUMOWANIE
Zarząd Powiatu w I półroczu 2004r. dołożył wszelkich starań, aby uchwalony przez Wysoką Radę budżet był realizowany zgodnie z przyjętymi zadaniami.
Budżet pierwszego półrocza 2004 roku po raz pierwszy był realizowany w nowych warunkach ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz zmianie innych ustaw m.in. w zakresie pomocy społecznej. Nowe rozwiązania systemowe powodowały konieczność zastosowania innych rozwiązań planowania środków na realizację zadań oraz wypracowania nowych narzędzi monitorowania wydatków na realizację tych zadań. Opracowanie budżetu zadaniowego i wypracowanie obiektywnych kryteriów podziału środków na poszczególne zadania już na etapie planowania budżetu pozwoliło na obiektywną ocenę realizacji budżetu za I półrocze 2004r. Zastosowane nowe narzędzia budżetu zadaniowego pozwoliły na wyliczenie jednostkowych wydatków na kształcenie uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych i specjalnych, wyliczenie jednostkowego standardu utrzymania dzieci w domach dziecka i pensjonariuszy w domach pomocy społecznej. Budżet zadaniowy pozwolił na wydzielenie wydatków na poszczególne zadania realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Urząd Pracy i Powiatowy Zarząd Dróg.
Powiat Gryfiński należy do niewielu powiatów w Polsce, w którym zastosowano nowe rozwiązania i narzędzia zarządzania finansami publicznymi.
Dotychczasowe doświadczenia wdrażania reformy budżetu Powiatu Gryfińskiego należy uznać za pozytywne. Pozwoli na dalszą kontynuację wydzielania zadań.
Zgodnie z uchwałami Wysokiej Rady, w zakresie przyjętych zadań, rozpoczęto termomoderenizację obiektów powiatowych, modernizację drogi powiatowej nr 41-437 Stare Czarnowo-Kołowo przy współfinansowaniu ze środków unijnych SAPARD.
Przedkładając Wysokiej Radzie niniejszą informację z wykonania budżetu Powiatu Gryfińskiego za I półrocze 2004r. wnoszę w imieniu Zarządu Powiatu w Gryfinie o uznanie, iż budżet minionego półrocza był wykonany prawidłowo.
Wykresy oraz część tabelaryczna dostępna jest w postaci archiwum ZIP.
data opublikowania: 2004-09-01 15:45:14
data ostatniej aktualizacji: 2004-11-18 09:46:18
Strona odwiedzona 19671 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji:
Lilianna Ochmańska
Informacja wprowadzona przez:
Marcin Konopnicki